شیرینی روز مادر

شیرینی روز مادر

ما در اینجا دستور درست کردن شیرینی یا دسر شکلاتی با طعم خوش بوی نعناع را برایتان بیان کرده ایم که ازمیوه های تازه و قرمز رنگ برای آن استفاده می شود.
ما دستور درست کردن دو ظرف مستطیلی شکل را برایتان بیان کرده ایم که یکی با میوه ی قرمز رنگ توت فرنگی و دیگری با انگور قرمز رنگ و تازه می باشد.
 

مواد لازم شیرینی روز مادر :

برای خمیر :
آرد سفید : 2 فنجان
پودر کاکائو : 1/2 فنجان
شکر : 1 قاشق چایخوری
نمک : 1 قاشق چایخوری
کره : 1 فنجان ( به تکه های کوچک بریده شده )
آب یخ : 1/4 فنجان

 

مواد داخل خمیر :

خامه : 4 فنجان
شکر : 1/2 فنجان
12 عدد ساقه ی نعناع، مقداری هم برای برای چاشنی زدن
نمک : 1 قاشق چایخوری
6  تکه شکلات تلخ و شیرین (به صورت ذوب شده )
1 قاشق ژلاتین
آب یخ : 1/2 فنجان
ماست ساده کم چرب : 1 فنجان
مقداری انگور قرمز
مقداری توت فرنگی

 

طرز تهیه :
1 – آرد سفید ، کاکائو ، شکر، نمک  را در غذا ساز ریخته تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. کره را به آن اضافه کنید و آنقدر آن را بزنید تا کاملا یکدست شود.در طول کار کم کم آب را به آن اضافه کنید و مرتبا آن را بزنید تا مواد یکدست شوند .

 

2 – خمیر درست شده را در دو ظرف جداگانه که مستطیلی شکل باشد به صورت یک رول باریک بریزید و به مدت 30 دقیقه آن را در یخچال بگذارید تا کاملا قوام بگیرد.

 

3 – خامه، شکر ، نعناع ، نمک را در ظرفی بریزید و بگذارید تا بجوشد.سپس به مدت 30 دقیقه اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

 

 4 – دور تا دور خمیرهای  شکلاتی آماده شده را که به صورت مستطیلی در ظرفی ریخته بودید و در یخچال گذاشته بودید را به صورت کنگره دار در آورید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز روی سطح آن شیارهایی ایجاد کنید و دوباره به مدت 15 دقیقه آن را در یخچال بگذارید.

 

5 – تکه های شکلات را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه دوباره در یخچال بماند .

 

6 – ژلاتین را در یک کاسه کوچک آب بریزید و بگذارید تا کاملا نرم شود.

 

7 – سپس ژلاتین را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و بعد از آن بگذارید تا خنک شود .بعد از آن که خنک شد ماست را به آن اضافه کنید.

 

8 – این ماده ی سفید رنگ آماده شده را در قالب های شکلاتی بریزید و کل سطح را با آن بپوشانید و آن را به مدت 4 ساعت در یخچال بگذارید.

 

9 – در آخرهم روی دسر را با مقداری نعناع تزئین کنید  و سپس روی یکی از ظرف ها توت فرنگی های قرمز رنگ و روی ظرف دیگر را انگورهای قرمز رنگ بریزید.

 

جدیدترین مطالب سایت