تغییر جنسیت شیرهای ماده به شیر نر (+عکس)

مجموعه : عجیب ترین ها
تغییر جنسیت شیرهای ماده به شیر نر (+عکس)

 5 شیر ماده تغییر جنسیت دادند و به شیر نر تبدیل شدند 

 

در این  بخش به تغییر جنسیت عجیب شیر ماده به نر را بررسی میکنیم در این بین با مشاهده رفتار این نوع شیر ها نوع جنسیت آنها را مشخص میکنیم. با مادر سایت تالاب باشید بابهترین ها

 

5 شیر ماده تغییر جنسیت دادند و به شیر نر تبدیل شدند. به گزارش تالاب در شیرها تستسترون به طور مستقیم باعث رشد یال می‌شود. به عنوان مثال، نرهای اخته قادر به تولید تستسترون نیستند و در نتیجه یال‌شان را از دست می‌دهند.

 

تغییر جنسیت عجیب ۵ شیر ماده در بوتسوانا آفریقای جنوبی ، از جنسیت ماده به نر در حالی دانشمندان را به نعجب وا داشته است که اما به ندرت مشاهده شده بود شیرهای ماده گاهی یال درمی‌آورند و کمی مثل نرها رفتار می‌کنند.

 

اگر چه تاکنون این مورد در میان شیر ماده یال‌دار به شدت کم‌یاب بوده است اما دانشمندان می دانستند که همچین موضوعی وجود دارند، اما درباره رفتار آنها اطلاعات کمی داشتیم. در ادامه با سایت تالاب همراه شوید.

تغییر جنسیت شیرهای ماده به شیر نر (+عکس)

تغییر جنسیت شیرهای ماده به شیر نر

 

بنابراین تغییر جنسیت عجیب ۵ شیر ماده در بوتسوانا آفریقای جنوبی که اولین نشانه ی آن درآوردن یال است در حالی رنگ واقعیت به خود گرفته است که رفتارهای این ۵ شیر درست شبیه به شیر نر است حتی یکی از آن ها همانند شیرهای نر غرش می‌کند و با در عین ناباوری با دیگر شیرهای ماده جفت‌گیری می‌کند.

 

شیرهای نر با یال‌شان متمایز می‌شوند. آنها از یال برای جذب کردن ماده‌ها استفاده می‌کنند و با غرش کردن از قلمروشان محافظت می‌کنند یا اعضای گله‌شان را صدا می‌زنند. ماده‌ها یال ندارند و صدایشان چندان درنمی‌آید.

 

جفری گیلفیلان از دانشگاه ساسکس و همکارانش کبوتسوانا که مطالعه و رفتار تغییر جنسیت عجیب ۵ شیر در بوتسوانا آفریقای جنوبی را زیر نظر دارند از ماه مارس ۲۰۱۴ تا به حال به رصد رفتار این شیرهای ماده و تغییر رفتارشان به سمت جنسیت نر را زیر نظر گرفته که ستاوردهای خاصی را نیز طی این دو سال به دنبال داشته ، او رفتار یکی از آن شیرها را به نام SaF05 را زیر نظر گرفت و مشخص شد که او یال درآورده و از دیگر شیرهای ماده بزرگتر و رفتاری نر مانند به خود گرفته است.

 

SaF05 رفتارهای نرگونه مثل تعیین قلمرو و غرش کردن از خودش نشان می‌دهد. البته شیرهای ماده هم تعیین قلمرو کرده و غرش می‌کنند، اما معمولا به دفعات خیلی کمی این کارها را انجام می‌دهند. در حالی که SaF05 رفتارش نرگونه‌تر است و مرتب تعیین قلمرو و غرش می‌کند.

 

یکی از دلایل احتمالی این رفتار، افزایش سطح تستسترون است. در شیرها تستسترون به طور مستقیم باعث رشد یال می‌شود. به عنوان مثال، نرهای اخته قادر به تولید تستسترون نیستند و در نتیجه یال‌شان را از دست می‌دهند.

تغییر جنسیت شیرهای ماده به شیر نر (+عکس)

تغییر جنسیت شیرهای ماده به شیر نر

 

با اینکه بعضی از شیرهای ماده یال‌دار جفت‌گیری می‌کردند، اما هیچ‌یک از آنها باردار نشدند. این نشان می‌دهد که آنها نازا بودند. این یکی از عواقب سطح بالای آندروژن‌هایی مثل تستسترون در ماده‌ها است.

 

جدیدترین مطالب سایت