سیگار و رنگ پوست

مجموعه : ترک اعتیاد
سیگار و رنگ پوست

سیگار و رنگ پوست

پوست صورت افراد سیگاری معمولاً درخشش طبیعی خود را نیز از دست می دهد. به مرور زمان پوست صورت این افراد به جای رنگ معمولی و صورتی، با رنگ خاکستری ملایم جایگزین می شود که علت این پدیده، کاهش میزان مواد مغذی مورد نیاز پوست و جریان اکسیژن همراه خون است.

 

● سیگار و التیام یافتن پوست

از آنجا که سیگار، جریان خون و اکسیژن دریافتی پوست را کاهش می دهد، روند بهبود و التیام التهاب ها و زخم های پوستی را نیز با مشکل مواجه می سازد. به همین دلیل افراد سیگاری نسبت به سایرین برای بهبود جراحات و زخم های ایجاد شده معمولاً به زمان بیشتری نیاز دارند.

سیگار و رنگ پوست

● سیگار و نازک شدن پوست

مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد سیگار کشیدن باعث نازک شدن پوست نیز می شود. محققان مطالعه ای جالب را انجام دادند که طی آن ۲۵ جفت دوقلوی همسان را با یکدیگر مقایسه کردند. در هر گروه، یکی از دوقلوها سیگاری بوده و دیگری خیر.

در مورد یک جفت از این دوقلوها که در دهه ششم زندگی خود بودند، مشخص شد که پوست فرد سیگاری ۴۰درصد نازک تر از دیگری بوده است. به علاوه، این فرد دارای چروک های بیشتر و عمیق تری نیز بود.

 

این نتایج تقریبا برای ۲۴ جفت دیگر نیز به همین صورت دیده شد.در کنار تمام این تاثیرات سیگار همچنین می تواند موجب بروز سرطان پوست نیز بشود.

 

جدیدترین مطالب سایت