چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

ترفندهای آشپزی ساده و مفید از زبان سرآشپزان حرفه ای

آشپزی تنها بلد بودن طریقه طبخ هر غذا نیست، سرآشپزان بزرگ دنیا با استفاده از مواد غذایی مختلف و ترفندهای آشپزی طعم و عطر بی نظیری بـه غذا می بخشند. آشپزان حرفه اي اغلب هنگام سوختن یا ترش و تند شدن غذاها خونسردی خودرا حفظ میکنند و با انجام ترفندهایی بوی سوختگی و طعم ترشی و تندی را از بین می‌برند. در اینبخش از تالاب ترفندهای آشپزی را آورده ایم کـه تعداد زیادی از آشپزان حرفه اي از ان استفاده میکنند.

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

از بین بردن شوری سوپ

اگر سوپ شـما شور شده اسـت، برای از بین بردن شوری ان راه هاي‌ زیادی وجوددارد، مثلاً می‌توانید یک حبه قند رابا قاشق غذا خوری داخل سوپ فرو ببرید و زمان ذوب شدن قند قاشق را بردارید و همین فرآیند رابا حبه قندی دیگر تکرار کنید یا یک توری بـه همراه مقدار کمی غلات را داخل قابلمه سوپ قرار دهید و بجوشانید تا توری نمک اضافی را بـه خود جذب نماید.

 

نرم کردن گوشت

خوش طعم تر و نازک تر کردن گوشت آشپزان حرفه اي از ترفندهایی استفاده میکنند و گوشت را نرم تر می‌کنند تا بافت گوشت در هم شکند و آسان تر جویده شود و طعم ان لذت بخش تر گردد. برای نرم کردن گوشت می‌توانید قبل از پخت گوشت را در سس ماینوز بخیسانید تا نرم شود. یا میتوانید از کیوی استفاده نمایید. برای اینکار کیوی را تکه تکه کنید و تکه هاي‌ کیوی را روی گوشت بمالید و بگذارید عصاره و آب کیوی بـه خورد گوشت برود. با اینکار گوشت هم آبدارتر می‌شود هم خوشمزه تر.

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

جدا کردن دانه های بلال

اگر بلال را آب پز کرده‌اید میتوانید با یک چاقو تیز ذرت ها را از رویش جدا کنید و از بلال آب پز در سالاد استفاده کنید.

 

حفظ طعم قوی یک غذا

برای کمک بـه حفظ طعم قوی و تازگی غذا قبل از سرو یک غذای گرم بشقاب را گرم کنید و قبل از سرو یک غذای سرد ان را خنک کنید.

 

جدا کردن زرده تخم مرغ

برای جدا کردن آسان زرده تخم مرغ از سفیده لازم نیست از وسایل مختلف استفاده نمایید بلکه میتوانید با یک بطری پلاستیکی ساده اینکار را بکنید. کافیست ورودی بطری را روی زرده نگه دارید و با کمی فشار بـه اطراف بطری و سپس رها کردن زرده را از روی سفیده بـه داخل بطری بکشید.

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

از بین بردن بوی ظروف

برای از بین بردن بوی ماهی یا پیاز ظروف آن ها رابا آب و سرکه بشویید تا بویشان از بین میرود.

 

ته نشین شدن خرده های قهوه در جذوه « نوعی قهوه جوش»

برای ته نشین شدن خرده هاي‌ قهوه در جذوه، بـه قهوه یک قاشق چای خوری آب سرد اضافه کنید و نیم دقیقه صبر کنید. سپس قهوه را داخل فنجان بریزید.

 

تازه نگه داشتن نان

برای این کـه نان خریداری شده شـما بیات نشود و ترد و تازه بماند، یک قطعه سیب داخل جای نگه داری نان ها قرار دهید.

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

خوشمزه و ترد شدن سیب زمینی

برای این کـه سیب زمینی سرخ کرده شـما خوش طعم و ترد شود، سیب زمینی ها را پس از خرد کردن و شستن ابتدا با دستمال کاغذی خشک کنید و یا مدتی داخل مایکروفر قرار دهید و سپس سرخ کنید.

 

عوض نشدن رنگ پوره سیب زمینی

برخی افراد بـه پوره سیب زمینی شیر سرد می افزایند. افزودن شیر سرد بـه سیب زمینی له شده سبب تغییر رنگ ان می‌شود پس بهتر اسـت شیر سرد بـه پوره سیب زمینی اضافه نکنید. شیر را بجوشانید و همان طور داغ بـه پوره اضافه کنید تا رنگ پوره خاکستری نشود.

 

خوش طعم نمودن حبه های یخ

برای خوش طعم کردن قطعه هاي‌ یخ بـه آن ها لیمو، پرتقال، توت و برگ نعناع اضافه کنید. اضافه کردن این حبه هاي‌ یخ بـه نوشیدنیها هم ظاهری زیبا ایجاد می‌کند و هم طعم اضافه میکند.

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

نگهداری طولانی مدت از سبزیجات

برای این کـه بتوانید از سبزیجاتی مانند کرفس و بروکلی بـه مدت طولانی تری استفاده نمایید، انها را در فویل بپیچید.

 

تازه کردن غذاهای پخته شده

برای گرم کردن پیتزای سرد و افزودن طعم و بویی تازه بـه ان می‌توانید بـه جای مایکروفر دریک ماهی تابه پیتزا را گرم کنید.

 

لیز نخوردن چاقو

اگر در حین بریدن گوشت با چاقو مدام چاقو هنگام بریدن از دستتان لیز می‌خورد، چند کش پلاستیکی را در چند نقطه دسته چاقو بپیچید.

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

تهیه مایونز

شـما میتوانید با خامه ترش بـه سادگی یک سس شبیه بـه مایونز درست کنید. پس اگر مایونزتان تمام شده بود، نگران نباشید. خامه ترش رابا زرده تخم مرغ آب پز شده ترکیب کنید و یک قاشق سس خردل نیز بـه ان اضافه کنید.

 

تازه نگه داشتن پیاز خرد شده

برای تازه نگه داشتن پیاز خرد شده، پیاز را اگر داخل یک ظرف نمک زده شده قرار دهید. شـما می‌توانید بـه پیاز کمی روغن گیاهی بزنید و داخل یک ظرف دربسته نگه‌داری کنید.

 

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

از بین بردن بوی سوختگی برنج

برای رفع بوی سوختگی از برنج فورا یک پیاز را پوست بکنید و برش دهید و آن را داخل قابلمه لابلای برنج ها قرار دهید و مجددا برای 10 دقیقه در قابلمه را بگذارید. پیاز بوی سوختگی را بـه خودش جذب می‌کند و برنج شـما دیگر بوی سوختگی نخواهد داد.

 

برای رفع بوی سوختگی از برنج می‌توانید نان را داخل برنج یا لابلای برنج ها قرار دهید فقط تکه نان را روی سطح برنج قرار داده و دم کنی را بگذارید. علاوه بر این لازم نیست کـه پس از چند دقیقه تکه نان را از قابلمه خارج کنید. اجازه بدهید تا موقع سرو برنج نان داخل قابلمه بماند. نان بوی سوختگی را جذب میکند و شـما با خیال آسان میتوانید برنج را داخل دیس بکشید و از طعم و بوی ان مثل گذشته لذت ببرید.

 

بـه محض احساس بوی سوختگی برنج تان در قابلمه را برداشته و چند حبه قند را لابلای برنج ها قرار دهید. حبه قندها پس از چند دقیقه بوی سوختگی برنج را بـه خود جذب کرده و شـما دیگر بوی سوختگی برنج را احساس نخواهید کرد.

 

خنک کردن نوشیدنی ها

برای خنک تر کردن سریع نوشیدنی یک دستمال کاغذی خیس دور قوطی/بطری نوشیدنی بپیچید و سپس ان را درون یخچال بگذارید.

 

از بین بردن تندی غذا

اگر در حین پخت غذا متوجه شدید غذا خیلی تند اسـت و وقت کافی داشتید مقداری از مواد غذایی اولیه برای پخت را بـه نسبت غذا بـه ان اضافه کنید یا مواد غذایی جدید کـه بـه طعم غذا آسیب نرساند مانند اضافه کردن سبزیجات، حبوبات و یا گوشت می تواند تندی غذا را از بین ببرد. اگرهم با شیرین شدن غذا مشکل ندارید میتوانید بـه ان مقداری عسل و یا شکر اضافه کنید.

چند ترفند و ایده ساده برای آشپزی آسان و حرفه ای

 

تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات

برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات و حفظ آن ها بـه مدت طولانی تر میوه و سبزیجاتی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، موز و سیب را خارج از یخچال نگه دارید.

 

باز شدن یخ گوشت

برای این کـه یخ گوشت ذوب شود، گوشت را در آب گرم نگذارید زیرا اینکار ظاهر و طعم ان را خراب می‌کند و گوشت منجمد را دریک کاسه مناسب قرار دهید و ان را در یخچال قرار دهید تا بـه مرور یخ ان باز شود.

 

له کردن سیب زمینی

برای له کردن سیب زمینی آب پز یک گوشت کوب ساده استفاده کنید کـه ظاهر سیب زمینی را جذابتر می‌کند و کمک می‌کند غذا خوشمزه تر شود. برای اینکار از مخلوط کن استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود کـه سیب زمینی ها چسبناک شوند.

جدیدترین مطالب سایت