عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ + عکس

مجموعه : عجیب ترین ها
عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ + عکس

اگر در حال تمیز کردن اتاق زیر شیروانی خود هستید یا در حال بررسی اجناس در مغازه هاي‌ قدیمی و سمساری ها هستید، مراقب این عتیقه جات ارزشمند باشید. ممکن اسـت تعجب کنید کـه چه چیزی ارزش یک نگاه دوباره را دارد. برخی از این اقلام هزاران دلار ارزش دارند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ را منتشر کرده ایم.

 

عجیب ترین و گران ترین عتیقه های دیده شده

نمایش عتیقه جات کـه درسال 1979 در بریتانیا بـه نمایش درآمد، تبدیل بـه یک برنامه کلاسیک شده اسـت کـه بینندگان رابا قطعات طلایی حقایق تاریخی مجذوب میکند و بذر کنجکاوی را بر روی وسایل عتیقه خود می کارد. از آنجایی کـه مجموعه‌اي با صدها قسمت اسـت، اکثر آیتم‌هایي کـه نمایش داده میشوند دارای ضریب شوک کمی هستند و اکثراً کمتر از 500 دلار ارزش دارند. از این گذشته، آلبوم‌هاي‌ ضبط کلکسیونی، ساعت‌ها و ساعت‌هاي‌ قدیمی، و نقاشی‌هاي‌ قدیمی، همگی بـه خوبی با «عتیقه‌جات ارزشمند» مطابقت دارند!

 

هرچند، هر چند وقت یکبار، یک مهمان آیتمی را می‌آورد کـه احتمالاً حتی مشتاق‌ترین طرفداران برنامه سرشان را می‌خراشند. پس از بیش از 40 سال پخش و چندین اسپین آف بین المللی، تعجب آور نیست کـه این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار سهم خودرا از موارد عجیب‌وغریب دیده اسـت.

 

در حالی کـه برخی از اقلام بلافاصله در نگاه اول گیج‌کننده بودند، برخی دیگر ارزش‌هاي‌ تکان‌دهنده‌اي را کـه کارشناسان عتیقه‌فروشی بـه ان‌ها داده بودند، ایجاد کردند. در این جا برخی از عجیب‌ترین اقلامی کـه تا بـه حال بـه نمایشگاه عتیقه‌جات آورده شده‌اند، از یک نارگیل دریایی جذاب گرفته تا یک تکه کیک 70 ساله از یک عروسی سلطنتی را شامل می شود.

 

تصاویر عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ

 

1. تابلوی انحصار از سرقت بزرگ قطار

تخته بازی عتیقه

ممکن اسـت تعجب کنید کـه چرا یک تابلوی قدیمی، پاره‌شده و کثیف مونوپولی در نمایش عتیقه‌ها ظاهر می شود، اما این دقیقاً همان چیزی اسـت کـه درسال 2013 اتفاق افتاد، زمانی کـه متصدی موزه پلیس دره تیمز بخشی کوچک از تاریخ را آورد. بـه گزارش بی‌بی‌سی وان، یک تابلوی انحصار کـه بـه عنوان مدرک واقعی در محاکمه سرقت قطار بزرگ مورد استفاده قرار میگرفت، در نمایش ارائه شد و محاسبه شد.

 

سرقت بزرگ قطار جنایتی بدنام بود کـه درسال 1963 در باکینگهامشایر رخ داد ودر ان 2.5 میلیون پوند بـه سرقت رفت کـه در ان زمان یک سرقت بی سابقه بود. افسانه ها حاکی از ان اسـت کـه سارقان در حالی کـه دریک خانه مزرعه پنهان شده بودند، بازی تخته اي را انجام دادند، نه با پول مونوپولی، بلکه با پول واقعی کـه دزدیده بودند!

 

هیئت مدیره مونوپولی پس از فرار سارقان بـه اشتباه در خانه مزرعه رها شد و بـه مقامات این فرصت را داد تا ان را برای اثر انگشت پاک کنند و اثر یکی از مردان را شناسایی کنند. پنجاه سال بعد، بازی تخته‌اي قدیمی در رودشو ظاهر شد و ارزش نسبتاً ضعیفی بین 100 تا 200 پوند بـه ان داده شد. همان طور کـه رادیو تایمز گفته اسـت، علیرغم اهمیت تاریخی ان؛ متخصص جرج آرچدیل احساس می کرد “این اشتباه اسـت کـه از یک جنایت پول بـه دست آید.”

 

✅ مطالب مشابه: عتیقه های گران قیمت « تست هوش »

 

2. کلکسیونرها ظاهراً نارگیل دریایی بزرگ را دوست دارند

عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ

عتیقه جات Roadshow یکی از عجیب ترین آیتم هاي‌ بصری خودرا در اوایل ماه مه 2020 مشاهده کرد، زمانی کـه یک نارگیل غول پیکر و لاک زده در نمایشگاه بریتانیا ظاهر شد کـه توسط مترو پوشش داده شد. نارگیل دریایی کـه coco de mer نامیده میشود، بـه دلیل اندازه بزرگ و شکل القا‌کننده‌اش کـه بـه طرز طنزآمیزی شبیه اندام هاي‌ تناسلی اسـت، شناخته میشود.

 

نارگیل خاصی کـه در نمایشگاه عتیقه جات نمایش داده شد، با دست ساخته شد و بـه صورت سطحی صاف روی لبه‌ها پرداخت شد، در حالی کـه مرکز بافت خشن خودرا حفظ کرد. حدس ها در مورد استفاده از کوکو دمر بـه این محدود شد کـه ان را فقط یک زینت عجیب‌وغریب اسـت.

 

مارک آلوم، کارشناس عتیقه جات، دراین برنامه توضیح داد: “من یک کلکسیونر هستم، بـه معنای یک کلکسیونر بـه سبک قدیمی. من ایده کابینت کنجکاوی را دوست دارم. یکی از ضروری ترین اقلام در یکی از انها کوکو مر اسـت.”

 

طبق گفته باغ‌هاي‌ گیاه‌شناسی سلطنتی، نارگیل کیو کـه بومی سیشل اسـت، با نام علمی Lodoicea maldivica، بزرگ ترین دانه در جهان اسـت و میتواند تا 25 کیلو گرم وزن داشته باشد. این آجیل‌هاي‌ عظیم قبلاً بـه داخل اقیانوس شناور می شدند و بـه‌طور تصادفی در سراسر جهان کشف میشدند، کـه منبع ان «تا اواخر سال 1768» مشخص نبود، اما امروزه بـه دلیل برداشت بیش از حد در دسترس خطر انقراض تلقی میشوند.

 

3. عکس های پری

عکس عجیب و غریب عتیقه

بـه گزارش بی‌بی‌سی، درسال 1917؛ یک جفت پسرعمو با خانواده‌شان شوخی کوچکی کردند کـه بـه یک فریب مشهور جهانی تبدیل شد کـه حتی خالق شرلوک هلمز، سر آرتور کانن دویل را فریب داد.

 

فرانسیس گریفیث 9 ساله و السی رایت 16 ساله در تابستان ان سال در حیاط خانه خود در کوتینگلی مشغول بازی بودند و بـه والدین خود ادعا کردند کـه در انتهای رودخانه پری وجوددارد. دختران با دوربین خود، چند برش کاغذ و کلاهک‌ها، با چند عکس طبی شده، تصمیم گرفتند تا وجود پری‌ها را ثابت کنند.

 

سه سال پیش، و انچه زمانی یک حکایت خانوادگی احمقانه بود، توجه ملی را بـه خود جلب کرد، زمانی کـه کانن دویل عکس‌ها را در مجله‌اي در دسامبر 1920 منتشر کرد.” نویسنده متعاقباً یک دوربین جدید بـه دختران داد و از انها خواست تا عکس هاي‌ بیشتری بگیرند کـه سپس درسال 1921 منتشر شد.

 

در حالی کـه بیشتر مردم در مورد این عکس‌ها شک داشتند، تا سال 1983 بود کـه گریفیث و رایت رسما اعتراف کردند کـه این عکس‌ها جعلی هستند. بـه گفته رادیو تایمز، بیست و پنج سال بعد، دختر و نوه گریفیث با عکس‌هاي‌ نمادین پری‌هاي‌ کاتینگلی و دوربین با استعداد کانن دویل در نمایشگاه عتیقه جات حضور یافتند. ارزش آن ها؟ کل 25000 پوند. برای یک شوخی احمقانه دوران کودکی بد نیست!

 

4. تکه ای از کیک چند دهه از یک عروسی سلطنتی

کیک قدیمی عتیقه

وقتی یک رویداد بـه بزرگی و تاریخی بودن یک عروسی سلطنتی اسـت، نمی توانید دست اندرکاران را بـه خاطر آوردن یک یادگاری بـه خانه سرزنش کنید تا ان را بـه خاطر بسپارید. در حالی کـه بسیاری از ما احتمالاً چیزی را انتخاب می کردیم کـه تاریخ انقضا نداشت، یکی از مهمانان درسال 2015 با تکه‌اي از کیک اصلی عروسی ملکه الیزابت دوم درسال 1947 در نمایشگاه عتیقه جات حضور یافت.

 

در حالی کـه این برش بسیار ظریف ودر حال پوسیدگی هنوز در بسته بندی اصلی خود بود، تقریبا 70 سال قدمت داشت و “کشمش مومیایی شده” و تزئینات اصلی روی کیک نیز در جعبه گنجانده شده بود.

 

مهمانی کـه برش را آورده بود توضیح داد کـه پدربزرگش در طول مراسم عروسی بخشی از گارد افتخار بوده اسـت و نان “رویالیست سرسخت” او از خوردن این قطعه امتناع میکند، در عوض ترجیح میدهد ان را بـه بازدیدکنندگان و دوستان نشان دهد. تقریبا 70 سال بعد ودر نمایشگاه عتیقه جات روادشو ارائه شد، تکه کیک عروسی سلطنتی 1000 پوند ارزش داشت.

 

5. مایع مرموز معلوم می شود که ادرار است

ظرف آب عتیقه

درسال 2016؛ یک بطری شیشه‌اي پر از مایع مرموز کـه در زیر خانه‌اي در کورنوال مدفون شده بود، بـه نمایشگاه عتیقه‌جات آورده شد کـه توسط دیلی اکسپرس، متخصص شیشه، اندی مک‌کانل، بسیار هیجان‌زده شد. مک کانل با تخمین این کـه بطری مربوط بـه دهه 1800 اسـت، علاقه خاصی بـه محتویات مایع داشت و اظهار داشت کـه “بطری هایي کـه مایع هنوز در داخل ان نگه‌داری می شود بسیار کمیاب تر هستند.”

 

در تصمیمی کـه تاسف بار بود، متخصص بادقت مایعی را کـه در نهایت بـه رنگ قهوه‌اي در آمد، با سرنگ بیرون آورد و بـه ان طعم داد.

 

در ان زمان، مک‌کانلز حساب کرد کـه این شراب بندری یا قرمز اسـت، با این حدس کـه میتواند «پر از میخ‌هاي‌ قدیمی زنگ‌زده» نیز باشد. سه سال بعد، پس از این کـه بطری برای تجزیه و تحلیل بـه دانشگاه لافبورو فرستاده شد، مک کانل و مایع اسرارآمیز دوباره باهم متحد شدند، زیرا فیونا بروس، مجری برنامه Antiques Roadshow محتویات واقعی بطری 200 ساله را فاش کرد.

 

مک کانل در حدس خود در مورد ناخن ها دقیق بود: پین هاي‌ برنجی در مایع وجود داشت … کـه در نهایت ادرار بود. اضافه کردن این نوشیدنی منزجر کننده “کمی الکل، یک موی انسان و یک استراکود” بود. بسیار دور از شراب یا شراب قرمز، معلوم شد کـه این کوکتل “دم کرده جادوگران اسـت کـه برای دفع جادوگری و هگزاها طراحی شده اسـت.”

 

6. کوزه صورت گروتسک

کوزه عتیقه

وقتی آلوین بار، دلال عتیقه جات، یک کوزه عجیب‌وغریب را بـه قیمت 300 دلار خرید، احساس کرد کـه پول بیشتری پرداخت کرده اسـت. بار کوزه را کـه با “لایه اي از کاه و خاک و مدفوع مرغ” پوشانده شده بود، در انباری در حین فروش ملک برداشته بود، اما بـه یاد آورد کـه چیزی در مورد کوزه وجوددارد کـه بـه تازگی با او صحبت کرده اسـت. هنگامی کـه او در نمایشگاه عتیقه جات با این قطعه منحصر بـه فرد، کـه اکنون “کوزه صورت گروتسک” نامیده می شود، حاضر شد، از ارزش 30 تا 50 هزار دلاری ان بی حرف بود.

 

اما در حالی کـه بیشتر داستان هاي‌ Roadshow بـه همین جا ختم می شود، داستان کوزه صورت گروتسک دومین پیچش داستانی دارد. چند ماه پس از پخش این قسمت، برنامه با کسی تماس گرفت کـه ریشه واقعی کوزه را می دانست. چیزی کـه ارزیاب تصور می کرد «یک اثر هنری منحصر بـه فرد از سواحل اقیانوس اطلس میانه در آمریکای قرن نوزدهم» اسـت، در واقع یک پروژه مدرسه اي از یک دبیرستانی در اورگان در دهه 1970 بود.

 

بتسی سول کوزه صورت گروتسک را برای کلاس سرامیک خود بدون اطلاع از سبک هنری کـه ارزیاب فکر می کرد بخشی از ان اسـت ساخت. سپس قیمت این قطعه حدود 3000 تا 5000 دلار بود. با این حال، بار کوچک‌ترین ناامید نشد و حتی پیشنهاد خرید بقیه قطعات سول را داد و گفت: “وقتی 30 تا 50 هزار دلار بود از ان متنفر بودم، زیرا چه کسی میـــخواهد 30 تا 50 هزار دلار در خانه اش داشته باشد؟ میز من، و من ان را دوست دارم.”

 

✅ مطالب مشابه: بزرگترین گنج جهان در ایران که هنوز پیدا نشده !

 

7. یک جعبه شکلات صد ساله مناسب برای یک ملکه

جعبه شکلات عتیقه

عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ

وقتی چیزی کـه فقط با چند پوند بـه دست آورده‌اید بـه ارزش 500 پوند برسد، همیشه شگفت‌انگیز اسـت. بـه گزارش دیلی اکسپرس، جعبه شکلات بزرگ و دقیقی کـه درسال 2019 در نمایشگاه عتیقه جات ظاهر شد، توسط مهمان و مادرش در جریان گرد آوری کمک هاي‌ مالی در دهه 1970 برنده شد. هزینه ورودی این رویداد 1 پوند و بلیط قرعه کشی 5 پوند بود، “کـه درسال 76 پول بسیار زیادی بود.”

 

معلوم شد کـه جعبه شکلات در واقع متعلق بـه ملکه ویکتوریا در دهه 1870 بوده اسـت. وقتی جعبه خالی شد، ان را بـه همسر ارباب خانه داده بود، ودر ان خانواده باقیمانده بود تا این کـه حدود 100 سال بعد دوباره دریک قرعه کشی برای گرد آوری کمک مالی ظاهر شد!

 

در حالی کـه هیچ شکلاتی با قدمت یک قرن وجود نداشت، هیلاری ری، متخصص عتیقه‌جات تخمین زد کـه با توجه بـه افزایش علاقه بـه ملکه ویکتوریا و خانواده سلطنتی، جعبه شکلات پیچیده درصورت قرار گرفتن در حراج حداقل 500 پوند بـه فروش میرسد. افزایش قیمت، مالک را شوکه کرد، او تصور کرد کـه ارزش ان بیش از 50 پوند نخواهد بود، اما عشق او بـه جعبه بیش از هر تمایلی برای 500 پوند اضافی بود، و او تصمیم گرفت ان را نگه دارد.

 

8. کوزه جغد آزی 

ظروف قدیمی و قیمتی

یکی از بـه یاد ماندنی‌ترین اقلامی کـه در برنامه نمایش عتیقه‌هاي‌ بی‌بی‌سی نمایش داده شد، یک کوزه جغد سرامیکی بـه ظاهر بی‌اهمیت بود کـه در نهایت بیش از 20000 پوند ارزش داشت! بـه گزارش دیلی میل، صاحب جغد «کـه هیچ اطلاعی از نحوه ورود ان بـه خانواده نداشت» بـه طور اتفاقی با این قطعه ارزشمند با اتوبوس بـه محل نمایش رفت اما در راه خانه توسط دو پلیس همراه شد.

 

این قطعه کـه بعدا اوزی جغد نام گرفت، در اصل برای نوشیدن ساخته شد، با بدنه توخالی ان بـه عنوان کوزه و سر قابل جابجایی ان بـه عنوان فنجان استفاده می شد. این جغد کـه توسط هنری ساندون، متخصص سفال و چینی بررسی شد، بـه دلیل وضعیت نادرش بـه عنوان یک قطعه لغزنده استافوردشایر، هیجان زیادی بـه همراه داشت.

 

این قطعه در نهایت یکی از شناخته‌شده‌ ترین نقدها در طول دوران حرفه‌اي او خواهد بودو این کارشناس حتی کیک اوزی جغد را برای تولد 80 سالگی‌اش تهیه کرد!

 

در طول نمایش، ساندون ارزشی معادل 20000 پوند بـه آزی جغد داد و سپس این قطعه سفالی کمیاب بـه قیمت 22000 پوند بـه موزه و گالری هنری سفال فروخته شد. بـه گفته موزه‌هاي‌ استوک-ان-ترنت، علاوه بر امکان نمایش این اثر هنری معنادار برای عموم، این فروش برای جهان نیز مفید بودو مالک از ان پول برای «حمایت از پنج یتیم از سراسر جهان» استفاده کرد.

 

9. فنجان کرگدن چینی

ظروف عتیقه

عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ

 

یکی از با ارزش ترین مجموعه هایي کـه در نمایشگاه عتیقه جات نمایش داده می شود، از کنجکاوی یک مرد تولسا در طول سفر بـه باث، انگلستان نشات می‌گیرد. در اوایل دهه 1970؛ مهمان بیشتر بودجه سفر خودرا صرف یک فنجان شاخ کرگدن 500 دلاری کرده بود کـه دریک مغازه عتیقه فروشی با ان برخورد کرد. چنین فنجان هایي در چین برای اهداف تشریفاتی ساخته می شدند.

 

با توجه بـه علاقه او، گرد آوری فنجان هاي‌ عتیقه بـه یک علاقه شخصی تبدیل شد. چند دهه و بیش از 5000 دلار بعد، کلکسیون فنجان‌هاي‌ لیز کردن کرگدن چینی او از اواخر قرن هفدهم تا اوایل قرن هجدهم ارزش تکان‌دهنده‌اي در نمایشگاه بین 1 تا 1.5 میلیون دلار دریافت کرد.

 

بخشی از دلیل ارزش بالای ان بـه دلیل نادر بودن شاخ کرگدن بـه دلیل وضعیت فعلی کرگدن بـه عنوان یک گونه در خطر انقراض بود. علاوه بر این، بازار هنر چین نیز در ان زمان پررونق بود «زیرا افراد زیادی در چین تلاش می کنند چیزهایی را کـه برایشان مهم اسـت بازخرید کنند». و بـه این ترتیب، قبل از این کـه متوجه شود، مردی کـه بـه طور ناگهانی یک فنجان شاخ کرگدن را دریک سفر خرید، صاحب یک مجموعه کمیاب میلیون دلاری شد.

 

10. دندان مصنوعی از قرن نوزدهم

دندون مصنوعی عتیقه

در ده سال حضور کارشناس جان فاستر در نمایشگاه عتیقه جات، یک چیز وجود داشت کـه او همیشه میخواست ان را ببیند: دندان مصنوعی. مجموعه اي کـه او درسال 2017 بـه دست آورد، از انواع کمیاب بود. این مجموعه کاذب کـه احتمالاً متعلق بـه یک صاحب بی دندان بسیار ثروتمند اسـت، از دندان هاي‌ چینی و یک صفحه طلا، فنر و سنجاق ساخته شده بود.

 

منشا واقعی دندان‌هاي‌ مصنوعی کمی مرموز بود، مهمانی کـه ان‌ها را آورده بود فقط می دانست کـه پدرش ان‌ها را بـه‌طور تصادفی در ته جعبه آشغال‌هایي کـه در نمایشگاه تنه خریده بود پیدا کرده اسـت. با نگاهی گذرا، فاستر تنها حدود پنج سال زودتر از این حدس زد کـه مجموعه مربوط بـه سال‌هاي‌ 1845 تا 1855 اسـت.

 

با توجه بـه نادر بودن دندان ها از چینی، این مجموعه از دندان هاي‌ مصنوعی بین 2000 تا 2500 پوند ارزش داشت! این کـه آیا کسی واقعاً می تواند از دندان‌هاي‌ بیش از 150 سال استفاده کند یا نه، سؤال برانگیز اسـت، اما این یقیناً برای چیزی کـه کسی بـه‌طور تصادفی با چند پوند در نمایشگاه چکمه‌هاي‌ اتومبیل خریداری کرده، بد نیست.

 

11. یک خرس عروسکی با اهمیت به اندازه تایتانیک

عروسک قدیمی عتیقه

همان طور کـه اینروزها خرس هاي‌ عروسکی رایج هستند، تصور خرس عروسکی قدیمی برای صدها هزار دلار دشوار اسـت، اما این دقیقاً همان چیزی اسـت کـه یک خرس سیاه موهر ساخته شده توسط شرکت اسباب بازی مشهور آلمانی Steiff در نمایشگاه عتیقه جات در رودشو درسال 2005 ارزش گذاری شد.

 

بـه گزارش The Examiner. قیمت عجیب‌وغریب بالای ان بـه دلیل کمیاب بودن و اهمیت خرس بود کـه در دهه 1910 بـه افتخار قربانیان غرق شدن کشتی تایتانیک تولید شد و خرس عزادار تایتانیک نام داشت. طبق گفته Fred-i-Bear، بین سال‌هاي‌ 1912 تا 1919 تنها 655 خرس عزادار با موهر بلند ساخته شد و تنها 1608 خرس عزادار از مخمل‌هاي‌ مخملی کوتاه درسال 1912 تولید شد.

 

یک کلکسیون مشهور و کمیاب در دنیای اسباب‌بازی، صاحب خرس، سونیا بگز، قبل از اطلاع از ارزش 200 هزار دلاری ان در نمایشگاه عتیقه‌ها درسال 2005؛ 40 هزار دلار استرالیا برای ان پرداخت. اما حتی این قیمت شگفت‌انگیز حداکثری نیست کـه می‌توانست.

 

«خرس‌هاي‌ مشابه تایتانیک بسته بـه شرایطشان تا حدود 500000 دلار در حراج رسیده بودند». در حالی کـه خاطرات با حیوان عروسکی دوران کودکی شـما بی‌ارزش اسـت، دیوانه‌وار اسـت کـه فکر کنید یک خرس عروسکی ساده میتواند نیم میلیون دلار بخرد!

 

12. مقداری نقره احتکار شده در جعبه های کفش

ظروف نقره عتیقه

عجیب ترین عتیقه های فروخته شده تاریخ

 

وقتی ریچارد هابز درسال 1993 با کیسه اي از اقلام نقره اي تصادفی در نمایشگاه عتیقه جات حاضر شد، برای چیزی کـه یاد می گرفت کوچک‌ ترین آمادگی نداشت. او و خانواده‌اش از نظر مالی با مشکل مواجه بودند، اما بـه زودی متوجه شدند کـه زندگی‌شان تغییر کرده اسـت، زیرا تصمیم تنها او برای آوردن مجموعه‌اي از اشیای نقره‌اي کـه پدرش «زیر تخت در جعبه‌هاي‌ کفش گذاشته بود» را بـه همراه داشت.

 

انباشت نقره خانواده در نهایت یکی از نمادین ترین اکتشافات عتیقه ها خواهد بود. یان پیکفورد، متخصص نقره، با یادآوری ان روز، بـه یاد می‌آورد کـه چگونه در روز کریسمس مانند یک بچه در حالی کـه نقره را مطالعه میکرد، شادابی نشان داد و این واقعیت تکان‌دهنده را کنار گذاشت کـه یکی از قطعات احتمالاً یک فنجان مزه شراب متعلق بـه سال 1607 در زمان پادشاهی جیمز اول بود.

 

یک فنجان سر گوزن نیز بخشی از این مجموعه بود، ودر مجموع، ارزش این مجموعه 250,000 پوند بود کـه هابز و مادرش بعدا ان را بـه قیمت 350,000 پوند فروختند.

 

✅ مطالب مشابه: تصاویری زیبا از موزه ملی مصر

 

در پایان

اگر مشکوک هستید کـه ممکن اسـت یک کالای با ارزش مانند یک مجسمه عتیقه ارزش پول داشته باشید، همیشه ایده خوبی اسـت کـه با یک محاسبه مجدد بررسی کنید.

جدیدترین مطالب سایت