چند بازی که شما را زرنگ میکند!

مجموعه : بازی های محلی
چند بازی که شما را زرنگ میکند!

7 بازی که شما را هوشمند میکند

می خواهیم با شما بازی هایي را انجام دهیم که ضمن سرگرمی شما را زرنگ و باهوش کنیم ، خواستاریم که در ادامه ما را دنبال نمایید.

 

یک روزنامه انگلیسی در اساس پزشکی طی مطالعه اي به این نتیجه رسید که افرادی که فعالیتهای ذهنی انجام می‌دهند 63درصد کمتر از افرادی که به ندرت فعالیتهای فکری دارند درمعرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

چند بازی که شما را زرنگ میکند!

طبق مطالعه اي که در دانشگاه میشیگان انجام شد، محققان دریافتند که بزرگسالانی که بازی هاي فکری را به صورت هرروز به مدت چند هفته انجام میدهند به طور چشمگیری هوششان بهتر از بقیه می‌شود.

 

بازی هاي فکری که در زیر آمده هست نیز به همین منظور طراحی شده هست. بازی هاي فکری زیر که بازی هایي جهت بالابردن قوه ادراک و هوش شخص هست، توسط سینتیا گرین استاد گروه روانپزشکی انشکده پزشکی سینایی و بنیان گذار برنامه هاي بهبودبخشی و بالابرنده هوش افراد طراحی شده هست.

 

انجام دادن بازی هاي زیر، همراه با خوردن غذا هاي مناسب و ورزش کردن میتواند قدرت ذهنی و فکری شما را تا 78 درصد بالا ببرد. امتحان کنید.

 

چند بازی که شما را زرنگ میکند!

1- رنگ ها را بنویسید

توانایی تان را به چالش بکشانید تا تمرکز پیدا کنید. رنگها را با صدای بلند بخوانید و بنویسید. اینکار را تکرار کنید.

 

بازی هایی که شما را باهوش میکند

 

2– فقط با 7 کلمه
 
قوه تخیلتان را با این تست شفاهی امتحان کنید. یک داستان کوتاه بنویسید و فقط از 7 کلمه در آن ستفاده کنید.
 
 
3- جهت مخالف
 
با انجام دادن کارهای روزمره تان با دست مخالفتان«اگر راست دست هستید، از دست چپتان بهرهگیری کنید» بین سلولهای مغز اتصال ایجاد کنید. اگر راست دست هستید، از دست چپتان برای کارهای روزمره مانند مسواک زدن، شانه کردن مو، و خوردن بهرهگیری کنید. حتی سعی کنید با دست چپتان بنویسید. آیا بهرهگیری از دست مخالفتان در طول روز آسان تر میشود؟
 
 
4عکس هاي موردنظر را بیابید
 
این روش به شما کمک میکند تا مهارت جستجوی تصویری تان را تقویت کنید.
 
 
جدولی از نشانه هاي گوناگون تهیه کنید. برای هر کدام از این نشانه ها 30 ثانیه وقت بگذارید، و مشاهده نمایید نشانه هایي که در بالای جدول آمده هست، هرکدام چند بار در جدول تکرار شده هست.
 
چند بازی که شما را زرنگ میکند!
 
5- به خاطر سپردن تصویر هاي موجود در تصویر
حافظه تصویری تان را تمرین کنید. عکسی را به مدت 1 دقیقه مشاهده نمایید. سپس تصویر را از چشمتان مخفی کنید و هرآنچه در تصویر دیدید و به خاطر می آوردید را یادداشت کنید. یک بار دیگر امتحان کنید اما گذشته از این که شروع کنید یک نفس عمیق بکشید و به تصویر توجه کنید. دفعه دوم بهتر نبود؟
 
چند بازی که شما را زرنگ میکند!

آشنایی با بازی هایی که شما را باهوش میکند

 

6- یادداشت برداری

خودتان را به یادداشت برداری عادت دهید. هرزم انی که اطلاعات مهمی دریافت کردید یادداشت کنید مثلا موقع مراجعه به دکتر،وکیل یا هر موقعیتی که ممکن هست موجب استرس و عصبانیت شما شود و باعث شود که ذهن و حافظه شما را بپوشاند.
 
یادداشت برداری در کار هم بسیار مهم هست. چند برگه سفید را در یک فایل بگذارید و هنگام برگزاری جلساتتان از آن بهرهگیری کنید تا نکات مهمی که درجلسه تان مطرح شده را ثبت و ضبط کنید.
 
 
7– شمارش معکوس کنید

در این جا یک تمرین فکری آورده شده هست که به ذهن تان کمک میکند. این سه تمرین زیر را انجام دهید.
 

* از 200 شروع کنید، معکوس بشمارید، و از هر شماره 5 عدد کم کنید به عبارت دیگر با اختلاف 5 عدد شمارش معکوس کنید.

 

* از 150 شروع کنید، با اختلاف 7 شماره شمارش معکوس کنید. «از هر عدد، 7 شماره کم کنید و شمارش معکوس کنید»

 

* از 100 شروع کنید، با اختلاف 3 شماره، شمارش معکوس کنید.«از هر عدد، 7 شماره کم کنید و شمارش معکوس کنید»
 
 
کلیدجواب هاي مربوط به:
 
به گزارش تالاب عکس هاي مورد نظر را بیابید: لوازمی که در تصویر دیدن میشود شامل یک پنجره بزرگ، کرکره نصب شده روی پنجره بزرگ، مبلمان سفید، دو عدد کوسن راه دار، بالش طلایی رنگ، اشیاء چوبی که روی میز قهوه موجود هست، یک عدد ویولون کوچک، 3 عدد پنجره کوچک، کتابخانه، تعدادی کتاب، حباب، یک عدد گیاه کوچک روی کتابخانه، لامپ کوچکی که روی کتابخانه هست، یک عدد گلدان روی کتابخانه، یک عدد کاسه روی کتابخانه، فرش کرم تیره هست.
جدیدترین مطالب سایت