رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

درود بـه همراهان عزیز مجله تفریحی تالاب در اینبخش ما برای شـما همراهان عزیز چکیده اي از جالب ترین رکورد هایي در رکورد های گینس را گرد هم آورده ایم کـه تا بـه حال نشکسته اند !

بار ها این رکورد هارا بـه عنوان اخرین رکورد ثبت شده اعلام کردند اما بازهم کسی یا چیزی این رکورد هارا میشکند !

برای رکورد هاي‌ زیر هیچ انتهایی درنظر گرفته نشده اسـت .

 

کتاب گینس

کتاب رکورد های گینس  کتاب رکورد های جهانی کتابی مرجع و دارای مجموعه‌اي از رکورد های بین‌ المللی اسـت. این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌هاي‌ طبیعی هستند. کتاب رکورد های جهانی رکورد های گینس هرساله با اطلاعات جدید تجدید چاپ می شود، و خود رکورددار پرفروش‌ترین سری کتاب کپی‌رایت جهان اسـت…

 از دهه ۱۹۵۰ دستاورد‌هاي‌ شگفت انگیز بسیاری را ثبت کرده اسـت، و تعداد زیادی از این رکورد‌ها بسیار عجیب‌ و افراطی‌ بوده اسـت، این در حالی اسـت کـه تعداد زیادی از رکورد‌هاي‌ جهانی بار‌ها و بار‌ها شکسته میشوند، عده اي از ان‌ها در برابر آزمایش زمان مقاومت کرده‌اند و از ابتدا شکسته نشده‌اند. این رکورد‌ها در کتاب جهانی رکورد های گینس ثبت شده اسـت و ممکن اسـت هرگز شکسته نشود.

 

بلندترین قد در مردان 

رابرت ودلو بلند قدترین مرد جهان بود. او درسال ۱۹۴۰؛ با ۲.۷۲ متر قد، بـه عنوان رکوددار رکورد های گینس معرفی شد. ودلو درسال ۱۹۱۸ از والدینی با اندازه قد متوسط متولد شد، اما از ۸ سالگی با سرعت بالایی شروع بـه رشد کرد و مشکلات دکتری زیادی را برای او ایجاد کرد کـه با افزایش سن او بدتر شد.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

پزشکان تشخیص دادند کـه رشد بیش از حد وادلو ناشی از بزرگ شدن غده هیپوفیز اسـت کـه باعث افزایش سطح غیرطبیعی هورمون رشد انسانی می شود و باعث شد این مرد در سن ۲۲ سالگی از دنیا برود. کسانی کـه اختلالاتی شبیه رابرت دارند اکنون میتوانند تحت درمان دکتری پیشرفته‌اي قرار بگیرند و ممکن اسـت تحت عمل جراحی قرار بگیرند تا تولید هورمون رشد را متوقف کنند.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

بلندترین قد در زنان

ما بلندترین زن تاریخ کـه در رکورد های گینس ثبت شده اسـت، هرچند برایتان تعجب‌برانگیز باشد اما بـه یک فرد چینی بـه نام “ژنگ جین‌لیان” برمی‌گردد، او زنی با ۲.۴۸ سانتیمتر قد و متولد سال ۱۹۶۴ میلادی بوده کـه درسال ۱۹۸۲ نیز درگذشته و تا کنون هیچ زنی نتوانسته رکورد قد وی را در تاریخ بزند.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

عظیم ترین بنای ساختمان اداری 

درحالی کـه شاید شنیدن عبارت بزرگ ترین ساختمان جهان در وهله اول، آسمان‎خراشی بلند و عظیم را در ذهن شـما مجسم کند، اما در حقیقت این صفت متعلق بـه ساختمانی اسـت کـه اتفاقا ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارد. رکورد بزرگ ترین ساختمان اداری جهان تعلق دارد بـه ساختمان ۵ ضلعی پنتاگون واقع در آرلینگتون کشور آمریکا، کـه مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده کشور آمریکا اسـت.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

دراین ساختمان تقریبا ۲۸ هزار نفر نظامی و کارمند و حدود ۳ هزار نفر برای امور خدماتی، هم زمان مشغول کار هستند، پنتاگون دارای پنج وجه‌ اسـت و شامل ۵ طبقه بالای زمین و نیز ۲ طبقه زیر زمین می باشد کـه در هر طبقه ۵ راهرو وجوددارد و مجموعاً ۷۸ کیلومتر راهرو را داراست. پنتاگون در زبان یونانی معنای پنج‌ضلعی میدهد.در واقع پنج ساختمان بـه هم چسبیده اسـت و این ساختمان‌ها شامل ستاد نیروی زمینی ،ستاد نیروی هوایی، ستاد نیروی دریایی، ستاد کل ارتش و وزارت دفاع میباشد.

 

پولدار ترین ها

راکفلر یکی از نام‌هاي‌ ماندگار تاریخ در حوزه‌ي کسب‌وکار محسوب میشود کـه با بناکردن امپراطوری نفتی، خودرا بـه ثروتمندترین فرد تاریخ ایالات امریکا تبدیل کرد.جان‌دی‌ راکفلر یکی از غول‌هاي‌ صنعت نفت ایالات امریکا، صنعتگر، خیّر و تاجر بزرگ بود، او در منابع مختلف تاریخی بـه‌ عنوان ثروتمندترین آمریکایی تاریخ شناخته میشود. و همچنین، تعداد زیادی از مردم وی را ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن جهان میدانند.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

داستان زندگی راکفلر بالا و پایین‌هاي‌ زیادی داشته و او نیز مانند خیلی از افراد ثروتمند جهان تلاش‌هاي‌ زیادی دراین راه کرده اسـت، هرچند در ارتباط با روش کسب در آمد پدرش مطالب خوبی ذکر نشده اسـت اما بـه گفته برخی، جان، سخت کار کردن، پس‌انداز کردن و بخشیدن اموال خود بـه دیگران را از مادر مسیحی‌اش آموخته اسـت.

 

بلندترین ناخن های دست

اشریتا فرمن از هند درسال ۲۰۱۴ عنوان طولانی‌ترین ناخن یک دست را کسب کرد. او بیش از ۶۰ سال بود کـه ناخن‌هاي‌ دستش را قطع نکرده بود، در ان زمان، ناخن‌هاي‌ دست چپ او از ۱۶۴.۵ سانتی متر تا ۱۹۷.۸ سانتی متر بود.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

اما پس از مدتی ناخن هایش باعث درد در دستان وی شد، بنابر این ان‌ها را برش داده ودر یک موزه بـه نمایش گذاشتند. مردم برای شکستن رکورد او تلاش‌هاي‌ زیادی کردند اما چون شکستن این رکورد نیاز بـه تعهد زیادی داشت ان‌ها نتوانستند این رکورد را ثبت کنند.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

 

 وحشتناک ترین بیماری های همه گیر

این رکوردی اسـت کـه امیدواریم هرگز متلاشی نشود؛ اگر چه اپیدمی در حال ظهور ویروس کرونا ممکن اسـت بدترین اپیدمی باشد کـه در طول زندگی خود شاهد بوده‌ایم، اما کشنده‌ترین اپیدمی جهان بین سال‌هاي‌ ۱۳۴۷ و ۱۳۵۱ اتفاق افتاده اسـت، کـه نام این بیماری طاعون اسـت، همچنین این بیماری کـه بـه مرگ سیاه شهرت یافته بود باعث نابودی یک چهارم جمعیت اروپا شد.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

حدود ۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان بـه دلیل این بیماری کشته شده‌اند، کـه این بیماری را بـه کشنده‌ترین اپیدمی و بدترین بیماری همه ی گیر جهانی تبدیل کرده اسـت. طاعون هنوز سالانه بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر را تحت تأثیر قرار میدهد، اما اکنون قابل درمان اسـت.

 

 پول ساز ترین فیلم ها

اگر چه قیمت بالای بلیط فیلم‌ها بـه این معنی اسـت کـه بیشترین درآمد پرده‌اي فیلم‌ها در دوره‌هاي‌ اخیر اسـت، اما با تنظیم مبلغ کل تورم فقط یک فیلم از سال ۱۹۳۹ در رده نخست قرار دارد، با نام برباد رفته  تنها ۳۹۳.۴ میلیون دلار فروش داشته اسـت اما با تخمین زدن نرخ‌هاي‌ امروزی این فیلم در مجموع ۳.۴۴ میلیارد فروش داشته کـه ان را بـه پردرآمدترین فیلم تا کنون تبدیل کرده اسـت.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

 

فردی جاذب صاعقه‌ها که هیچگاه نمیمیرد !

انچه تا کنون برای ما مشهود و قابل درک بوده شاید این اسـت کـه اگر فردی دچار برخورد صاعقه شود بـه دلایل مختلفی، چون آتش، انفجار و جرقه‌هاي‌ ایجاد شده در بدنش حتماً درجا جان خودرا از دست خواهد داد، اما روی سالیوان کسی اسـت کـه در زندگی خود ۷ بار مورد اصابت صاعقه قرار گرفته و هر ۷ بار نیز جان سالم بـه در برده اسـت.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

اما جالبی این ماجرا دو وجه دارد، اول این کـه او در هر ۷ بار حمله رعد و صاعقه زنده مانده و نکته دیگر آنکه چطور ممکن اسـت صاعقه ۷ بار با فردی برخورد کند بـه طوری کـه گویا مدام وی را مورد هدف دارد، بـه همین دلیل او حتی می تواند هم زمان خوش‌شانس‌ترین و بدشانس‌ترین فرد جهان نیز باشد، خوش‌شانس از ان جهت کـه با بارها برخورد صاعقه باز زنده مانده و بدشانس از این جهت کـه اصلا چراباید یک فرد در طول زندگی‌اش ۷ بار مورد اصابت صاعقه قرار بگیرد. سالیوان سرانجام بـه دلیل مشکلات بـه وجود آمده برایش بر اثر این صاعقه‌ها کـه آزارش می‌داد خودکشی کرد.

 

اضافه وزن هم رکور دارد !

جان براور مینوچ چاق‌ترین فرد تاریخ و متولد سال ۱۹۴۱؛ کـه وزنش حدود ۶۳۴ کیلو گرم تخمین زده شده بود. او پس از ۱۶ ماه با یک رژیم غذایی سخت و دریافت روزانه کالری کمتر، حدود ۲۱۵ کیلو گرم از دست داد و بـه ۴۱۹ کیلو گرم رسید کـه حتی این نوع وزن کم کردن در تاریخ سابقه ندارد و خود نوعی رکورد بـه حساب می آید.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

او بـه هرحال پس از یکسال از درمان‌هاي‌ سخت خسته شده و قطع درمان کرد و سرانجام درسال ۱۹۸۳ در سن ۴۲ سالگی بـه دلیل چاقی بیش از حد در گذشت.

 

پرمدال‌ترین و بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک

مایکل فرد فلپس، متولد ۱۹۸۵؛ شناگر آمریکایی و رکورددار بیشترین مدال در بازی‌هاي‌ المپیک اسـت، او دارندهٔ ۲۸ مدال و همچنین پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌هاي‌ المپیک اسـت،

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

بـه این صورت کـه او در بازی‌هاي‌ المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در یونان کـه ۱۹ سال داشت، هشت مدال گرفت، در حالی کـه شش تا از ان‌ها طلا بود، فلپس همچنین در بازی‌هاي‌ المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن در ۸ رشته رقابت کرد و با مدال طلا در هر هشت رشته، بزرگ ترین قهرمان تاریخ المپیک، ودر سال ۲۰۱۲ نیز مرد سال ورزش جهان شد.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

 

تنها باقی مانده از بمباران‌های اتمی پی در پی

همه ی ما تا حدودی با بمباران‌هاي‌ شهر های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن آشنا هستیم و ان‌ها را ویرانگر‌ترین و کشنده‌ترین بمباران‌هاي‌ تاریخ جهان می دانیم کـه منجر بـه مرگ هزاران هزار نفر از مردم بی‌گناه این دو شهر شد؛ بنابر این شاید زنده ماندن کسی کـه در زمان بمباران هر یک از این شهرها در ان جا حضور داشته و زنده مانده باشد، برایمان دور از تصور و امکان باشد، اما این اتفاق برای سوتومو یاماگوچی افتاد.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

یاماگوچی در ۶ آگوست سال ۱۹۴۵ برای یک سفر کاری بـه هیروشیما رفته بود کـه یک هواپیمای آمریکایی، بمب اتمی را در آنجا می‌اندازد. بـه گفته خودش، او فقط یک نور کور کننده را میبیند و بعد بر اثر موج انفجار پرتاب شده، سوختگی‌هاي‌ شدیدی بر روی بدنش بـه وجود آمده، پرده یکی از گوش هایش پاره و بـه صورت موقت نیز کور می شود، اما خب با همه ی این شرایط بـه سختی بـه شهر و خانه خود در ناکازاکی برمی‌گردد و تحت درمان قرار میگیرد.

اما متأسفانه ناکازاکی نیز بـه عنوان دومین شهر هدف، مورد بمباران اتمی کشور آمریکا قرار میگیرد و بازهم هزاران نفر البته بـه جز سوتومو یاماگوچی، بر اثر این بمباران جان خودرا از دست میدهند؛ بنابر این دولت ژاپن وی را تنها کسی معرفی کرد کـه از هردو بمباران اتمی جان سالم بـه در برده اسـت. سرانجام او درسال ۲۰۱۰ ودر سن ۹۳ سالگی بر اثر سرطان روده درگذشت.

 

پر رکورد ترین رکورد دار گنیس ، خودش یک رکورد جدید است !

و اما بیشترین رکورد ثبت شده در رکورد های گینس نیز خود بـه نوعی رکورد تبدیل شده کـه در حال حاضر مردی بـه نام اشریتا فرمن کـه اهل نیویورک اسـت ان را در دست دارد. این مرد در زمینه‌هاي‌ مختلفی ان هم در هر ۵ قاره جهان بـه ثبت رکورد های مختلف پرداخته و از ۵۶۲ رکورد ثبت‌شده‌اش در رکورد های گینس، همان‌ گونه حدود ۲۰۰ مورد از ان‌ها بـه نام خود او باقیمانده و کسی نتوانسته رکورد وی را بشکند.

ساخت بزرگ ترین راکت تنیس، بزرگ ترین الاکلنگ دنیا، بزرگ ترین آبنبات چوبی، بزرگ ترین مداد، روشن کردن بزرگ‌ترین عود جهان، چرخاندن توپ بیش از ۴۸ دقیقه حین غواصی، دویدن ۵ کیلومتر با تجهیزات غواصی، قرائت شعر بـه ۱۴۶ زبان زنده دنیا، باز کردن درب ۴۱ قوطی نوشابه در ۳۰ ثانیه وخوردن ۵۶ کیک دریک دقیقه تنها تعداد بسیار محدودی از رکورد های ثبت‌شده این مرد آمریکایی ۶۲ ساله هستند.

رکورد های گینسی که هیچگاه نمیتوانید آنها را بشکنید !

کتاب کتاب گینس از کتاب هاي‌ پرفروشی اسـت کـه با توجه بـه پیشرفت اینترنت بدون خرید این کتاب همین حالا در اینترنت نیز می‌توانید اخبار اخرین رکورد دار هاي‌ کتاب گینس را بخوانید کـه چندی پیش برای شـما رکورد هاي‌ از رکورد های گینس را اوردیم کـه هیچگاه شکستته نشده اند .

تمید اسـت از این محتوا لذت برده باشید.

جدیدترین مطالب سایت