بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

بهترین طرز تهیه سالاد الویه 

الویه یک سالاد پر خاصیت و مقوی است. در بین غذا های سرد، سالاد الویه یکی از خوش خوراک ترین غذاها اسـت، اگر قصد دارید سالاد الویه بخورید، بهتر اسـت نوشابه را همراه با سالاد الویه حذف کنید و سس مایونز را حساب شده و مشخص بـه این غذا اضافه کنید.

 

مجله تالاب : سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذا های کشورمان اسـت که دستور پخت ان ریشه در کشور روسیه دارد. این غذای محبوب خصوصا در شمال کشور طرفداران زیادی دارد، تقریبا همه ی ي مردم کشور مـا طرز تهیه سالاد الویه را میدانند اما از رازهای خوشمزه شدن ان بی اطلاع هستند.

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه «10 نفر»

سینه مرغ: ۲ عدد متوسط

سیب زمینی: ۸ عدد متوسط

هویج: ۲ عدد متوسط

تخم مرغ آب پز: ۷ عدد

پیاز: ۲ عدد متوسط

سیر: ۲ حبه

خیارشور: ۴۰۰ گرم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: بـه مقدار لازم

شوید تازه: مقداری

 

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

آموزش طرز تهیه سالاد الویه :

ابتدا دو عدد سینه مرغ بدون پوست را با نمک، فلفل و زردچوبه بپزید. سینه مرغ باید خوب بپزد تا بـه راحتی بتوان آن را ریش ریش کرد. در این فاصله سیب زمینی‌ها را بپزید. تخم مرغ‌ها را هم جداگانه بپزید تا سفت شوند. هویج را هم آب‌پز کنید.

 

مرغ را بعد از پختن ریش ریش کنید. سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها را با رنده ریز رنده کنید. خیارشور و هویج پخته را هم خیلی ریز خرد کنید. دو حبه سیر را با رنده ریز رنده کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

 

وقتی مواد سالاد اولیه کمی سرد شدند:

سس مایونز، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید در این صورت موارد سس کمتری بـه خودشان می‌گیرند. می‌توانید برای سس الویه نیمی سس مایونز و نیمی دیگر ماست چکیده یا ماست خامه‌ای استفاده کنید در این صورت یک سالاد الویه رژیمی خواهید داشت. بعد از سرو الویه در ظرف مورد نظر در صورت دلخواه روی ان مقداری شوید تازه خرد شده بریزید، چون طعم لذیذ آن را دوچندان می‌کند.

 


 

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

فوت و فن های رستورانی برای تهیه سالاد الویه

برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و بـه صورت نگینی خرد کنید و بـه سایر محتویات بیفزایید. برخی افراد بـه سالاد الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه میکنند اما این کار را توصیه نمی‌کنم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمیکند، بلکه غذای بـه دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.

 

چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آب‌لیموی تازه اسـت. آب‌لیمو را فقط باید بـه اندازه‌ای اضافه کرد که بوی تخم‌مرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود.

 

بهتر اسـت خیارشور‌ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردشان کنید آنگاه ان‌ها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آبشان گرفته شود. این کار هم باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا بـه مشام نرسد.

 

همراه این غذا فقط نان ان هم نان‌های سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه می‌کنم که البته بهتر اسـت سبوس‌دار باشند. از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.

 

برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط بـه میزان مصرف هر وعده بـه محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید زیرا در غیر این صورت بـه سرعت فاسد خواهد شد.

 

اگر اضافه وزن دارید

پیشنهاد می‌کنیم از میزان سس مصرفیتان کم و به جای ان سالاد را با ماست مزه‌دار کنید. این غذا را به دلیل این که بـه اندازه کافی کالری دارد، فقط با کمی برگ تازه کاهو و گوجه‌فرنگی خرد شده بخورید نه با نان.

 

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

اگر فشار خون دارید

از آنجایی که این غذا با سیب‌زمینی آماده میشود و سیب‌زمینی منبع پتاسیم اسـت، برای شما مناسب اسـت. البته با کمی تغییر میتوان آن را مناسب‌تر کرد بـه این ترتیب که حداقل خیار شور را افزود و به جای ان کمی پیازچه خردشده اضافه کرد و سس مایونز را حذف و بـه سالاد ماست زد.

 

اگر مبتلا بـه یبوست هستید

بهتر اسـت همراه این غذا فیبر بیشتری دریافت کنید به همین دلیل سالاد را با برگ‌های تازه کاهو، ‌ فلفل دلمه‌ای و حتی سبزی خوردن بخورید و در صورت تمایل بـه خوردن نان، بهتر اسـت نانتان از نوع سبوس‌دار باشد. به جای سس مایونز در این غذا کمی روغن زیتون بریزید.

 


 

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

فواید سالاد الویه

جالب اسـت بدانید که با خوردن تنها ۱۵۰ گرم از گوشت سینه مرغ بـه میزان تقریبی ۴۰ گرم پروتئین وارد بدن شما میشود. این میزان می تواند ۷۰ درصد پروتئین روزانه بدن شما را تامین کند.

 

همان طور که می دانیم یکی از عامل های اصلی بیماران قلبی و عروقی چربی اسـت. گوشت مرغ دارای کمترین میزان چربی اسـت بـه حدی که چربی ان با روغن گیاهی برابری میکند.

 

پس دیگر نگران بیماری خود نباشید میتوانید با جایگزین کردن سینه مرغ در سالاد الویه خود میزان چربی خود را کاهش دهید. آیا می‌دانید استفاده از سینه مرغ میتواند در پیش گیری از بیماری آلزایمر به شما کمک کند. شما با افزودن گوشت سینه مرغ بـه سالاد الویه ۳۰ درصد از ویتامین B6 بدن خود را تامین می کنید.

 

و در آخر می‌توان بـه کالری کم سینه مرغ اشاره کرد، این ویژگی موجب می‌شود شما بـه مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید. جالب اسـت بدانید که اکثر پزشکان تغذیه گوشت سینه مرغ یکی از غذا های اصلی در رژیم غذایی بیماران خود توصیه می‌کنند.

 

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

خواص سیب زمینی

ویتامین C موجود درسیب زمینی باعث پیشگیري از بیماری اسکوربیت می‌شود. علائم این بیماری ظاهر شدن لکه در صورت میباشد. سیب زمینی دارای اسید های آلی مانند اسید سولانیک، اسید نپوتانیک و ساید فولیک میباشد.

 

اسیدهای آلی در مقاوم کردن بدن در برابر بیماری های قلبی، پوکی استخوان بسیار مفید می باشد. سیب زمینی سالاد الویه به علت پتاسیم زیاد باعث تمیز شدن کبد می‌شود.

 

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

خواص نخود فرنگی

منبع غنی از ویتامین B6 و k1 میباشد که برای سلامت استخوان عالی میباشد. فولیک اسید و ویتامین B6 در نخود فرنگی از سلامت سیستم قلبی و عروقی حفاظت کرده اسـت.

 

خانواده ویتامین های B موجود در نخود فرنگی مانند: B2 ؛ B6 ؛ B3؛ B1 معجزه ای برای سوخت ساز چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها میباشد. بهتر اسـت درهنگام خرید نخود های سبز و شفاف و سفت انتخاب کنید.

 

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

خواص هویج

با اضافه کردن این سبزی بـه سالاد الویه خود، بـه اندازه کافی ویتامین A وارد بدن تان کردید. بتا کارتن موجود در هویج زمانی که در کبد تبدیل بـه ویتامین A می گردد، اقدامات مفیدی بر روی بدن انجام می دهد.

 

مجله تالاب: از جمله اقدامات میتوان بـه کاهش صفرا و چربی و هم چنین فیبرهای موجود ان باعث پاک سازی روده می گردد. هم چنین کمک بـه دید چشم و خشکی پوست و مو از جمله فواید هویج می باشد.

 

خواص تخم مرغ

این ماده غذایی سرشار از ویتامین دی و ضد سرطان سینه ؛ مفید برای بینایی و تقویت حافظه میباشد. تخم مرغ حاوی ۱۳/۵ گرم پروتئین میباشد که این مقدار ۱۱ درصد نیاز روزانه بدن می باشد. تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که هر هفته ۳ عدد تخم مرغ مصرف کردند، نسبت بـه افراد دیگر ویتامین دی بیشتری دریافت می‌کنند.

بهترین طرز تهیه سالاد الویه + فواید سالاد الویه

در آخر :

اگر می خواهید راجع بـه سایر غذا های ایرانی اطلاعات مفیدی بدست آورید و از فواید آنها برای بدن مطلع می شوید می‌توانید از لینک های زیر استفاده کنید و اطلاعات عمومی خود در زمینه آشپزی را تقویت کنید.

 

سالاد الویه یک غذاهای بسیار مقوی که برای مهمانی و تولد ها هم استفاده میشود.

جدیدترین مطالب سایت