30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا

جالب ترین کتاب فروشی : دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراها عزیز لیستی از دیدنی ترین کتاب فروشی های‌ سراسر دنیا را منتشر کرده ایم.

 

30 کتابفروشی معروف که ارزش دیدن را دارد

بهترین کتابفروشی ها فقط کتاب نمی فروشند. انها توسط افرادی اداره می شوند، گاهی اوقات خود نویسندگان، کـه عاشق خواندن هستند ودر مورد طیف گسترده اي از کتاب ها آگاه هستند.

 

مطالعه اخیر مدرسه بازرگانی هاروارد نشان داد کـه مردم برای تجربه خواندن شخصی تر بـه کتابفروشی ها مراجعه می کنند. ان‌ها بـه دنبال حس اجتماعی، مجموعه‌اي از نویسندگان و عناوین انتخاب‌شده، و مکانی برای جمع شدن برای شنیدن صحبت‌های‌ نویسندگان یا خواندن از جدید ترین کتابشان هستند.

 

بهترین کتابفروشی ها ادبیات و نویسندگان منطقه و اغلب هنرمندان را نیز تبلیغ می کنند. کارکنان انها میتوانند شـما رابا ان کتاب عالی مطابقت دهند. انها تلاش می کنند تا از طریق وبلاگ ها و پادکست های‌ محبوب در مورد نوشته های‌ جدید یا کلاسیک های‌ فراموش شده بـه مشتریان آموزش دهند.

 

آن ها ممکن اسـت مطبوعات کوچکی داشته باشند کـه عناوین فراموش شده و خارج از چاپ را منتشر می کند. انها اغلب مراکز اجتماعی واقعی نیز هستند. تعداد زیادی از فروشگاه‌ها کافه‌هایي در محل دارند، بنابر این شـما میتوانید باهم بنشینید و بخوانید یا فهرست جدید مطالعه خودرا ایجاد کنید. اگر بـه بيرون از کشور سفر می کنید، حتی ممکن اسـت جایی برای خواب شبانه دریک کتابفروشی در پاریس یا توکیو پیدا کنید.

 

ما فهرستی از 30 کتابفروشی در سراسر جهان را جمع آوری کرده‌ایم کـه یقیناً ارزش ترک خانه را برای بازدید دارند. خواه قبلاً بـه مقصدی سفر می کنید و می خواهید یک کتاب‌فروشی محلی را بررسی کنید یا یک کتاب‌کرم اختصاصی هستید کـه برای بازدید از یک کتاب‌فروش غیرعادی سفر ویژه‌اي انجام می دهد، فقط مکانی را پیدا خواهید کرد کـه علاقه‌تان را جلب کند.

 


بیشتر بخوانید: تصاویر کتابخانه جالب


 

30. کتابفروشی و گالری SemiColon

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: شیکاگو، ایلینوی

محل سکونت: هتل موزه 21c

بازدید: SemiColon

چرا SemiColon اینقدر مشهور اسـت: نویسنده و ویراستار دانیل مولن SemiColon را درسال 2019 بـه عنوان راهی برای رسیدگی بـه نرخ کم سواد شیکاگو افتتاح کرد. او می‌خواست مکانی ایجاد کند کـه ادبیات سیاه را ترویج کند و خوانندگان سیاه پوست را تشویق کند. مولن شخصاً تمام کتاب‌های‌ موجود در فروشگاه را سرپرستی میکند و آن ها رابا جلدهای بیرونی بـه نمایش میگذارد.

 

این فروشگاه دارای یک گالری هنری در حال چرخش اسـت کـه هنرمندان محلی را در ان بـه نمایش می گذارد و میزبان گفتگوهای منظم در فروشگاه با نویسندگان و هنرمندان اسـت. SemiColon همچنین یک مؤسسه غیرانتفاعی ادبی بـه نام Paren«t»hesis را اداره میکند کـه مطالعه را در مدارس دولتی محلی از طریق یک برنامه اهدای کتاب ترویج می کند.

 

29. کتابفروشی چونگ کینگ ژونگ شوگه

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: شهر چونگ کینگ، چین

محل سکونت: استراحتگاه چشمه آب گرم Beity

بازدید از: کتابفروشی Chongqing Zhongshuge

چرا کتابفروشی Chongqing Zhongshuge تا این حد مشهور اسـت: کتابفروش شانگهای Zhongshuge دارای یک کتابفروشی زنجیره اي بزرگ در سراسر چین اسـت کـه توسط شرکت معماری X+living شانگهای طراحی شده اند. فروشگاه چونگ کینگ با بیش از 50000 کتاب درسال 2016 افتتاح شد و دو سطح از Zodi Plaza را پوشش می دهد.

 

این فروشگاه با قفسه‌های‌ کتاب کـه تا دیوارها کشیده میشوند، سقف‌های‌ آینه‌کاری شده و راه پله‌های‌ زیگ زاگ، احساس حضور در داخل نقاشی «پله‌های‌ غیرممکن» را میدهد. این سوپرفروشگاه شامل یک محوطه تخصصی برای کودکان، پر از نقاشی های‌ دیواری، رنگ های‌ روشن و قفسه های‌ کم کتاب اسـت. همچنین یک کافه و مناطق دنج زیادی برای مطالعه برای مشتریان وجوددارد.

 

28. کتاب و تخت

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: توکیو، ژاپن

محل سکونت: رزرو و تخت «بله، می توانید این جا بمانید»

بازدید: کتاب و تخت

چرا Book and Bed بسیار مشهور اسـت: Book and Bed تنها جایی در فهرست ما اسـت کـه می توانید کتاب بخوانید، اما نمیتوانید انها را بخرید. Book and Bed یک خوابگاه توکیو اسـت کـه در ان دوستداران کتاب در تخت‌های‌ چوبی جداگانه کـه در قفسه‌های‌ بزرگ کتاب تعبیه شده‌اند، میخوابند.

 

هر تخت دارای یک چراغ مطالعه و یک پرده برای حفظ حریم خصوصی اسـت. این هاستل دارای بیش از 5000 کتاب بـه زبان های‌ ژاپنی و انگلیسی اسـت، از جمله رمان های‌ مانگا و کلاسیک های‌ ادبی ژاپنی. کتاب و تخت همچنین دارای یک کافه و فضاهای استراحت مشترک با مبل هایي برای جمع شدن و مطالعه اسـت.

 

27. کتابفروشی صداقت

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: Hay-on-Wye، Powys، ولز

محل سکونت: شیر سیاه پیر

بازدید از: کتابفروشی صداقت

چرا کتابفروشی هونستی تا این حد مشهور اسـت: هی اون وای بـه عنوان یک شهر کتاب شناخته شده اسـت. درسال 1961؛ ریچارد بوث محلی، چشم اندازی برای احیای اقتصاد شهر از طریق گردشگری کتاب داشت و نخستین کتابفروشی خودرا افتتاح کرد. شهر کوچک ولز اکنون دارای بیش از 30 کتابفروشی اسـت، جشنواره ادبی سالانه هی و یک مقصد گردشگری محبوب اسـت.

 

کتابفروشی هونستی کتاب های‌ دست دوم را روی قفسه های‌ فضای باز می فروشد. قیمت هر کتاب 1 پوند اسـت و از مشتریان خواسته می شود کـه پول را در جعبه صداقت بگذارند. تمام سرمایه گرد آوری شده برای بازسازی و حفظ قلعه قرون وسطایی بـه هیکل تراست میرود.

 

26. جلد پاره شده

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: دنور، کلرادو

محل سکونت: هتل تئاتر

بازدید از: فروشگاه کتاب جلد پاره شده

چرا فروشگاه کتاب Tattered Cover تا این حد مشهور اسـت: فروشگاه کتاب Tattered Cover بزرگترین کتابفروش مستقل در کلرادو اسـت کـه شش مکان در اطراف منطقه متروی دنور دارد. جویس مسکیس کـه از سال 1974 تا زمان بازنشستگی خود درسال 2017 صاحب Tattered Cover بود، از فعالان برجسته سوادآموزی و آزادی بیان بود.

 

این فروشگاه ها ترکیبی از کتاب های‌ دست دوم و جدید را بـه فروش میرسانند و سالانه بیش از 500 رویداد اجتماعی و سوادآموزی را در فروشگاه میزبانی می کنند. صاحبان فعلی ماموریت مسکیس برای دفاع از آزادی بیان و ایجاد دانش و کنجکاوی فکری از طریق کتاب و مطالعه را ادامه میدهند.

 

25. فروشگاه کتاب استرند

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: نیویورک، نیویورک

محل سکونت: Made Hotel

بازدید از: فروشگاه کتاب استرند

چرا فروشگاه کتاب استرند اینقدر مشهور اسـت: استرند بوکز آخرین بازمانده کتاب ردیف نیویورک اسـت کـه زمانی شش بلوک شهر را پوشش می داد و خانه 48 کتابفروشی بود. Strand Books درسال 1927 توسط بن باس، پدربزرگ مالک فعلی راه اندازی شد. این کسب و کار دارای بیش از 2.5 میلیون کتاب استفاده شده، کمیاب و جدید، مجموعه گسترده اي از هدایایی با موضوع کتاب و میزبان رویداد های ادبی در فروشگاه اسـت.

 

سرویس آن ها Books by Foot کتابخانه های‌ سفارشی یا اجاره اي را برای افراد و فضاهای تجاری ایجاد می کند. بهتر از همه ی، Strand Books دارای سه مکان اسـت: دو مکان در منهتن و یکی در فرودگاه لاگواردیا.

 

24. شکسپیر و شرکت

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

زیباترین کتاب فروشی های دنیا

 

مکان: پاریس، فرانسه

محل سکونت: Les Rives De Notre Dame

بازدید از: شکسپیر و شرکت

چرا Shakespeare and Company تا این حد مشهور اسـت: Shakespeare and Company توسط جورج ویتمن آمریکایی درسال 1951 بـه عنوان یک کتابفروشی انگلیسی زبان تأسیس شد کـه همچنین محل تجمع نویسندگان و روشنفکران انگلیسی زبان بود.

 

این کتابفروشی یک برنامه غیر معمول بـه نام Tumbleweeds دارد کـه در ان از مردم دعوت می شود هرروز یک کتاب بخوانند، در مغازه کمک کنند و سپس شبها روی تخت های‌ کوچک در بین کتاب ها بخوابند. عده اي از نویسندگان و بازیگران معروف، مانند کیت گرنویل و جفری راش، زمانی تامبل وید بودند. شکسپیر و شرکت میزبان یک جشنواره ادبی و جایزه ادبی پاریس اسـت و یک بخش انتشارات راه اندازی کرده اسـت.

 

23. سیاست و نثر

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: واشنگتن دی سی

محل سکونت: مهمانخانه وودلی پارک

بازدید از: سیاست و نثر

چرا Politics & Prose تا این حد مشهور اسـت: Politics & Prose درسال 1984 بـه عنوان یک کتابفروشی مستقل با طیف گسترده اي از کتاب ها و بـه عنوان یک مکان تجمع فرهنگی تأسیس شد. در طول سال‌ها، سیاست و نثر بـه عنوان یکی از معتبرترین مکان ها برای سخنرانی نویسندگان شهرت پیدا کرده اسـت و مخاطبان زیادی را در رویداد های ادبی جذب می کند.

 

فروشگاه اصلی دارای دستگاه کتاب اسپرسو برای چاپ کتاب های‌ خودچاپ و خارج از چاپ اسـت. این فروشگاه همچنین برنامه‌های‌ ادبی، از جمله گروه‌های‌ کتاب، تورهای کتابخوان در بيرون از کشور و محلی و کلاس‌هایي با موضوعات ادبی ارائه میدهد. Politics & Prose سه مکان در اطراف منطقه مترو D.C دارد.

 

22. ال پندولو

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: مکزیکو سیتی، کشور مکزیک

محل سکونت: هتل لا کاسونا

بازدید از: El Pendulo

چرا El Pendulo تا این حد مشهور اسـت: کتابفروشی های‌ زنجیره اي El Pendulo دارای هفت مکان در سراسر شهر اسـت کـه هر کدام دارای کافه ها، کنسرت های‌ موسیقی زنده و رویداد های ادبی هستند و همگی طیف گسترده اي از کتاب ها بـه زبان های‌ اسپانیایی و انگلیسی را در اختیار دارند.

 

این فروشگاه‌ها دارای قفسه‌های‌ کتاب تا سقف، درختان و درختان انگور اسـت کـه در بین کتاب‌ها رشد می کنند، گوشه‌های‌ کوچک مطالعه با صندلی‌های‌ آسان، مبل‌ها و میزها و پیاده‌روهایی کـه بـه مشتریان اجازه می دهد در سطوح بالا مرور کنند. بهترین مکان‌ها در پولانکو، در نزدیکی چندین موزه مکزیکو سیتی، و روما، محله‌اي شیک مملو از بارها، رستوران‌ها، کافه‌ها، خیابان‌های‌ پردرخت و خانه‌های‌ استعماری اسپانیایی اسـت.

 

21. کتاب های پارناسوس

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: نشویل، تنسی

محل سکونت: بود نشویل

بازدید: کتاب های‌ پارناس

چرا کتاب های‌ پارناسوس تا این حد مشهور اسـت: کتاب های‌ پارناسوس درسال 2011 توسط رمان نویس پرفروش ان پچت و شریک تجاری کارن هیز پس از بسته شدن دو کتابفروش باقیمانده در نشویل آغاز بـه کار کرد. این زوج معتقد بودند کـه مردم همان‌ گونه می‌خواهند کتاب های‌ فیزیکی بخرند و بخوانند.

 

این نام از کوه پارناسوس، خانه ادبیات و موسیقی در اساطیر یونان گرفته شده اسـت. این فروشگاه طیف گسترده‌اي از کتاب‌های‌ داستانی، غیرداستانی و هنری رابا بخش ویژه‌اي کـه نویسندگان محلی در ان حضور دارند، در اختیار دارد. کتابفروش پارناسوس و هادسون یک کتابفروشی با نام تجاری مشترک در فرودگاه نشویل افتتاح کردند.

 

20. آخرین کتابفروشی

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

محل سکونت: Ace Hotel Downtown

بازدید از: آخرین کتابفروشی

چرا آخرین کتابفروشی تا این حد مشهور اسـت: وقتی جاش اسپنسر مالک کتابفروشی امروزی خودرا در مرکز شهر لس آنجلس درسال 2005 افتتاح کرد، مطمئن بود کـه تنها سه سال دوام خواهد آورد و فروش کتاب‌های‌ معمولی یک صنعت رو بـه مرگ اسـت، از این رو نام فروشگاه را بـه خود اختصاص داده اسـت.

 

17 سال بعد هنوز پررونق، The Last Bookstore بزرگ‌ترین خرده‌فروش کتاب و رکورد کالیفرنیا اسـت ودر دو طبقه در برج هنری Spring Arts تاور گسترده شده اسـت. این فروشگاه علاوه بر کتاب‌های‌ جدید، دست دوم و کمیاب، صفحات وینیل، رمان‌های‌ گرافیکی و آثار هنری می‌فروشد و شامل هزارتوی کتاب اسـت. The Last Bookstore همچنین دریک مستند کوتاه و برنده جایزه نیز نمایش داده می شود.

 

19. کتابفروشی هاروارد

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: کمبریج، ماساچوست

محل سکونت: Irving House Bed & Breakfast

بازدید از: فروشگاه کتاب هاروارد

چرا فروشگاه کتاب هاروارد تا این حد مشهور اسـت: کتابفروشی هاروارد درسال 1932 توسط مارک کرامر تأسیس شد و تا سال 2008 توسط خانواده کرامر اداره می شد. چیزی کـه بـه عنوان یک فروشگاه کوچک و فروش کتاب های‌ دست دوم و مقرون بـه صرفه شروع شد، فروشگاه کتاب هاروارد در طول سال‌ها گسترش یافت تا این کـه شروع بـه کار کرد.

 

سه ویترین را پوشانده و مجموعه گسترده اي از کتاب های‌ جدید، دست دوم و باقیمانده را در خود جای داده اسـت. این کتابفروشی نخستین کتابفروشی در شهر بود کـه با مشارکت کتابخانه عمومی بوستون، کافه داشت و رویداد های ادبی را ارائه می کرد. این کسب‌وکار یک ضمیمه کتاب قانون را در گوشه و کنار دارد و خدمات چاپ بر اساس تقاضا را برای نویسندگان خود منتشر میکند.

 

18. کتاب های خانه فاکنر

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: نیواورلئان، لوئیزیانا

محل سکونت: هتل Renaissance New Orlean Pere Marquette

بازدید از: Faulkner House Books

چرا کتاب‌های‌ خانه فاکنر تا این حد مشهور هستند: کتاب‌های‌ خانه فاکنر در خانه‌اي در نزدیکی محله فرانسوی واقع شده اسـت کـه نویسنده مشهور جنوبی ویلیام فاکنر در دهه 1920 در ان زندگی می کرد. جوزف و رزماری دسالوو درسال 1988 ساختمان را خریدند و ان را بـه طور کامل بازسازی کردند و یک کتابفروشی در سطح خیابان و یک فضای زندگی برای خود در طبقه بالا ایجاد کردند.

 

این فروشگاه در ادبیات جنوب تخصص دارد و منتخبی از نویسندگان جنوبی را بـه دقت می فروشد. راهنمایان تور محلی بـه شـما خواهند گفت کـه روح فاکنر گاهی اوقات در خانه قبلی و اطراف او دیده می شود.

 

17. شرکت کتاب الیوت بی

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: سیاتل، واشنگتن

محل سکونت: تخت و صبحانه عمارت Shafer Baillie

بازدید: Elliot Bay Book Company

چرا شرکت کتاب Elliot Bay بسیار مشهور اسـت: شرکت کتاب Elliot Bay در قلب کاپیتول هیل در نزدیکی مرکز شهر سیاتل واقع شده اسـت. بنیانگذار والتر کار این فروشگاه را درسال 1973 با چشم انداز داشتن گسترده ترین طیف کتاب، موضوعات و نویسندگانی کـه می توانست بـه دست آورد افتتاح کرد.

 

این نخستین بار در منطقه سیاتل بود کـه میزبان کتابخوانی ها و رویداد های ادبی در فروشگاه بود. امروزه این فروشگاه سالانه حدود 500 رویداد نویسنده برگزار می کند. این شرکت همچنین Booknotes را منتشر می کند کـه یک بررسی فصلی از عناوین جدید اسـت.

 

بیشتر بخوانید: کتابخانه جالب و دیدنی در ونیز «+عکس»

 

16. کتابفروشی چراغ شهر

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

محل سکونت: هتل آکسیوم

مراجعه بـه: کتابفروشی City Lights

چرا کتابفروشی City Lights تا این حد مشهور اسـت: City Lights نخستین کتابفروشی تمام جلد کاغذی در کشور بود. شاعر لارنس فرلینگتی این فروشگاه را درسال 1953 افتتاح کرد و بـه نقطه عطفی ادبی برای نسل بیت تبدیل شد. اتوبوس‌های‌ تور در City Lights توقف کردند تا مردم بتوانند «Beatniks» را ببینند.

 

چراغ‌های‌ شهر همان‌ گونه کتاب‌هایي با مضمونی ضد استبدادی در موضوعات گسترده ارائه می کند. درسال 1955؛ Ferlinghetti ناشران City Lights را تأسیس کرد، یک مطبوعات کوچک کـه بیشتر بـه خاطر مجموعه Pocket Poets خود شناخته شده اسـت. City Lights میزبان رویداد های ادبی منظم در فروشگاه اسـت و یک برنامه آموزشی دارد کـه با هنرهای محلی و گروه های‌ اجتماعی کار می کند.

 

15. پسران و شاعران

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: منطقه مترو واشنگتن دی سی

محل سکونت: هتل لایل

بازدید: پسران پسر و شاعران

چرا Busboys and Poets تا این حد مشهور اسـت: اندی شلال، فعال اجتماعی و رستوران‌دار، نخستین کتاب‌فروشی Busboys and Poets را درسال 2005 راه‌اندازی کرد و ان را بـه نام نویسنده، فعال و شاعر لنگستون هیوز، در قلب راهرو خیابان U، نامگذاری کرد. این منطقه در دهه 1920 بـه نام برادوی سیاه شناخته می شد و هنوز هم مرکز هنر، فرهنگ و فعالیت امروزی اسـت.

 

Busboys and Poets کتابهایی با تمرکز بر سیاست، جامعه و عدالت اجتماعی ذخیره می کنند. هر فروشگاه شامل یک رستوران و بار اسـت و رویداد های ادبی، فرهنگی و هنری زنده را در فروشگاه برگزار می کند. Busboys & Poets هفت مکان در اطراف منطقه مترو D.C دارد، از جمله فروشگاه شاخص آن ها در خیابان 14 و V.

 

14. کتاب و کتاب

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: کورال گیبلز، فلوریدا

محل سکونت: هتل سنت میشل

بازدید از: کتاب و کتاب

چرا کتاب و کتاب اینقدر مشهور اسـت: مالک میچل کاپلان کتاب و کتاب را درسال 1982؛ پس از انصراف از مدرسه حقوق شروع کرد. این کتابفروشی مستقل بیشتر بـه دلیل انتخاب کتاب های‌ هنری، معماری و عکاسی شناخته شده اسـت.

 

کاپلان همچنین یکی از بنیانگذاران نمایشگاه کتاب میامی با حمایت کالج Miami-Dade بود کـه بیش از 300 نویسنده را بـه یک رویداد کتاب یک هفته اي در مرکز شهر میامی می آورد. او میزبان پادکستی بـه نام «زندگی ادبی» اسـت کـه درباره کتاب ها و نویسندگان بحث می کند. Books and Books دارای پنج مکان در اطراف منطقه میامی از جمله یکی در فرودگاه بین المللی میامی اسـت.

 

13. کتابها در واقع

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: سنگاپور

محل سکونت: پادشاه

بازدید از: کتاب ها در واقع

چرا BooksActually تا این حد مشهور اسـت: BooksActually یک کتابفروشی مستقل کوچک اسـت کـه در داستان‌ها، ادبیات و مجلات ادبی، بـه همراه مجموعه کوچک‌تری از کتاب‌های‌ غیرداستانی، از جمله تاریخ، سفر، غذا و زندگی‌نامه تخصص دارد. این فروشگاه بیشتر بـه دلیل عرضه گسترده کتاب های‌ نویسندگان سنگاپور، از جمله عناوین چاپ نشده، شناخته شده اسـت.

 

BooksActually همچنین دارای یک چاپ کوچک مطبوعاتی اسـت، Math Paper Press، کـه کتاب های‌ شعر، خاطرات، داستان، مقاله و عکاسی را منتشر می کند. این شرکت بـه یک کتابفروش آنلاین تبدیل شده اسـت. با این حال، سفارشات را میتوان شخصاً در دفتر انها دریافت کرد یا در هر نقطه از سنگاپور تحویل داد.

 

12. انبار کتاب بالدوین

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: وست چستر، پنسیلوانیا

محل سکونت: مسافرخانه در مزرعه Whitewing

بازدید از: انبار کتاب بالدوین

چرا انبار کتاب بالدوین تا این حد مشهور اسـت: درسال 1946؛ ویلیام و لیلا بالدوین انبار شیردوشی قرن نوزدهمی را در نزدیکی وست چستر بـه یک کتاب مستعمل و مغازه و محل سکونت تبدیل کردند. انبار کتاب درست خارج از شهر در دره برندی واین واقع شده اسـت.

 

خانواده بالدوین هنوز این تجارت را اداره میکنند، کـه اکنون کتاب‌های‌ مستعمل، کمیاب، قدیمی و قدیمی و قدیمی را در اختیار دارند و بیش از 300000 کتاب زیر سقف خود دارند. انبار کتاب همچنین نقشه ها، آثار چاپی، عتیقه جات املاک و کلکسیونی های‌ دیگر را می فروشد.

 

11. کتاب مربع

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: آکسفورد، می سی سی پی

محل سکونت: Z B&B

بازدید از: Square Books

چرا Square Books تا این حد مشهور اسـت: Square Books درسال 1979 تأسیس شد ودر ابتدا ساختمان دوران جنگ داخلی را در میدان شهر اشغال کرد – بـه هرحال، آکسفورد بـه عنوان یک مقصد ادبی شناخته می شود. آکسفورد محل دانشگاه می سی سی پی اسـت و نویسندگان ویلیام فاکنر، جان گریشام، بری هانا و ویلی موریس در این جا زندگی کرده اند.

 

Square Books در طول سال‌ها گسترش یافت و شامل سه کسب‌وکار دیگر مجزا در اطراف بود: کتاب‌های‌ خارج از میدان، کـه کتاب‌های‌ سبک زندگی، مانند آشپزی و سفر را می‌فروشد. Square Books Jr کـه کتاب‌های‌ کودکان و نوجوانان را می‌فروشد. و Rare Square Books کـه کتابهای کمیاب، کلکسیونی و چاپ اول را بـه فروش می رساند.

 

10. کتابفروشی تعاونی حوزه علمیه

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: شیکاگو، ایلینوی

محل سکونت: گوئن

مراجعه بـه: کتابفروشی تعاونی حوزه علمیه

چرا کتابفروشی Seminary Co-op تا این حد مشهور اسـت: The Seminary Co-op Bookstore یک کتابفروشی دانشگاهی شناخته شده در سطح ملی اسـت کـه تمرکز زیادی بر علوم انسانی و علوم اجتماعی دارد و وابسته بـه دانشگاه شیکاگو اسـت.

 

فروشگاه خواهر سمیناری، 57th Street Books، واقع در گوشه و کنار، فهرست گسترده‌اي از کتاب‌های‌ قدیمی‌تر را در اختیار دارد و یک بخش بزرگ کتاب برای کودکان دارد. Seminary Co-op میزبان مجموعه اي از کتابخوانی ها و رویداد های ادبی در فروشگاه اسـت. این شرکت همچنین یک پادکست محبوب بـه نام پشته‌های‌ باز دارد کـه گفت و گو‌هایي با نویسندگان و افراد در صنعت انتشارات و کتاب‌فروشی دارد.

 

9. خواندن

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: ملبورن، استرالیا

محل سکونت: هتل لیندروم

بازدید: Readings

چرا Readings تا این حد مشهور اسـت: ملبورن یکی از شهر های ادبی یونسکو اسـت، زیرا ملبورنیایی‌ها بیش از شهروندان سایر شهر های استرالیا کتاب میخوانند. بنابر این، جای تعجب نیست کـه Readings هشت مغازه در سراسر ملبورن دارد، از جمله یکی فقط برای کودکان. نخستین فروشگاه توسط راس و دوروتی ریدینگ درسال 1969 در کارلتون، یک منطقه محبوب دانشجویی، افتتاح شد.

 

این شرکت ادبیات و نویسندگان استرالیایی را در فروشگاه ها تبلیغ می کند. جایزه ریدینگ از نویسندگان نوظهور استرالیایی حمایت می کند و بنیاد ریدینگ از برنامه های‌ سوادآموزی و هنری جامعه حمایت می کند. مکان‌های‌ کتاب‌فروشی سالانه میزبان بیش از 300 رویداد، از جمله رونمایی از کتاب و خواندن نویسنده اسـت.

 

8. کتاب و کافه پری لایتز

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: شهر آیووا، آیووا

محل سکونت: فارغ التحصیل آیووا سیتی

بازدید از: Prairie Lights Books & Cafe

چرا Prairie Lights اینقدر مشهور اسـت: Prairie Lights درسال 1978 بـه عنوان یک کتابفروشی کوچک شروع بـه کار کرد کـه ترکیبی از صداهای جدید و ادبیات کلاسیک را ارائه می کرد. شهر آیووا بـه دلیل صحنه ادبی پر جنب و جوشش، از جمله برنامه نویسندگی دانشگاه آیووا کـه شهرت جهانی دارد، بـه عنوان شهر ادبیات یونسکو شناخته شده اسـت.

 

Prairie Lights 3.5 طبقه در ساختمان فعلی مرکز شهر خودرا با یک کافه بزرگ پوشش می دهد و میزبان رویداد های ادبی منظم در فروشگاه اسـت. در دهه 1930؛ سایت فعلی کتابفروشی محل ملاقات انجمن ادبی محلی شهر آیووا بود کـه میزبان کتابخوانی با نویسندگان از سراسر جهان بود.

 

7. کتابفروشی پاول

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: پورتلند، اورگان

محل سکونت: هتل هیثمن

از کتابفروشی پاول دیدن کنید

چرا کتابفروشی پاول اینقدر مشهور اسـت: بنیانگذار مایکل پاول نخستین بار درسال 1970 زمانی کـه دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه شیکاگو بود، کتابفروشی پاول را در شیکاگو افتتاح کرد. زمانی کـه پدرش، والتر، یک کتابفروشی دست دوم مشابه در پورتلند افتتاح کرد، مایکل از شیکاگو بازگشت تا بـه پدرش در تجارت بپیوندد.

 

دختر مایکل، امیلی، اکنون پاولز را اداره می کند و ان را بـه یک شرکت نسل سوم خانوادگی تبدیل می کند. کتابفروشی پاول یک فلسفه تجاری منحصر بـه فرد دارد: کتاب های‌ جدید و دست دوم، جلد گالینگور و جلد شومیز را در مجموع نمایش می دهد. پاول همچنین رویداد های ادبی منظمی را در فروشگاه برگزار می کند و سه مکان در سراسر شهر دارد.

 

6. کتاب های پرسفون

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: باث، انگلستان

محل سکونت: کنارد

بازدید: کتاب های‌ پرسفون

چرا کتاب های‌ پرسفون اینقدر مشهور اسـت: کتاب های‌ پرسفون هم کتاب فروش و هم ناشر کتاب اسـت. این شرکت درسال 1998 توسط نویسنده نیکولا بومن برای تجدید چاپ کتاب های‌ فراموش شده توسط نویسندگان زن در اواسط قرن بیستم راه اندازی شد. او کتاب‌های‌ جدید یا نویسندگان جدید را برای انتشار انتخاب میکند و همه ی کتاب‌ها با جلدهای خاکستری ساده و مشخص پرسفون چاپ میشوند.

 

بومن اغلب از طریق مشتریانش کتاب‌های‌ جدیدی پیدا می کند کـه نویسندگان مورد علاقه‌اش را توصیه می کنند. این فروشگاه همچنین دارای گروه های‌ کتاب، ناهار، کنسرت، سمینار و نمایش فیلم اسـت. رمان پرفروش فروشگاه، “خانم پتیگرو یک روز زندگی می کند” با بازی فرانسیس مک دورمند بـه فیلمی تبدیل شد.

 

5. کتاب های مونرو

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: ویکتوریا، کانادا

محل سکونت: هتل ابیگیل

بازدید از: Munro’s Books

چرا کتاب های‌ مونرو تا این حد مشهور اسـت: کتاب های‌ مونرو درسال 1963 توسط نویسنده کانادایی و برنده جایزه نوبل آلیس مونرو و همسرش جیم مانرو آغاز شد. درسال 1984؛ این کسب و کار بـه یک ساختمان شاخص نئو کلاسیک در شهر قدیمی نقل مکان کرد و ان را بازسازی کرد.

 

مونرو کتاب‌های‌ تخصصی بـه زبان فرانسوی و فرهنگ و تاریخ بومیان کانادا از جمله داستان، شعر و خاطرات دارد. Munro’s همچنین بـه خاطر کارکنان آگاه و کتاب دوست خود کـه چهار نفر از آن ها دهه ها دراین شرکت کار کرده اند، شناخته شده اسـت. این فروشگاه میزبان رویداد های ادبی و کتابخوانی منظم اسـت و همچنین منابعی را برای معلمان کتابخوانی و کتاب ارائه می دهد.

 

4. کتابفروشی و کافه آثار مسکن

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

جالب ترین کتاب فروشی

 

مکان: نیویورک، نیویورک

محل سکونت: Moxy NYC Downtown

بازدید: کتابفروشی و کافه آثار مسکن

چرا اینقدر مشهور اسـت: Housing Works کـه درسال 1990 تأسیس شد، یک سازمان غیرانتفاعی اسـت کـه طیف وسیعی از خدمات، از جمله مسکن، آموزش شغلی و کمک های‌ قانونی را بـه نیویورکی های‌ کم درآمد، آسیب پذیر یا بی خانمان کـه مبتلا بـه HIV/AIDS هستند ارائه می دهد.

 

این فروشگاه طیف گسترده‌اي از کتاب‌ها، موسیقی و فیلم‌ها را بـه فروش می رساند و درآمد حاصل از ان صرف بودجه برنامه‌های‌ Housing Works می شود. تمام موجودی فروشگاه اهدا شده اسـت و کارکنان از داوطلبان تشکیل شده اند. کتابفروشی Housing Works رویداد های منظم در فروشگاه را ارائه می دهد و فضایی را برای مراسم عروسی و مراسم اجاره می دهد.

 

3. BookPeople

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: آستین، تگزاس

محل سکونت: هتل الا

بازدید از: BookPeople

چرا BookPeople تا این حد مشهور اسـت: BookPeople توسط دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه تگزاس درسال 1970 راه اندازی شد ودر ابتدا درکتاب هایي در مورد سیاست های‌ رادیکال و کتاب هایي کـه توسط مطبوعات کوچک منتشر می شد تخصص داشت.

 

در دهه 1980؛ این فروشگاه تکامل یافت تا طیف وسیعی از موضوعات و عناوین را در خود جای دهد، یک کافی شاپ اضافه کرد و میزبان رویدادها و کتابخوانی های‌ نویسنده محبوب شد. Austin Chronicle سالانه BookPeople را بـه عنوان بهترین کتابفروش آستین برای بیش از 20 سال معرفی کرده اسـت. BookPeople همچنین از برنامه های‌ سوادآموزی در منطقه آستین پشتیبانی می کند کـه مطالعه را در جوامع مورد نیاز تشویق می کند.

 

2. کتاب درخت توس

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: مینیاپولیس، مینه سوتا

محل سکونت: 300 Clifton B&B

بازدید از: Birchbark Books

چرا کتاب‌های‌ Birchbark تا این حد مشهور هستند: Birchbark Books توسط نویسنده بومی آمریکایی، لوئیز اردریچ، تأسیس شد تا تمرکزی بر فرهنگ و زندگی بومی داشته باشد. منطقه مینیاپولیس دارای بالاترین جمعیت شهری از مردم بومی در کشور اسـت. این فروشگاه در زمینه کتاب‌های‌ مطالعات بومی و ادبیات داستانی تخصص دارد.

 

Birchbark Books همچنین صنایع دستی بومی صنعت‌گران محلی و منطقه‌اي را می‌فروشد، از جمله سبدهای سنتی، قلاب‌کاری، نقره‌کاری، رویاگیرها و آثار هنری. عده اي از ویژگی‌های‌ غیر معمول در Birchbark Books عبارتند از یک اتاق زیر شیروانی، سوراخ هابیت و صندلی‌های‌ مطالعه برای بچه‌ها و همچنین یک قایق رانی چوبی دست ساز کـه از سقف آویزان شده اسـت.

 

1. کتاب های آتلانتیس

30 تا از جالب ترین کتاب فروشی های دنیا در سال 2023

مکان: سانتورینی، یونان

محل سکونت: Ecoxenia Hotel Oia

بازدید از: آتلانتیس کتاب

چرا کتاب آتلانتیس اینقدر مشهور اسـت: درسال 2002؛ دو دوست دانشگاهی، الیور وایز و کریگ والزر، در جزیره یونانی سانتورینی تعطیلات خودرا سپری کردند. این زوج کـه نتوانستند کتابفروشی پیدا کنند، تصمیم گرفتند یکی را در خیابان اصلی اویا با چشم‌اندازی از دریای اژه باز کنند.

 

کتاب‌های‌ آتلانتیس نسخه‌های‌ جدید، دست دوم و کتاب‌های‌ باستانی را بـه هفت زبان برای مسافران و افراد محلی می‌فروشد. این فروشگاه داستان های‌ کلاسیک و غیرداستانی رابا تاکید بر شعر، فلسفه و هنر عرضه می کند. این شرکت میزبان تولیدات تئاتر در فضای باز و نمایش فیلم اسـت و یک الاغ کتاب دارد کـه کتاب ها را بـه مدارس محلی یونان می‌برد.

 


بیشتر بخوانید: بزرگترین کتابفروشی دنیا در ایران قرار دارد «عکس»


 

در پایان

بسیار جالب اسـت بدانید بزرگترین کتاب فروشی دنیا در ایران راه اندازی شده اسـت. این کتابفروشی بزرگ در تهران واقع شده اسـت کـه جزو بزرگترین کتاب فروشی های‌ جهان اسـت. در لینک بالا ان را تماشا کنید.

جدیدترین مطالب سایت