طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

مواد لازم ماکارون فرانسوی :

بادام بدون پوست گرفته پودر شده= ۱۲۰ گرم
سفیده تخم مرغ= ۲ عدد حدود ۶۰ گرم
نمک =کمی
پودر قند= ۱۵۰ گرم
مواد لازم با انتخاب شما :
رنگ قرمز= ۱۰ قطره
رنگ زرد= ۱۰ قطره
رنگ سبز =-۱۰ قطره
پسته پودر شده= ۲ قاشق غذا خوری
شکلات تختهای تلخ=۱۲۰ گرم
خامه= ۱۰۰ میلی لیتر
*مواد میانی لیمویی ( زرد)

کره به دمای محیط= ۱۲۰ گرم
پودر قند= ۱۰۰ گرم
آب لیمو و رنده پوست لیمو=1۱ عدد (لیموی طبیعی)

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

طرز تهیه ماکارون فرانسوی :

 

۱- بادام را پودر کرده و از الک رد کنید تا مطمئن باشید کاملا حالت پودری داشته باشد.

سفیده را همراه نمک با همزن بزنید و پودر قند را قاشق قاشق به آن اضافه کنید و کاملا بزنید تا حسابی پفکی و سبک شود.
بعد پودر بادام را اضافه کرده و با مفتول دستی مخلوط کنید.

 

۲- برای طعمها و رنگ های مختلف مکرون به این صورت عمل کنید :

 

برای قرمز، فقط رنگ قرمز را اضافه کنید.

برای سبز ،رنگ سبز و پسته پودر شده را اضافه کنید.

برای سفید، وانیل و پودر نارگیل اضافه کنید.

برای قهوه ای، پودر کاکائو

برای زرد، رنگ زرد

 

به این ترتیب رنگها و مواد را به سفیده و پودر بادام اضافه کرده و با مفتول مخلوط میکنید .

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

۳- دو عدد سینی فر را آمده کرده کاغذ انداخته . خمیر مکرون را داخل قیف ریخته ( میتوانید ماسوره گرد سرش قرار بدید ) یا سر قیف را حدود ۸ میلیمتر با چاقو ببرید منظور نوک قیف است. و روی کاغذ با فاصله و به صورت کوچک کوچک و گرد و هم اندازه از خمیر ماکارون میزنید.

 

به این صورت که دستتون را روی سینی گذاشته یک فشار کوچک و سریع بر میدارید و بعدی را میزنید. بعد از اتمام مکرونها کمی روی سینی راه میوفتند منظور این است که کمی پخش میشوند ولی سطح رویشون کاملا صاف است.

 

قطر هر مکرون بعد از پخت دو و نیم سانتیمتر است. پس موقعی که با قیف کار میکنید حواستان جمع باشد که زیاد فشار ندید که بزرگ در بیاد و پهن بشه.

 

برای اینکه کاغذ روغنی از روی سینی تکان نخورد و ثابت بماند ،کمی از مایه مکرون را ۴ گوشه سینی مالیده و کاغذ روغنی را روش قرار میدهید. بعد شروع به زدن مکرون میکنید.

 

۴- روش اول: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید مکرون ها روی سینی خشک شوند. بعد در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد ۲۵ دقیقه بپزید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

روش دوم: یا به این صورت که فر را از پیش روی ۸۰ درجه با هوای داغ گرم میکنید (umluftbackofen ) و ۲ تا سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه میدهید خشک شوند…در انتها روی مکرونها نباید چسبناک باشد بلکه صاف و یکدست.

 

بعد فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد داغ میکنید و سینیها را در فر قرار داده به مدت ۶ تا ۸ دقیقه میپزید. از فر خارج کرده و اجازه میدهید خنک شوند.

 

****** در یک فیلم دیدم که بعد از پخت سینی را از فر خارج کرد خیلی آهسته کاغذ شیرینیها را از سینی بیرون کشید و روی میز کارش قرار داد…بعد روی سینی را با اسپری آب پاشید و دوباره آهسته و آروم کاغذ شیرینیها را روی سینی که با آب مرطوب شده بود کشید و چند دقیقه بهشون زمان داد بعد خیلی راحت از روی کاغذ جدا کرد و در ظرف دیگه گذاشت.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

۵- مواد میانی تمشکی : کره و پودر قند و مارمالاد تمشک را با همزن بزنید تا حالت بگیره و کرم خوشرنگی به دست بیاد اگر بعد از هم زدن به صورت لخته شده در اومد, کاسه را روی بنماری قرار بدید و دوباره بزنید تا از اون حالت در بیاد و دوباره روان بشه.

 

۶- مواد میانی پسته ای : پسته را در آسیاب ریخته و خوب پودر کنید مارزیپان را به قطعات کوچک خرد کرده و به پسته اضافه کرده و با هم در آسیاب مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاد…مخلوط پسته و مارزیپان را در کاسه ریخته و لی-کور را به آن اضافه میکنید قاشق قاشق …چون اینجا از لی-کور بادام

 
استفاده میشه و ما استفاده نمیکنیم برای اینکه خمیر را از اون حالت سفتی در بیاد به جاش چند قاشق شیر اضافه میکنید و همچنین اسانس بادام برای معطر شدن بیشتر . با قاشق مخلوط میکنید تا حالتی بگیرد که بتوان آن را در قیف ریخت و فرم داد.

 

۷- مواد میانی وانیلی – نارگیلی : کره پودر قند وانیل و اسانس رام را با همزن میزنید تا فرم بگیرد. اگر سفت بود ۱ تا ۲ قاشق شیر اضافه کنید. در انتها پودر نارگیل را اضافه کرده و کامل مخلوط میکنید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

۸- مواد میانی شکلاتی : شکلات را به قطعات کوچک خرد کرده…خامه را میجوشانید بعد شکلات را به آن اضافه کرده هم میزنید تا آب شود بعد اجازه میدهید خنک شود …بعد با همزن یا مفتول دستی میزنید تا فرم بگیرد.

 

۹- مواد میانی لیمویی : کره ,پودر قند و رنده پوست لیمو را با همزن میزنید تا فرم بگیرد .بعد ۳ ۴ قاشق از آب لیمو تازه را اضافه کرده و مخلوط میکنید.

 

۱۰- مواد میانی را در قیفی ریخته که سوراخ کوچکی دارد و یکی یکی روی مکرونها را پر میکنید ( سطحی که روش صاف است از مواد میگذارید ) بعد مکرون دومی هم روش قرار داده…و تا موقع سرو در جای خنکی نگهداری میکنید.

 

۱۱- بهترین زمان برای مصرف ماکارونها ۱ تا ۲ روز است.

 

اما شما به راحتی میتوانید مکرونها را هم فریز کنید به این صورت که روی کاغذ پوستی داخل قوطی دربسته بچینید و در فریزر قرار بدید…مکرونها داخل قوطی و مابین کاغذ پوستی حدود ۱ تا ۲ هفته خنک و خشک باقی میمان

جدیدترین مطالب سایت