معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند (عکس)

مجموعه : عجیب ترین ها
معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند (عکس)

افراد بر جسته ای که مومیایی شدند

 

میخواهیم با افرادی آشنا شویم که اضافه بر متشخص بودنشان در آخر عمرشان مومیایی شدند .

 

بیشماری از افراد به دلایل مختلفی مومیایی شده اند، از پدر ثروتمندی که دخترخردسال خودرا مومیایی کرد تا راهب بودایی را در زیر میبینید. به گزارش تالاب مرگ جزئی جدایی ناپذیر اززندگی بشر بوده و پس از مرگ روح ازبدن جدا و جسم متلاشی می شود،توضیحات علمی زیادی در مورد نحوه چگونگی پوسیده شدن اجساد وجوددارد اما در این میان برخی جسد ها بعد از مرگ نمی پوسند که نظیر‌های زیادی ازآن را در بین مومنان و مسلمان شنیده‌اید.

 

سایت تفریحی تالاب : اما این موضوع در بین کشور های غربی واسطه شگفتی زیادی شده ودر این کشور های به برخی ازآن‌ها قدیس گفته می شود همینطور برخی به شکل عجیب و غریبی به دلایلی مانند مومیایی شدن یا در شرایطی طبیعی مانند سرما که جسد آنها سالها نمی پوسید واسطه بهت و حیرت شده و از این رو داستان‌های ترسناک و اسرارآمیزی ازآن‌ها در فضای مجازی توزیع شده است.

 

مومیایی های عجیب

 

زیتا مقدس

معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند «عکس»

 

قدیس حامی و از خدمتکاران مذهب کاتولیک به نام زیتا که تمام زندگی خودرا وقف خدمت به مردم کرده بود درسال ۱۲۷۲ درگذشت، تعداد زیادی از مردم ادعا میکردند که هنگام مرگ او، نوری مانند یک ستاره در خانه‌اش ظاهر شده است.

 

زیتا درسال ۱۵۸۰ نبش قبر و مشاهده شد که جسد او مانند بقیه افراد نپوسیده است، وی سال ۱۶۹۶ همچون یک فرد مقدس یا قدیس شناخته شد و نام او بر سر کلیسای دی سانفردیانو در زادگاهش درلوکا ایتالیا وجوددارد.

 

سربازی که لبخند به لب از دنیا رفت

معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند «عکس»

 

افسر انگلیسی جان تورینگتون درسفربه مناطق شمالغربی درسال ۱۸۴۶ به دلیل عوارض ناشی ازمسمومیت با سرب درسن ۲۲ سالگی درگذشت ودرشمال کانادا به خاک سپرده. شد.درسال ۱۹۸۴، دانشمندان درحال حفاری تحقیقاتی، قبر تورینگتون را پیدا و با جسد دست نخورده وی روبه‌رو شدند.

 

خبر کشف جسد این سرباز با چشمان نیمه باز و پوزخند بر روی صورتش با تصاویر ترسناک درفضای مجازی به سرعت منتشرشد وحتی یک خواننده مشهورآهنگی برای وی خواند.

 

بانوی شین ژویی

معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند «عکس»

 

یکی از مومیایی‌ های معروف در دنیا شین ژویی است که با نام بانوی دای نیز شناخته می شود وی همسر یک سیاستمدار سلسله هان بوده ودر ۱۶۳ سال پیش از میلاد از دنیا رفته است.

 

وی ۲ هزار سال پس از مرگش شهرت زیادی پیداکرد، زیرا آرامگا‌ها وی درسال ۱۹۷۲ در حالی کشف شد که بدنش سالم باقیمانده و دانشمندان توانا به انجام کالبد شکافی بر روی جسد وی بودند ودر نتیجه کالبدشکافی مشخص شد که او ازبیماری قلبی در گذشته است.

 

 

دختر کوچکی که جاودان شد

معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند «عکس»

 

روزالیا لومباردوی کوچک زندگی کوتاهی داشت، وی در سن ۲ سالگی درسال ۱۹۲۰ درگذشت، پدر وی برای از بین نرفتن جسد لومباردو وی را با ترکیب جادویی فرمالین، الکل، اسیدسالیسیلیک، گلیسیرین مومیایی کرد و جسد او در عمق دخمه راهبی در سیسیل نگهداری می شود. وی به “زیبای خفته” نیز معروف است.

 

 

انقلابی روسی قهرمان همه ی ی ی ی ی ی وقت زنده

معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند «عکس»

 

به گزارش تالاب لادیمیر انقلابی معروف روس است که در راه مبارزه جان خودرا از دست داد، وی درسال ۱۹۲۴ درگذشت، بدن ولادیمیر لنین در دسترس دید عموم مردم روسیه است. پس از مرگ او، مقامات شورویتصمیم گرفتند تا بدن وی را برای نسل‌های آینده حفظ کنند، جسد لنین نیاز به مواظبت‌های مخصوصاً‌ای مانند تزریق و حمام شیمیایی دارد تا سالم باقی بماند.

 

 

جسد راهب درحال عبادت

معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند «عکس»

 

داشی دورز وایتیگیلاو، یک راهب بودایی در حال مراقبه در موقعیت نیلوفر آبی درسال ۱۹۲۷ از دنیا رفت و همان گونه به خاک سپرده و چند سال پس از دفن نبش قبر شد.هنگامیکه وی درسال ۱۹۵۵ نبش قبر شد، راهبان جسد وی را در حالت مراقبه و دست نخورده کشف کردند، پس ازآن تصویر وی در معبد بودایی‌ها در اردن قرار داده شده است.

 

جسد مرد تولندی در باتلاق

معرفی انسان های عجیب در جهان که مومیایی شدند «عکس»

 

در باتلاق‌ها جسد سالم باقی میماند مرد تولوندی در شبه جزیره یولند در دانمارک است، دانشمندان معتقدند که این مرد قرن ۴ پیش از میلاد درگذشت، اما با این حال جسد وی تا حد زیادی سالم باقیمانده است، جسد وی سال ۱۹۵۰ کشف شد.

 

اوتزی مرد یخی که به احتمال زیاد از ضربه به سر فوت کرد. بدن وی به دلیل طبیعتسرد جنوب تیرول ایتالیا حفظ شده و سالم باقیمانده است، او قدیمی ترین مومیایی طبیعی در اروپا است که لباس‌های او از جنس چمن و چرم ساخته شده و یک تبر، چاقو، یک تیردان و جیبی پر از انواع توت همراه خود داشته است.

 

جدیدترین مطالب سایت