معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

مجموعه : عجیب ترین ها
معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا 

در دانشگاه هاي مشهور جهان گرایش هاي بسیار عجیب و جالبی را آموزش میدهند که باعث دقت همگان می‌شود با ما در سایت تالاب باشید چه روزهای پر استرسی را پشت سر گذاشتیم یادش بخیر….درس هایي که اگر صدبار هم بخوانیمشان، باز علت وجودشان را نمی فهمیم.

 

نمره هاي پشت در اتاق استاد، خواهش و تمناها برای ناپلئونی پاس کردن، ریاضی و فرمول هاي بی سر و تهش و هزاران کابوسی که وقت و بی وقت به سراغ آدم می‌آیند تا واحدهای دانشگاهمان را برایمان شیرین تر کنند. از صبح تا شب دلشوره مشروط نشدن داریم، کله هایمان از شدت استرس کچل میشود.

 

به گزارش تالاب:شب هاي امتحان یکی بر فرق سر خود ما می‌زنیم یک سیلی هم به کتاب و روز بعدش هم عین آهو در برف می‌مانیم و به ورقه امتحان زل میزنیم. شما بگویید! آخر به این هم می‌گویند زندگی دانشجویی؟

 

اولش فکر میکردم همۀ دانشجویان جهان مانند ما با درس ها دست و پنجه نرم می‌کنند، اما زهی خیال باطل. برخی از دانشجویان آن سر جهان درس هایي را میگذارند که برای ما تقریبا شبیه کتاب داستان یا فیلم سینمایی هست.

 

برخی از دانشگاه هاي مشهور جهان گرایش هاي عجیب غریبی دارند که آدم به رشته بودنشان شک میکند. چه میدانم لابد در فرنگ این رشته ها بازار کار دارند؟!

 

 

برویم با زامبی ها قاطی شویم

 

معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

 

مرده هاي متحرک که در فیلم ها می‌آیند و خرخره آدم را می جوند، یکی از گرایش هاي دانشگاهی پرطرفدار میباشند. آرنولد بلومبرگ، نویسنده کتاب زامبی ها از آن جایی که مطالعات گسترده اي در اساس این دوستان وحشتناک داشته، تصمیم گرفت تا رشته مطالعات زامبی ها را در دانشگاه «بالتیمور» تدریس کند. دانشجویان این رشته اکثر به دیدن فیلمهای کلاسیک زامبی میپردازند و این جور که پیداست، خیلی بهشان سخت می گذرد.

 

 

چه می کنه این هری پاتر

 

معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

 

مطمئنم خانم جی.کی.رولینگ موقع نوشتن داستان هاي هری پاتر فکرش را هم نمی کرده که کتاب هایش را در دانشگاه درس بدهند. در دانشگاه «دارهام» که یکی از قدیمی ترین دانشگاه هاي انگلستان هست، رشته اي به نام «هری پاتر و عصر افسون گری» تدریس میشود.هم اکنون فکر میکنید که مثلا می‌آیند وردهایی راکه هری پاتر میخواند و طرف را جزغاله میکرد، تدریس میکنند؟کاملا درست حدس زدید. در این رشته دانشجویان شعبده بازی و جادوی وردها را یاد می‌گیرند و بعد هم کلاه هاي فارغ التحصیلی را به هوا می‌اندازند. فقط مانده ام این دوستان محل کارشان کجاست؟

 

رابین هود به یاری دانشجویان می شتابد

 

معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

 

همان رابین هودی که در جنگل هاي شروود در حال جدال با داروغه بود، همین حالا یکی از واحدهای درسی رشته تاریخ آن هم در مقطع کارشناسی ارشد هست. رشته رابین هود در دانشگاه «ناتینگهام» تدریس می‌شود. در رشته رابین هودشناسی آوازهای خوانده شده نقد و بررسی میشوند. در پایان دوره تحصیلی دانشجویان رابین هودشناسی در رابطه با آوازهای قهرمانان قرون وسطا تحقیق میکنند.

 

روزی درآوردن با شبح شگفت انگیز

تونی لارنس، مدرس دانشگاه «کاونتری» از کودکی عاشق بازی شبح شگفت انگیز بوده و دلش می خواسته شغلش احضار ارواح باشد. به همین علت تصمیم می‌گیرد که از طریق این بازی رشته اي با نام «روان شناسی تجارب استثنایی انسانی» تدریس کند تا دانشجویان نترس با شغل شریف احضار روح روزگار بگذرانند.

 

شیره درخت افرا گران است، غنیمت شماریدش

در ایران رشته مهندسی کشاورزی از آن دسته رشته هایي هست که علاقه مندان به گل و گیاه آن را گزینه میکنند. اما برخی افراد میباشند که دوست ندارند درمورد هر گل و گیاهی بخوانند و علاقه بیش از اندازه اي به درخت افرا دارند. این دسته از افراد می‌توانند در دانشگاه «آلفرد» نیویورک پذیرش بگیرند و به طور تخصصی در رابطه با شیره درخت افرا تحصیل کنند. این شیره بسیار گرانقیمت هست و نان دانشجویانش در روغن.

 

چاق شوید، چله شوید تا مطالعه تان کنند

 

معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

 

شاید این یکی عمده بی راه هم نباشد، اما اگر بدانید که در دانشگاه جورج واشنگتن، کلاسی برپا می‌شود و چاقی را از لحاظ مفاهیم، ادبیات، فیلم، انسان شناسی و تاریخ مورد مطالعه قرار میدهند، شما هم مانند من به چاقی فکر خواهید کرد که مثلا در رابطه با ادبیات چاقی چه شعری می‌توان گفت؟

 

دکترای بیتلزشناسی دارم

 

معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

 

طرفداران بیتلز دقت نمایید. در دانشگاه لیورپول واحدی ارائه میشود که دانشجویانش از صبح تا شب بیتلز گوش میدهند و تمام سختی کارشان این هست که باید درک درستی از آهنگ ها و موسیقی بیتلز برسند. امتحانش هم بسیار ساده هست. آهنگ هاي بیتلز را یک‌بار بنویسد. «20 نمره»

 

با اسب هایتان درددل کنید

تا به حال دلتان خواسته وقتی اسبی را میبیند، با او حرف بزنید و از مشکلاتش باخبر شوید. بالاخره اسب ها هم دل دارند. یک نفر دلش برای این طفل معصوم ها سوخته و رشته «مطالعات اسب و سوارکاری» را در دانشگاه «Glyndwr» تدریس می‌کند.

 

عاشقان دیوید بکهام بشتابید

 

معرفی رشته های عجیب و غریب در دانشگاه های معروف دنیا

بچه که بودیم، می رفتیم از میدان منیریه تی شرت دیوید بکهام می خریدیم و شب ها هم از تنمان در نمی آوردیم. تصویر هایش را به دیوار اتاقمان می زدیم و چه خیال باقی هایي که نمی‌کردیم. در سال 2000 پروفسور الیس کشمور برای شیفتگان بکهام طرحی ارائه داد تا جماعتی به آرزوهایشان برسند. بله! رشته تحصیلی دیوید بکهام، آن هم در دانشگاه «استنفورد». دانشجویان این رشته با مطالعه زندگی این ستاره فوتبال اخلاق ورزشی را یاد می‌گیرند.

 

جدیدترین مطالب سایت