بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

بررسی برترین کمپانی های اسباب بازی

در پی ساخت اسباب بازی هاي در کل جهان و سرگرم کردن کودکان به بازی بزرگ ترین کمپانی هاي اسباب بازی به این فکر افتادن تا در حین بازیبه کودکان آموزشی نیز داده شود با ما همراه باشید با سایت تالاب که استراتژی هاي خود را امروز عملی کنند، زیرا چند سال آینده برای این کمپانی ها از اهمیت بی نظیر اي برخوردار هست.

 

 اسباب بازی ها در روند رشد کودکان نقش مهمی دارند.  اسباب بازی موجب ارتقای خلاقیت و تفکر کودک میشود و وی را تشویق به دیدن و کاوش میکند.  متأسفانه تعداد زیادی از کودکان در سراسر جهان به اسباب بازی دسترسی ندارند یا توانایی مالی خرید انها را ندارند. با این حال تمرکز اکثر کمپانی هاي بزرگ اسباب بازی سازی هنوز بر بازارهای آمریکای شمالی هست.

 

رشد این صنعت در سال قبل فقط 5 درصد بوده هست. کمپانی Hasbro در سال قبل 11 درصد کاهش سود داشته و عواید Mattel در سال 2013 حدود 24 درصد نزول کرده هست.  دلایل کلیدی زیادی برای این کاهش وجود دارد: خانواده ها کوچک تر شده اند، کودکان خیلی زود با تکنولوژی آشنا می‌شوند و چیزهای دیگری غیر از عروسک هاي سنتیحواس بچه ها را به خود جلب می‌کند و اسباب بازی هاي معمولی دیگر برای انها جذابیت ندارند.

 

بررسی بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

نتیجه نهایی این می‌شود که کمپانی ها به تکنولوژی هاي جدید وابسته می‌شوند. اکثر کمپانی هاي اسباب بازی سازی امروزی تلاش هاي خود را روی ساختن برنامه ها، بازی هاي کامپیوتری و ساختن اسباب بازی هاي الکترونیکی و فروختن مجوز بهرهگیری از برنامه ها و بازی ها متمرکز کرده اند.

تحقیقات در بازار اسباب بازی نشان داده هست که کودکان اکثر وقت خود را روی کامپیوتر و دستگاه هاي سیار  مثل گوشی، یا تماشای تلویزیون یا فیلم و انیمیشن صرف میکنند و به همین علت تمرکز و جهت گیری این کمپانی ها به سمت چنین چیزهایی کشیده شده هست.

 

ولی دقت به بازارهای دیگر نیز می‌تواند استراتژی موثری باشد. ایالات متحده تقریباً 40 درصد از بازار جهانی اسباب بازی محسوب می‌شود، در حالی که فقط دو درصد از کودکان جهان در ایالات متحده زندگی میکنند.  برای کمپانی هاي بزرگ اسباب بازی سازی، بازار بین المللی شامل کشور های اروپائی  و بخش هایي از آمریکای جنوبی، با بازارهای کوچکی در استرالیا و بخش هایي از آسیا «اکثر ژاپن» می‌شود.

 

تکنولوژی، بازارهای جهانی و کودکان تغییر کرده اند و به تغییر کردن ادامه میدهند.
بزرگ ترین کمپانی هاي اسباب بازی فعلی جهان که دقت خاصی به موارد فوق الذکر می نمایند،
در صورتی در آینده پیروز میشوند که استراتژی هاي خود را امروز عملی کنند،
زیرا چند سال آینده برای این کمپانی ها از اهمیت بی نظیر اي برخوردار هست.

 

9. Melissa & Doug «ملیسا و داگ»

325 میلیون دلار برآورد فروش سالانه

ملیسا و داگ به دو علت در این فهرست حضور دارد. اول این که در دو سال قبل رشدی دو رقمی داشته اند  و دوم این که اکثر کمپانی هاي اسباب بازی سازی شناخته شده متعلق به Hasbro میباشند، بنابراین تفاوت زیادی بین 5 کمپانی برتر و بقیه کمپانی ها وجود دارد. ملیسا و داگ یک کمپانی آمریکایی هست، ولی اسباب بازی هاي آن در چین ساخت میشوند.

 

این کمپانی در سال 1988 زیرزمینی بیش نبود و از آن پس شروع به ساخت اسباب بازی هاي آموزشی و پازل نمود.  این کمپانی از اجزای الکترونیکی در تولیداتش بهرهگیری نمیکند، بلکه روی طرح هاي سنتی  «منزل سازی، چوب، شکلهای هندسی و …» تمرکز کرده هست.  انتظار نمی‌رود که به این زودی این جهت گیری تولیدی تغییر کند و کارشناسان این صنعت از خود می پرسند که این کمپانی چطور می‌خواهد در عصر الکترونیک دوام بیاورد.

 

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

8. MEGA Bloks «مگا بلاکز»

400 میلیون دلار برآورد فروش سالانه

مگا بلاکز نام سابق کمپانی Mega Brands هست که از سال 1967 تاکنون اسباب بازی ساخت می‌کند. ویکتور برتراند و همسرش ریتا برتراند این کمپانی را تحت عنوان Ritvik Toys تأسیس کردند.
در سال 2002، این نام به مگا بلاکز تغییر یافت و در سال 2006، دوباره با دریافت مجوزها و برندهای اسباب بازی هاي دیگر، نام آن به مگا برندز تغییر کرد، زیرا دیگر اسباب بازی هاي این کمپانی فقط شامل منزل سازی نمی شد.

 

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

 

این کمپانی بخاطر آلبوم اسباب بازی هاي منزل سازی رنگارنگ بزرگش مشهور هست، ولی خط ساخت آن به محصولات دیگر و حتی بازی هاي آنلاین هم گسترش یافته هست.

مگا برندز در حال حاضر مجوز و حق ساخت اسباب بازی هایي برای برندهای Thomas the Tank Engine، Hello Kitty، Halo، Barbie، Hot Wheels، Skylanders Giants، World of Warcraft و Call of Duty را در اختیار دارد. با دقت به ورود مگا برندز به حوزه تکنولوژی، شکی وجود ندارد  که این کمپانی به چشم اندازهای جدیدی می نگرد.

 

7. LeapFrog «لیپ فراگ»

580 میلیون دلار برآورد فروش سالانه

شرکت لیپ فراگ تولیدکننده بازی ها و اسباب بازی هاي آموزشی هست و مقر اصلی آن کالیفرنیا هست. این کمپانی بخاطر محصولات آموزشی تکنولوژیک خود مشهور هست.

لیپ فراگ یکی از پیشگامان معرفی تکنولوژی به کودکان و ارائه تبلت ها و قلم هاي دیجیتال به دنیای کودکان هست.

 

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

 

این کمپانی نخستین احیاکننده مفاهیم آموزشی در اسباب بازی هاي عادی هست و از کاراکترهای عامی بهرهگیری میکند که حالا تبدیل به برندهای بزرگی شده اند. این کمپانی مجوز ساخت بازی هایي با بهرهگیری از نام هاي شخصیت هاي مشهوری همچون دیزنی، هلو کیتی و … را دارد.

 

6. Jakks Pacific «جکس پسیفیک»

700 میلیون دلار برآورد فروش سالانه

کمپانی جکس پسیفیک ساخت کننده مجسمه ها، عکروسکها، خودرو هاي برقی، اسباب بازی هاي الکترونیک، لباس، عکروسکها و حیوانات پارچه اي و کیت هاي هنری کودکان هست.
این کمپانی مجوز ساخت صدها نام تجاری شناخته شده دیگر از جمله دیزنی، وارنر برادرز، نیکلدئون، جنگ ستارگان، هلو کیتی، UFC، گراکو، پوکمون و کشتی گیران WWE را دارد.

 

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

 

جکس پسیفیک در سال 1995 تأسیس شد و از آن به بعد برندهای مهمی همچون Remco و Pet Pal Corp را بدست آورد. قدرت حقیقی این کمپانی در مذاکره برای بدست آوردن برندهای شناخته شده و گمنام هست. در سال هاي آینده انتظار میرود که جکس خط ساخت خود را متنوع کند و برندهای مشهورتری در بین شخصیت هاي اکشن و بازی هاي الکترونیک خود داشته باشد.

 

5. Playmobil پلی موبیل «پلی موبیل »

790 میلیون دلار برآورد فروش سالانه

پلی موبیل یک کمپانی آلمانی هست که خط ساخت اسباب بازی هاي درجه یک دارد و مشهور ترین اسباب بازی هاي آن مجسمه هاي انسانی 3 اینچی با ظاهر سنتی و ساده و قابلیت هاي محدود میباشند. اکثر اسباب بازی هاي این کمپانی به صورت آلبوم اي فروخته می‌شوند و کاراکترها، اکسسوارها و حیواناتی در بین انها وجود دارد. برخی از آلبوم اسباب بازی ها نیز به تعداد محدود ساخت میشوند که دقت تعداد زیادی از خریداران را به خود جلب می‌کنند. در نتیجه مشتریان اکثر دنبال آلبوم هایي میباشند که به سختی گیر می‌آیند.

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

4. MGA Entertainment «ام جی ای»

2 میلیارد دلار برآورد فروش سالانه

خط ساخت اسباب بازی هاي این کمپانی شامل عروسک هاي دخترانه می‌شود.  ام جی اي در حال حاضر دادگاهی در مورد عروسک هاي فشن Bratz خود دارد و متهم هست که یکی از این عکروسکها را از کمپانی Mattel دزدیده هست. ام جی اي با مجسمه هاي خود مشهور شد و بدست آوردن مجوز ساخت Little Tikes در گسترش خط ساخت آن بسیار مهم بود.

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

Little Tikes نام اسباب بازی هاي پلاستیکی بزرگ این کمپانی هست و مهم ترین محصولات آن شامل لوازم خانگی پلاستیکی میشود.  در سال 2004 Little Tikes یک خودرو اسباب بازی با نام Cozy Coupe ساخت که بیش از 6 میلیون واحد فروخت.

 

3. Hasbro «هازبرو »

4 میلیارد دلار برآورد فروش سالانه

یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان اسباب بازی جهان کمپانی هازبرو هست که مالکیت برندهای اسباب بازی دیگری همچون G.I. Joe، Littlest Pet Shop، Mr. Potato Head، ترانسفورمرز، مارول و پوکمون را در اختیار دارد. اضافه بر اسباب بازی، کمپانی هاي بازی هاي فکری ها زبرو یعنی میلتون بردلی و پارکر برادرز هم خطوط ساخت بزرگی از بازی هاي فکری مثل Battleship،  سرنخ، مونوپولی و ریسک دارند. از دهه هشتاد تابحال هازبرو کمپانی هاي اسباب بازی سازی زیادی خریده هست و اکثر بازی ها و مجسمه ها و عروسک هاي آن برای دهه بعدی موفقیت این کمپانی را تضمین می‌کنند.

 

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

 

2. Lego «لگو »

4.5 میلیارد دلار برآورد فروش سالانه

مقر اصلی گروه لگو در دانمارک هست. محصول مشهور این کمپانی همان لگو هست که یکی از شناخته شده ترین اسباب بازی هاي دنیاست. لگو در اصل آلبوم اي از بلوک هاي پلاستیکی منزل سازی رنگارنگ بود. امروزه هسته اصلی این محصول تغییر نکرده هست، ولی طراحی آن شامل شخصیت هاي سینمایی، برنامه هاي تلویزیونی و حتی بازی هاي ویدئویی میشود.

آلبوم هاي لگو شامل مجسمه هاي کوچک، خودرو ها و سازه هاي گوناگون میشود. لگو در دهه جدید چیزی بیش از یک برند بوده هست. تعداد زیادی از بازی هاي ویدئویی که سبک لگو دارند به تازگی منتشر شده اند و از فوریه 2014 لگو با یک انیمیشن سینمایی با موضوع لگویی روی پرده سینما خواهد رفت.

 

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

 

1. Mattel «متل»

6.3 میلیارد دلار برآورد فروش سالانه

کمپانی متل که در سال 1945 تأسیس شد، تابحال برندهای زیادی از جمله فیشر-پرایس، باربی، Monster High، Hot Wheels، Masters of the Universe، Little People، Power Wheels و اسباب بازی هاي WWE ساخت کرده هست. علیرغم تسلط هازبرو بر مجوزهای برندها، امضای قرارداد با کمپانی هاي بزرگی همچون Marvel و مالکیت اسباب بازی هاي محبوبی همچون ترانسفورمرز باعث شده که متل در دنیای اسباب بازی پیشرو باشد.

 

بررسی برترین و بزرگترین کمپانی های اسباب بازی

 

امروزه متل با خیال راحت روی تخت بزرگ ترین ساخت کننده اسباب بازی جهان نشسته  و بیش از 6 میلیارد دلار فروش دارد و مجوزهای ساخت اسباب بازی هاي مشهوری همچون Dora the Explorer، Sesame Street و DC Universe در دست آن هست.

جدیدترین مطالب سایت