باورنکردنی ترین رکوردهای جهانی گینس (29 رکورد)

باورنکردنی ترین رکوردهای جهانی گینس (29 رکورد)

باورنکردنی ترین رکوردهای جهانی گینس همیشه برای همه ی جذاب بوده اسـت . کتاب رکورد هاي‌ جهانی رکورد های گینس که درسال 1955 تا کنون بـه عنوان کتاب رکورد هاي‌ جهانی رکورد های گینس شناخته میشود، کتاب مرجعی اسـت که هر سال منتشر میشود. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از جالب ترین رکورد های ثبت شده در اي کتاب را منتشر کرده ایم.

 

عجیب ترین رکوردهای ثبت شده در گینس

رکوردهایی ساخته شده اند که شکسته شوند…

 

1. بلندترین مرد زنده

بلندترین مرد زنده

ارتفاع: 8 فوت 2.8 اینچ

رکورد متعلق بـه: سلطان کوسن

کتاب گینس میگوید که آن ها با بیش از چند نر با قد بالای 6 فوت روبه‌رو شده اند، اما سقف خراش بهترین آن ها سلطان کوسن ترکیه اي اسـت که شکیل اونیل رابا 7 فوت 1 شبیه میگو می کند. و بله، کوسن، یک کشاورز حرفه اي، در واقع بسکتبال بازی کرده اسـت. حالا دیگر لازم نیست از او بپرسید که آیا وی را بالای سر شـما می‌بینید یا نه.

 


مطالب مشابه: آخرین رکوردهای ثبت شده کتاب گینس 


 

2. بیشترین پیاده روی های فضایی توسط یک فضانورد زن

بیشترین پیاده روی های فضایی توسط یک فضانورد زن

پیاده روی فضایی: 10

رکورد متعلق بـه: پگی ویتسون

رفتن بـه فضا عمدتاً یک باشگاه پسران بوده اسـت، تا حدی بـه دلیل تبعیض جنسیتی ریشه‌دار در صنعت و تا حدودی بـه این دلیل که سختی‌هاي‌ آموزش فضانورد برای هر شخصی، صرف نظر از جنسیت، سخت اسـت. اما هیچکس بـه پگی ویتسون از آیووا، که 10 فعالیت خارج از وسیله نقلیه «EVA» را در ماموریت هاي‌ بیرونی ایستگاه فضایی بین المللی انجام داده اسـت، نگفت. فقط با فکر کردن بـه ان حالت تهوع بـه ما دست می دهد!

 

3. جوان ترین برنده جایزه نوبل

جوان ترین برنده جایزه نوبل

سن: 17

رکورد متعلق بـه: ملاله یوسف زی

آیا تا بـه حال یک زن جوان شجاع تر از ملاله یوسف زی وجود داشته اسـت که جرأت کند در زادگاهش پاکستان، جاییکه برخی از عناصر محافظه کار دختران را از تحصیل منع میکردند، حقیقت را بـه قدرت بگوید؟ یوسف زی بـه دلیل عقایدش بـه طرز بدنامی از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

 

او نه تنها جان سالم بـه در برد، بلکه پس از نقل مکان خانواده اش بـه انگلستان، بـه صحبت هاي‌ خود ادامه داد. یوسف زی بـه خاطر شجاعت خود، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، جوان‌ترین فردی که تا کنون در هر رشته اي جایزه نوبل دریافت کرده اسـت.

 

4. طولانی ترین مطالعه نخستی ها

طولانی ترین مطالعه نخستی ها

مدت: 60 سال

رکورد متعلق بـه: پزشک جین گودال

جین گودال نه تنها یک فرد باهوش اسـت، بلکه یک خانم فوق‌العاده سرسخت اسـت، زیرا برای نخستین بار درسال 1960 پا بـه تانزانیا گذاشت تا گوریل‌ها را از نزدیک مطالعه کند! درست اسـت، در حالیکه دانشمند انگلیسی اکنون 87 سال دارد و مدت زیادی اسـت که بـه طور تمام وقت در بین پستانداران “زندگی” نکرده اسـت، کار می داني و گرد آوری داده هاي‌ او بیش از شش دهه اسـت که متوقف نشده اسـت. ملکه جنگل، در واقع!

 

5. بلندترین سگ تاریخ

بلندترین سگ تاریخ

ارتفاع: 44 اینچ

رکورد متعلق بـه: زئوس

زئوس، یک گریت دین 155 پوندی، مطمئناً هم از نظر قد و هم از نظر شخصیت بـه نام خود عمل می‌کرد. زئوس حتی با ایستادن روی هر چهار پا، از ارتفاع 44 اینچی – یعنی بیش از 3 فوت – بالای زمین بلند شد. او همچنین می توانست از شیر آب بنوشد بدون این که روی پاهای عقبش بلند شود! بـه خودت لطف کن و با سگی بـه این اندازه خوب رفتار کن.

 

6. بلندترین خرخر گربه

بلندترین خرخر گربه

میزان صدا: 67.8 دسی بل

رکورد متعلق بـه: مرلین

صاحب پر سر و صدا مرلین معتقد بود که گربه نوازشگر او بلندترین خرخر روی کره زمین را دارد، و زمانی ادعا کرد که ارتعاشات این گربه ارتعاشی 100 دسی بل را ثبت می کند – بـه اندازه یک موتور سیکلت! مردم کتاب گینس برای ضبط مرلین حاضر شدند. باوجود این که صدای خرخر پرسروصدای او “فقط” 67.8 دسی بل بود، اما رکورد های گینس وی را بلندترین گربه جهان معرفی کرد! 

 

7. بلندترین ساختمان جهان

بلندترین ساختمان جهان

ارتفاع: 828 متر «2716 فوت 6 اینچ»

رکورد متعلق بـه: برج خلیفه

برج خلیفه دبی بـه ارتفاع باورنکردنی 828 متری در بالای خیابان هاي‌ این شهر مهم تجاری و تفریحی خاورمیانه – و همچنین مقداری ثروت جدی – میرسد. برای قرار دادن این مترها در “آمریکایی”؛ این مقدار بیش از نیم مایل اسـت! واوسرز. جای تعجب نیست که تام کروز در طول فیلم «ماموریت غیرممکن: پروتکل ارواح» ان را حفظ کرد.

 

8. طولانی ترین انیمیشن کمدی 

طولانی ترین انیمیشن کمدی

سال‌ها/قسمت ها: 32/716 «در زمان نگارش»

رکورد متعلق بـه: “سیمپسون ها”

هومر، مارج، بارت، مگی، لیزا و یک گروه واقعی متشکل از هزاران اسپینگفیلد طرفدار از زمانی که از «سایه» تریسی اولمن بیرون آمدند ودر سال 1989 وارد نمایش خودشان شدند، ما را بـه خنده انداختند! با قضاوت بر اساس اپیزود اخیری که در ان Fat Tony «جو Mantegna» موافقت می کند تا پدرخوانده مگی شود که هنوز نوزاد اسـت، انها هنوز قدرت خودرا از دست نداده‌اند. «Gunsmoke»؛ معیار قبلی، تقریبا 20 فصل و 635 قسمت پخش شد. دوه!

 

9. اکثر اعتراضات آب و هوایی شمال

اکثر اعتراضات آب و هوایی شمال

مکان: دایره قطب شمال

رکورد متعلق بـه: پزشک میا رز کریگ

میا رز کریگ، پرنده شناس انگلیسی، بـه هر هفت قاره رفته اسـت تا از وضعیت اسفبار جمعیت پرندگان در جهان که بـه سرعت در حال کاهش اسـت آگاه شود، و مکرراً بـه تظاهرات اعتراضی علیه تغییرات آب و هوایی پیوسته یا حتی رهبری می کند.

 

درسال 2020؛ پزشک خوب یک تابلوی دست ساز را بـه اقیانوس منجمد شمالی آورد که روی یخ هاي‌ یخ زده دریا ایستاده بود تا بـه اثرات تجاوز انسان بـه زیستگاه پرندگان اعتراض کند. بـه معنای واقعی کلمه، او برای هدف خود تا انتهای زمین رفته اسـت.

 

10. بیشتر هولا هوپ ها در یک زمان چرخیده می شوند

بیشتر هولا هوپ ها در یک زمان چرخیده می شوند

تعداد: 200

رکورد متعلق بـه: مراوه ابراهیم

«ماراوا شگفت‌انگیز»؛ همان‌ طور که مجری سومالیایی-استرالیایی شناخته میشود، در بالا بردن رکوردها بـه خاطر توانایی‌هاي‌ شگفت‌انگیزش مهارت دارد، اما شاید هیچ‌کدام بـه اندازه‌اي که زمانی 200 حلقه هولاهوپ را در همان زمان می‌چرخانید، چشمگیر نباشد. ما هنوز فقط با یکی از آن ها دست و پنجه نرم می کنیم، بنابر این کلاه‌ها را بـه ماراوا بریزید.

 

11. جوان ترین فرد سال “زمان”.

جوان ترین فرد سال "زمان".

سن: 16

رکورد متعلق بـه: گرتا تونبرگ

گرتا تونبرگ از سوئد نمیدانست که چرا رهبران جهان برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کم کاری انجام میدهند. بر این اساس، او تنها با استفاده از نیروی باد از اقیانوس اطلس عبور کرد تا برای شرکت در اجلاس آب و هوای سازمان ملل درسال 2019 بـه نیویورک برسد. او سروصدا کرد و از ان زمان تا کنون بـه فعالیت خود ادامه داده اسـت. تایم این نوجوان 16 ساله را بـه عنوان شخصیت سال 2019 انتخاب کرد.

 

12. بیشترین صعود به قله اورست

بیشترین صعود به قله اورست

صعودها: بـه ترتیب 24 و 9

رکورد متعلق بـه: Kami Rita Sherpa «مرد» و Lhakpa Sherpa «مونث»

برای کوهنوردان، رسیدن بـه قله 29032 فوتی قله اورست هدف پایان دادن بـه همه ی اهداف اسـت – اما سعی کنید ان را بـه اندازه کامی ریتا شرپا و لاکپا شرپا، که رکورد های جهانی بیشترین صعود بـه بلندترین قله جهان را دارند، انجام دهید. Lhakpa Sherpa 9 بار بـه قله رسیده اسـت، بیشتر از هر زن، و کامی ریتا شرپا 24 بار در صدر جهان قرار گرفته اسـت – یکبار اینکار را دو بار در کمتر از دوهفته انجام داده اسـت!

 

13. طولانی ترین پرش رمپ با ویلچر

طولانی ترین پرش رمپ با ویلچر

طول: 21.35 متر «70 فوت»

رکورد متعلق بـه: آرون فاثرینگهام

اجازه ندهید کسی بـه شـما بگوید چه کاری را نمیتوانید انجام دهید. فقط از آرون فاثرینگهام از لاس وگاس، نوادا بپرسید که با اسپینا بیفیدا بـه دنیا آمده اسـت، که تحرک وی را محدود کرده اسـت… البته نه سرسختی. فاثرینگهام تا حدودی با الهام از برادری که یک اسکیت بورد فداکار اسـت، در حالی‌که روی ویلچر نشسته بود، شروع بـه اجرای شیرین کاری هاي‌ جسورانه خود کرد. درسال 2018؛ او با پرتاب 70 فوتی از طریق هوا از طریق یک پرش سطح شیب دار، یک علامت کاملاً ثبت کرد. در مورد یک سوپرمن صحبت کنید!

 

14. بلندترین ناخن «زنان»

بلندترین ناخن «زنان»

طول: 8.65 متر «28 فوت، 4.5 اینچ»

رکورد متعلق بـه: لي ردموند

خوب، اگر خارش دارید، با لي ردموند تماس بگیرید، که نخستین بار درسال 1979 رشد ناخن هایش را شروع کرد و اساساً هرگز متوقف نشد. در مجموع، 10 ناخن او زمانی که کتاب گینس بلندترین ناخن وی را اعلام کرد، طولی باورنکردنی بـه 28 فوت داشت. متأسفانه، ردموند درسال 2009 دچار یک تصادف رانندگی شد که ناخن‌هاي‌ بلندش را جدا کرد، اما او از ان زمان بـه بعد آن ها را دوباره رشد می کند.

 

15. بیشترین بردهای فیفا توسط یک بازیکن

بیشترین بردهای فیفا توسط یک بازیکن

جوایز: 3

رکورد متعلق بـه: پله

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو در سراسر جهان با نام «پله» شناخته می شود و این نامی اسـت که بـه رکورد بازیکنی پیوسته اسـت که بیش از هر جام جهانی دیگری قهرمان شده اسـت. اسطوره فوتبال برزیل نخستین جام فیفا خودرا درسال 1958 بـه دست آورد، سپس درسال هاي‌ 1962 و 1970 چند خواهر و برادر طلایی را بـه جام اهدا کرد – و وی را تبدیل بـه یکی از تنها 20 بازیکنی کرد که تا بـه حال بیش از یک برنده شده اسـت. موفق باشی که گلش رو بگیری.

 

16. اولین کسی که در سقوط آزاد دیوار صوتی را شکست

اولین کسی که در سقوط آزاد دیوار صوتی را شکست

ارتفاع پرش: 38969.4 متر «127852.36 فوت»

رکورد متعلق بـه: فلیکس باومگارتنر

شصت و پنج سال پس از این که خلبان چاک یگر برای نخستین بار دیوار صوتی را شکست، فلیکس بامگارتنر فوق جسور فکر کرد که اینکار رابا سقوط از آسمان انجام خواهد داد. درسال 2012؛ از ارتفاع 24 مایلی از سطح زمین، بامگارتنر نه تنها با شکستن دیوار صوتی در حین سقوط آزاد خود، بلکه با شکستن رکورد های بالاترین پرش با چتر نجات و سریع ترین سرعت در سقوط آزاد، بـه کتاب هاي‌ تاریخ پرید: 843.6 مایل در ساعت!

 


مطالب مشابه: عجیب ترین و خاص ترین رکورد های ثبت شده در گینس + عکس


 

17. کوتاه ترین زن زنده

کوتاه ترین زن زنده

ارتفاع: 2 فوت

رکورد متعلق بـه: Jyoti Amge

اگر بلندترین باشد، بـه این معنی اسـت که کسی باید کوتاه‌ترین هم باشد. برای این افتخار بی‌نظیر، ما بـه هند رو می کنیم، جاییکه جیوتی آمگه توسط کتاب گینس بـه‌عنوان کوتاه‌قدترین زن جهان با 61.95 سانتی‌متر یا کمی بیش از 2 فوت تأیید شده اسـت. اما بـه Amge که بـه خاطر مثبت بودن و لبخند برنده اش که ممکن اسـت 10 فوت قد وی را بلند کند معروف اسـت از پایین نگاه نکنید. و این را دریافت کنید: علیرغم این که امگه اکنون بالغ اسـت، وزنش فقط 9 پوند بیشتر از زمان تولد اسـت!

 

18. بلندترین سبیل

بلندترین سبیل

طول: 14 فوت

رکورد متعلق بـه: Ram Singh Chauhan

دلت را بخور، رولی فینگرز، زیرا سبیل این بزرگوار بـه هیچ عنوان بـه مو هاي حماسی صورت رام سینگ چاوهان هندی نزدیک نمی‌شود، که در مجموع طول بال هاي‌ پرمویش 4.29 متر «یا 14 فوت» اسـت!

 

19. پهن ترین دهان کشیده نشده

پهن ترین دهان کشیده نشده

عرض: 17 سانتی متر «6.69 اینچ»

رکورد متعلق بـه: Francisco Domingo Joaquim “Chiquinho” «آنگولا»

خوب، این شخص مطمئناً بازترین دیافراگم را در بین هر انسان دیگری دارد که تا بـه حال اندازه‌گیری شده اسـت، و عکسی را که او ان رابا تمام شکوه خود نشان می دهد، ببینید. رکورد های گینس اطلاعات بیشتری در مورد این که آیا توانسته اسـت از دیافراگم برای برنده شدن در هر مسابقه غذاخوری استفاده کند یا نه ارائه نکرده اسـت، اما او درسال 2010 برای اندازه گیری رسمی دریک نمایش ایتالیایی بـه نام “Lo Show dei Record” شرکت کرد. بگو آهان!

 

20. طولانی ترین بینی

طولانی ترین بینی

طول: 8.8 سانتی متر «3.46 اینچ»

رکورد متعلق بـه: Mehmet Özyürek

در ترکیه چه می گذرد؟ این کشور نه تنها بلند قدترین مرد جهان را تولید کرده اسـت، بلکه یک همکار بـه نام Mehmet Özyürek را نیز بـه وجود آورده اسـت که کتاب گینس ان را بزرگترین پروبوسیس شناخته شده تایید کرده اسـت. بینی اوزیورک تقریبا 3.5 اینچ از صورتش خارج شده اسـت و خوشبختانه بـه نظر میرسد که او در مورد زائده مطمئن اسـت و یک‌بار بـه کتاب گینس گفت: “همیشه این احساس را داشتم که قرار اسـت بـه خاطر بینی ام بـه جاهایی بروم و کسی باشم.”

 

21. عمیق ترین شیرجه توسط یک کشتی سرنشین دار

عمیق ترین شیرجه توسط یک کشتی سرنشین دار

عمق: 36200 فوت

رکورد متعلق بـه: ویکتور وسکوو

در گودال ماریانا در اقیانوس آرام، بخشی بـه نام چلنجر دیپ تا 7 مایلی زیر سطح زمین نمی‌افتد! ویکتور وسکوو آمریکایی که سابقه غواصی در عمیق‌ترین اقیانوس‌هاي‌ جهان را دارد، گفت: «مشکلی نیست». در 5 آوریل 2019؛ Vescovo در عمق چلنجر برای عمیق ترین شیرجه در تاریخ بشر بـه پایین رسید. وسکوو که یک برتری کلاسیک اسـت، قله اورست را نیز طی کرده و بـه هردو قطب جنوب و شمال سفر کرده اسـت. 

 

22. طولانی ترین دوران حرفه ای به عنوان مجری تلویزیون

طولانی ترین دوران حرفه ای به عنوان مجری تلویزیون

مدت: 69 سال

رکورد متعلق بـه: سر دیوید آتنبرو

حرفه هاي‌ پخش طولانی مدت وجوددارد، و پس از ان دیوید آتنبرو وجوددارد. این شخصیت بریتانیایی برای نخستین بار درسال 1953 در بی‌بی‌سی ظاهر شد و تا کنون میزبان و/یا صدها مستند برای تلویزیون و فیلم، از جمله سریال بی‌بی‌سی «سیاره زمین» را بر عهده داشته اسـت. آتنبرو که اکنون در سن 95 سالگی بـه سر میبرد، هنوز استعدادهای خودرا در برنامه هاي‌ پرشمار جهان بـه کار میگیرد. باشد که او هرگز متوقف نشود.

 

23. سریعترین رکورد سرعت زمین

سریعترین رکورد سرعت زمین

سرعت: 490 مایل در ساعت

رکورد متعلق بـه: اندی گرین

اندی گرین بـه عنوان خلبان جنگنده برای ارتش بریتانیا آموزش دیده اسـت، بنابر این واضح اسـت که او دوست دارد بسیار بسیار سریع برود. گرین که راضی بـه شکستن دیوار صوتی در آسمان نبود، تصمیم گرفت از مدتی از زمان مرخصی خود برای رفتن بـه اردن استفاده کند، جاییکه در ماه مه 1997؛ یک خودروی جت بـه نام Trust SSC را در دشتی بیابانی که سواری وی را دید. مسابقه بر روی شن و ماسه با سرعت 350 مایل در ساعت. در مورد این که آیا او برای ملاقات با داک براون بـه سال 1955 بازگشته اسـت یا خیر، خبری نیست.

 

24. بزرگترین تفنگ جهان

بزرگترین تفنگ جهان

طول: 33 فوت، 4 اینچ

رکورد متعلق بـه: James A. Decaine

چه چیزی بهتر از داشتن یک توپ؟ در مورد بزرگترین تفنگ کاربردی جهان چطور؟ برای ان معیار نسبتاً منحصربه‌فرد، بـه میشیگان میرویم، جاییکه یکی از James A. Decaine تفنگی در اختیار دارد که حتی پل بانیون هم نمی‌توانست ان را بازرسی کند. اندازه ان از انتها تا پوزه 33 فوت اسـت و احتمالاً صدایی تولید می کند که در ویسکانسین شنیده می شود.

 

25. پردرآمدترین افراد مشهور در طول یک دوره 12 ماهه

پردرآمدترین افراد مشهور در طول یک دوره 12 ماهه

آمار: 186 میلیون دلار در 12 ماه

رکورد متعلق بـه: تیلور سویفت

او ممکن اسـت هنگام ورود بـه ان مشکل داشته باشد. او ممکن اسـت بـه ما پسرها هشدار داده باشد که فقط زمانی عشق می‌خواهیم که شکنجه باشد. و تای تای تا بانک می‌خندد. رکورد های گینس گزارش می دهد که تی سوئیفت بین ژوئن 2018 تا 2019 مبلغ 186 میلیون دلار بـه دست آورد و وی را بـه پردرآمدترین موسیقیدان و پردرآمدترین چهره معروف در طول 12 ماه تبدیل کرد. حال، چه کسی نیاز بـه “آرامش” دارد؟

 

26. بیشترین بازدید از میخانه ها

بیشترین بازدید از میخانه ها

شماره: 46,495

رکورد متعلق بـه: بروس مسترز

کتاب گینس بروس مسترز بریتانیایی را بـه عنوان بزرگ‌ترین بارفلای تاریخ بـه رسمیت شناخته اسـت، با تعداد بی‌نهایتی از مؤسسات نوشیدنی که در گردش‌هاي‌ متعدد او حمایت میشوند. برای بحث، بیایید بگوییم که Masters حداقل یک پینت در هر میخانه کم کرده اسـت. اگر میانگین یک پیمانه یک لیوان بریتانیایی 4 پوند قیمت داشته باشد، این رقم حدود 185980 پوند «251616.06 دلار» اسـت که او برای رسیدن بـه این رکورد پایین آمده اسـت. امیدوارم این کارارزش ان را داشته باشد.

 

27. بزرگترین مجموعه یادگاری های همبرگر

بزرگترین مجموعه یادگاری های همبرگر

تعداد اقلام: 3724

رکورد متعلق بـه: هری اسپرل

هری اسپرل را بیشتر با نام «هری همبرگر» می‌شناسند – و دلیل خوبی دارد، با توجه بـه نزدیک بـه 4000 قلم چوچک مربوط بـه همبرگر. افراد خوب رکورد های گینس بـه ساحل دیتونا سفر کردند – البته، این در فلوریدا اسـت! – برای تأیید مجموعه مادام العمر سرگرمی همبرگر هری، از جمله تخت خواب برگر شکل و زیرپایی او. 

 

28. بلندترین چکمه های کابوی

بلندترین چکمه های کابوی

ارتفاع: 10.74 متر «35 فوت، 3 اینچ»

رکورد متعلق بـه: باب وید

آن ها می‌گویند که همه ی چیز در تگزاس بزرگ‌تر اسـت، بنابر این باب وید، مجسمه ساز و خالق، تصمیم گرفت که در ایالتی که لوازم گاوچران همه ی جا وجوددارد، باید بلندترین چکمه هاي‌ گاوچران جهان را بسازد. این غول‌ها 35 فوت قد دارند ودر سن آنتونیو زندگی میکنند، که بـه خوبی هشداری اسـت که اگر از بین ایالتی 10 بـه سمت غرب عبور کنید، تا 550 مایل بـه شهر بزرگ دیگری برخورد نخواهید کرد. آره هاو!

 

29. بیشترین رکوردهای گینس توسط یک فرد مجرد

بیشترین رکوردهای گینس توسط یک فرد مجرد

رکورد های نگه‌داری شده و/یا شکسته شده: بیش از 800

رکورد متعلق بـه: آشریتا فورمن

لي میجرز ممکن اسـت مرد شش میلیون دلاری بوده باشد، اما آشریتا فورمن مردی اسـت که نزدیک بـه 1000 رکورد را بـه خود اختصاص داده اسـت که وی را بـه عنوان تنها برنده جایزه در کل لیست رکوردداران رکورد های گینس تبدیل می کند. از جمله دستاوردهای Brooklynite Furman: استفاده از چوب پوگو برای «بالا رفتن» از کوه فوجی، 27000 جک پرش متوالی و طولانی‌ترین زمان ثبت شده برای انجام هولاهوپ در زیر آب!

 

مطمئناً رکورد شکن که اکنون 67 سال دارد، ترفندهای بیشتری در آستین خود دارد. شاید، او می‌تواند نخستین کسی باشد که با لباس فضایی انفرادی بـه مریخ سفر می کند – قبل از این که ایلان ماسک بـه آنجا برسد.

 


مطالب مشابه: 16 مورد جالب که در کتاب گینس ثبت شده است «عکس»


 

در پایان

جهان طبیعی کتاب رکورد های گینس که زاییده افکار سر هیو بیور اسـت، توسط برادران دوقلوی نوریس و راس مک ویرتر در خیابان فلیت لندن، در آگوست 1955 بنیانگذاری شد.

جدیدترین مطالب سایت