رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

مجموعه : سلامت
رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

از بین بردن آسان جرم دندان

تشکیل جرم بر روی دندان ها بـه صورت کاملا آرام رخ میدهد و بـه مرور زمان سبب از بین رفتن لثه ها و ایجاد شکل ظاهری ناخوشایند می‌شود . برای از بین بردن جرم دندان ؛ میتوانید بـه دکتر مراجعه نمایید اما راه هایي نیز جای گزین درمان دکتری وجوددارد کـه بسیار تاثیرگزار هستند . در ادامه اینبخش از بهداشت و سلامت تالاب بـه این راهکارهای از بین بردن جرم دندان اشاره خواهیم کرد.

 

رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

 

دقت در مسواک زدن

مسواک زدن بهترین درمان برای از بین بردن جرم دندان می باشد و هیچ چیز را نمیتوان جای گزین آن کرد . اگر نیم ساعت بعد از هروعده مسواک بزنید، میتوانید تا حد زیادی خطر پلاک هاي‌ دندان را کاهش دهید و هنگام مسواک زدن باید تمام دندان هاي‌ خودرا از هر طرف تمیز کنید.

 

استفاده از خمیر دندان فلوراید

بیشتر خمیردندان ها در اینروزها حاوی فلوراید هستند . ماده فلوراید در خمیر دندان باعث تقویت ریشه دندان می‌شود و خطر پوسیدگی را بر اثر خوردن و نوشیدن مواد اسیدی کاهش می‌دهد و البته کـه مشکل این فرآیند این اسـت کـه بسیار آرام عمل می‌کند ودر کنار آن باید رژیم غذایی خودرا نیز اصلاح کنید.

 

رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

 

استفاده از خمیر دندان کنترل جرم

اگر دندان هاي‌ شـما مستعد جرم و پلاک اسـت باید حتماً از خمیر دندان هایي استفاده کنید کـه این پلاک ها را از بین ببرد . این خمیرها حاوی ماده بـه نام تریکلوسان هستند کـه یک ماده آنتی بیوتیکی اسـت و بسیاری از باکتریها را از بین می‌برد.

 

مصرف جوش شیرین

سال هاي‌ زیادی اسـت کـه افراد از جوش شیرین برای تمیز کردن دندان هاي‌ خود استفاده می‌کنند . یک قاشق غذا خوری جوش شیرین رابا مقدار بسیار کمی نمک مخلوط کنید و سپس آنرا بـه یک مسواک مرطوب بزنید و بـه دندان هایتان بزنید و سپس مثل همیشه دندان هاي‌ خودرا آب بکشید.

 

رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

ترکیب آلوئه ورا و گلیسیرین

فواید آلوئه ورا بر همه ی اثبات شده اسـت اما آیا می‌دانستید کـه این گیاه برای دندان هاي‌ شـما نیز مفید اسـت ؟ یک فنجان آب رابا نصف فنجان جوش شیرین ؛ یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و سپس مقدار کمی از روغن ضروری لیمو و چهار قاشق چای خوری گلسیرین بـه آن اضافه کنید . اکنون دندان هایتان رابا این ترکیب اسکراب کنید و صبح روزبعد با دندان هاي‌ براق از خواب بیدار شوید.

 

مالیدن پوست پرتقال

اگر از استفاده از موادی مثل گلسیرین روی دندان ها خوشتان نمی‌آید، میتوانید از موادی ساده تر استفاده کنید. پوست پرتقال را مستقیما روی دندان هاي‌ خود بکشید تا با میکروارگانیسم هاي‌ ساخته شده روی دندان خود بجنگید و می‌توانید مدتی این پوست را نگه دارید و بعد شستشو دهید کـه این ماده باعث سفیدی دندان هایتان میشود.

 

رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

 

استفاده از میوه و سبزیجات

بارها دربخش سلامت نمناک گفته ایم کـه سبزیجات نه تنها برای سلامتی بدن، بلکه برای سلامتی دندان ها نیز مفید هستند. می‌توانید شروع بـه خوردن سبزیجاتی مثل سیب ؛ کاهو ؛ هویج و فلفل دلمه اي کنید تا اثر مثبت آنرا روی دندان هایتان ببینید.

 

برای از بین بردن جرم دندان هایتان میوه ها و سبزیجات سفت مانند کرفس و هویج و سیب را گاز بزنید زیرا گاز زدن این خوراکی هاي‌ سفت یک حالت سایش بر روی دندان ها ایجاد می‌کند و جرم دندان را از بین می‌برد.

 

مصرف کنجد

دانه کنجد یکی از مهم‌ترین اسکراب هاي‌ دندانی اسـت . این ماده را بـه آرامی روی پلاک هاي‌ دندانی خود بکشید و حتی می‌تواند مقداری ازآن را داخل دندان قرار دهید و شروع بـه جویدن کنید.

 

رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

 

آنها را بـه خوبی بجوید و بـه یکباره قورت ندهید و زمانی کـه این دانه ها هنوز در دهان باقیمانده اند، مسواک قدیمی و خشک خودرا بردارید و روی دندان بکشید کـه اینکار باعث لایه برداری دندان ها توسط کنجد میشود.

 

مصرف انجیر

آیا می‌دانستید کـه انجیرها یکی از بهترین مواد برای مبارزه با باکتریها می باشند و می‌توانند پلاک هاي‌ دندانی را از بین ببرند؟ کافی اسـت کـه مقداری از آنها را در طول روز مصرف کنید.

 

انها رابا هدف و بـه مقدار کافی بجوید تا دندان و لثه ها در دسترس آن قرار بگیرند. جویدن انجیر باعث تحریک غده هاي‌ بزاق میشود، انجیر نیز حاوی خواص آنتی باکتریال اسـت و پلاک هاي‌ دندانی را از بین میبرد.

 

رفع جرم دندان با این چند روش (دقت در مسواک زدن)

 

رو آوردن به مسواک برقی

مسواک برقی از مسواک معمولی بهتر اسـت و هرکس کـه ازآن استفاده می‌کند، متوجه این موضوع میشود . اگر چه کـه انتخاب آن کاملا سلیقه اي اسـت و مسواک هاي‌ برقی توانایی بیشتری در برداشتن جرو مواد از روی دندان دارند.

جدیدترین مطالب سایت