نکاتی مهم برای یک آشپزی خوب

نکاتی مهم برای یک آشپزی خوب

برای آشپزی عالی به این نکات مهم توجه نمایید.

 

تابستان، زمانی كه ما به دنبال سبك كردن غذاهایمان هستیم ، یكی از بهترین مواد غذایی یعنی شوید را به یاد ما می‌آورد . طعم آن خنكی و تازگی را القا كرده و می‌تواند غذاها را خوش طعم كند بی‌آنكه كالری اضافه ای به آنها بدهد.

 

من شوید را مخصوصاً به همراه غذاهای دریایی سبك مثل ماهی آزاد ، قزل آلا یا گوش ماهی ، خیلی دوست دارم.

 

هزاران سال است كه  شوید هم برای پخت و پز و هم برای خواص داروییش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت ، در قدیم شوید را بعد از غذا برای تسكین معده استفاده می‌كرده اند.

 

نکاتی مهم برای یک آشپزی خوب

نکاتی مهم برای یک آشپزی خوب

 

همچنین شوید به عنوان كنترل كننده باكتریهای بدن و خنثی كننده انواع مختلف سرطان ، شناخته شده است . این یكی دیگر از نمونه های فواید استفاده از گیاهان خوراكی برای سلامت بدن است. یكی از بهترین راه های تسلی دادن معده استفاده مقداری شوید خرد شده ، مخلوط با ماست خالص كم چرب می‌باشد.

 

من وقتی می‌خواهم در غذایم از شوید استفاده كنم ، سعی می‌كنم تا جایی كه ممكن است از نوع تازه تر این سبزی استفاده كنم.

 

بلافاصله قبل از مصرف آن را خرد كرده و در آخر پخت به غذا اضافه می‌كنم تا طعم دلپذیر آن را حفظ كنم . بهترین حالت این است كه از پختن شوید خودداری كرده و آن را به سس یا پاستای آماده ای كه از روی حرارت برداشته شده است ، اضافه كنید .

 

اضافه كردن آن به سس سرد هم می‌تواند جالب باشد مانند دستور غذایی ما : ماهی آزاد بخار پز شده با سس شوید،مارچوبه و خردل.

 

این دستور نمونه ای عالی از مصرف شوید برای تزیین ماهی آزاد است كه طعمی خنك و جالب به آن داده و برای تابستان بسیار مناسب است.

 

جدیدترین مطالب سایت