طرز تهیه جواهر پلو

طرز تهیه جواهر پلو

طرز تهیه جواهر پلو

 

مواد لازم جواهر پلو :

برنج: پنج پیمانه

 فیله مرغ :  500 گرم

 كره : 150 گرم

خلال پوست پرتقال شیرین شده  : دو پیمانه

 خلال پسته: یك پیمانه

 خلال بادام : یك پیمانه

 زرشك : نصف پیمانه

 زعفران آب كرده : دو قاشق چایخوری

 نمك، فلفل و  ادویه:  به میزان لازم

 پیاز : یك عدد

 شكر  : یك  قاشق چایخوری

 جوهر لیمو :  به میزان لازم

 

 

طرز تهیه جواهر پلو :

برنج را مانند پلوهای ساده آبكش و دم می‌كنیم. فیله مرغ، پیاز خلال شده و نمك، فلفل، ادویه و یك پیمانه آب را روی حرارت قرار می‌دهیم تا كاملا بپزد.

 

زرشك را با آب سرد شسته، در آبكش می‌ریزیم تا آب آن برود، سپس شكر آن را مخلوط می‌‌كنیم. در ظرف مناسبی یك قاشق غذاخوری كره ریخته، زرشك را به آن افزوده و یك دقیقه تفت می‌دهیم. زعفران آب كرده را نیز به زرشك اضافه می‌كنیم.

 

برای شیرین كردن خلال پرتقال، چهار بار و هر بار به مدت پنج دقیقه خلال‌ها را می‌جوشانیم، داخل صافی ریخته و در آخر یك ساعت در آب سرد قرار می‌دهیم و در نهایت به ازای یك پیمانه خلال پرتقال به آن یك پیمانه شكر و دو پیمانه آب اضافه می‌كنیم، به این ترتیب كه آب و شكر را مخلوط كردیم، روی حرارت قرار می‌دهیم، زمانی كه به جوش آمد خلال‌ها را افزوده تا با حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه بجوشد.

 

در آخر جوهر لیمو اضافه كرده و بعد از یكی، دو جوش آن را بر می‌داریم. برنج را در ظرف مناسبی می‌كشیم، مرغ را لای برنج قرار داده و با خلال‌ها و زرشك روی برنج را تزیین می‌كنیم.

 

نكـــته:

10 دقیقه آخر دم كردن برنج، در تكه‌ای فویل خلال پسته را با یك قاشق چایخوری كره قرار داده، دور آن را بسته و روی برنج قرار می‌دهیم تا نرم شود؛ برای خلال بادام نیز از همین روش استفاد می‌كنیم.

 

جدیدترین مطالب سایت