کشف مایع قرمز رنگ عجیب در تابوت 2000 ساله (عکس)

مجموعه : عجیب ترین ها
کشف مایع قرمز رنگ عجیب در تابوت 2000 ساله (عکس)

کشف مایع قرمز رنگ عجیب در تابوت 2000 ساله

در چند هفته پیش دریک آرامگاه باستانی در مصر یک تابوت سنگی مشکی کشف شد که برخی این تابوت رابه اسکندر مقدونی لقب دادند. ولی بعد معلوم شد این تابوت احتمالا مربوط به سه سرباز مصری میباشد . خیلی ها گفته بودن نباید این تابوت را باز کنند چون نفرینی جهان را فرا خواهد گرفت و …

 

موضوع عجیب که باعث شد خبر کشف این تابوت باستانی را جنجالی کند مایع قرمز رنگ درون تابوت بود که بیش از 1000 نفر پیام دادن که حاضر هستند از این مایع قرمز در تابوت بنوشند.

 

عده اي از مردم بر این باور هستند نوشیدن این مایع درون تابوت ؛ قدرت هاي‌ عجیب به انها خواهد داد.

 

به گزارش تالاب حدود دوهفته پیش یک آرامگاه باستانی ساخته‌شده از سنگ گرانیت سیاه‌رنگ در کشور مصر کشف شد. این آرامگاه در حین کاوش‌هاي‌ مناطق ساحلی شهر اسکندریه شناسایی‌شده ودر ان؛ یک تابوت سنگی به طول ۱۰ فوت درحدود ۳ متر به دست آمد که تاریخ ان به دوره حکومت بطالسه در مصر و حدفاصل سال‌هاي‌ ۳۰۵ تا ۳۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد. این تابوت درحدود ۲ متر ارتفاع داشته و وزن ان نیز حدود ۳۰ تن تخمین زده میشود.

 

در پی کشف یک آرامگاه و تابوت موجود در ان؛ موجی از شایعات دراین مورد به راه افتاده و سرانجام باستان شناسان، این تابوت را بازکرده و محتویات داخل ان را موردمطالعه قراردادند. هم‌زمان با این موضوع، هزاران نفر در اینترنت خواهان نوشیدن مایع داخل تابوت شده‌اند.

 

حدود دوهفته پیش یک آرامگاه باستانی ساخته‌شده از سنگ گرانیت سیاه‌رنگ در کشور مصر کشف شد. این آرامگاه در حین کاوش‌هاي‌ مناطق ساحلی شهر اسکندریه شناسایی‌شده ودر ان؛ یک تابوت سنگی به طول ۱۰ فوت درحدود ۳ متر به دست آمد که تاریخ ان به دوره حکومت بطالسه در مصر و حدفاصل سال‌هاي‌ ۳۰۵ تا ۳۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد. این تابوت درحدود ۲ متر ارتفاع داشته و وزن ان نیز حدود ۳۰ تن تخمین زده میشود.

کشف مایع قرمز رنگ عجیب در تابوت 2000 ساله (عکس)

کشف تابوتی عجیب در مصر

کارشناسان هنوز نمیتوانند به‌طور دقیق اعلام کنند که این تابوت به چه کسی تعلق داشته و امیدوارند به کمک مطالعه اشیا داخل تابوت، هویت این فرد را کشف و شناسایی کنند. عده اي از باستان شناسان احتمال می دهند که این تابوت سنگی به یکی از مقامات بلندمرتبه در سلسله بطالسه تعلق داشته باشد.

 

دراین قبر علاوه بر تابوت سنگی فوق‌الذکر، یک سردیس مرمری هم کشف‌شده است که احتمالاً چهره فرد دفن شده در آرامگاه را نشان میدهد. گفته میشود این تابوت سنگی، بزرگ‌ترین تابوتی است که در سایت‌هاي‌ باستانی شهر اسکندریه کشف‌شده و طی روزهای گذشته تعداد زیادی از مردم در مصر و سایر کشورها درباره لعنت فراعنه و خطرات احتمالی باز کردن این تابوت، هشدار داده بودند.

 

بر اساس گزارش‌هاي‌ منتشرشده دراین رابطه، هیچ شیطان و نفرینی دراین تابوت وجود نداشته ودر داخل ان سه اسکلت تقریبا سالم به دست آمد که احتمالاً به سربازان مصر باستان تعلق دارد. نکته عجیب و غیرعادی این تابوت، وجود مایعی سرخ‌رنگ و غلیظ است که اسکلت‌هاي‌ فوق در داخل ان شناور بودند. این کشف عجیب موجب بروز شایعات و واکنش‌هاي‌ مختلفی در دنیای مجازی شده است.

 

یکی از عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین این واکنش‌ها، تقاضای عده زیادی از مردم برای امتحان کردن مزه این مایع سرخ‌رنگ و نوشیدن ان بود. در همین رابطه یک پتیشن و نامه تقاضای تهیه‌شده که در ان نوشته‌شده است: «ما باید مایع قرمز داخل تابوت سیاه‌رنگ لعنت‌شده رابه شکل نوعی نوشیدنی انرژی‌زای کربنی بنوشیم تا بتوانیم قدرتش را پذیرفته و درنهایت بمیریم!»

 

در پی انتشار این مطلب، وب‌سایت Live Science سؤال بسیار مهمی را مطرح کرده است که برفرض اگر واقعاً کسی از این مایع سرخ‌رنگ داخل تابوت دوهزارساله بنوشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

کشف مایع قرمز رنگ عجیب در تابوت 2000 ساله (عکس)

مایع عجیب درون تابوت مصری

 

به گفته پرفسور رولف هالدن «Rolf Halden»؛ میکروبیولوژیست مرکز محیط‌زیست و مهندسی بهداشت دانشگاه ایالتی آریزونا، نوشیدن این مایع نمیتواند کار عاقلانه‌اي محسوب شود. این پژوهشگر به امضاکنندگان تقاضای فوق؛ اعلام کرد یقیناً با نوشیدن این مایع تهوع‌آور نه‌تنها قدرتی جادوئی به دست نمی‌آورید بلکه خودرا در دسترس خطرات بسیار جدی قرار خواهید داد.

 

خوردن آب‌هاي‌ گندیده به‌هیچ‌عنوان کار عاقلانه‌اي نیست و قدمت و این مایع هیچ تأثیری در خطرات ان ندارد. باید توجه داشت مایعاتی این‌چنینی که چندین پيکر در داخل ان پوسیده‌شده‌اند، دارای میزان زیادی باکتری و عوامل دیگر بیماری‌زا هستند که یقیناً عده اي از ان‌ها خطرناک هستند و می توانند موجب مرگ انسان شوند.

 

از سوی دیگر تخم میکروب‌ها می توانند در بافت‌هاي‌ مرده برای هزاران و حتی میلیون ها سال باقی بمانند که این موضوع خطر بالفعل دیگری به شمار میرود.

 

درهرصورت اگر واقعاً کسی بخواهد این مایع را بنوشد، بهتر ان را ابتدا به‌طور کامل استریل کرد. وی همچنین اعلام کرد درصورت داشتن یک میلی‌لیتر از این مایع، میتواند ان را در آزمایشگاه خود به‌طور کامل آنالیز کرده نتایج ان را رسماً اعلام کند.

 

در خاتمه لازم به توضیح است که طی چند ساعت اولیه ایجاد این پتیشن و تقاضای اینترنتی، بیش از ۱۵۰۰ نفر ان را امضا کرده‌اند.

 

آیا مایع درون این تابوت چیست ؟ منتظر اخبار بعدی در مورد این تابوت مصری باشید.

جدیدترین مطالب سایت