روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی

در صورتی که مربی باشگاه یا دکتر تغذیه تایید کرد که شما می توانید مکمل مصرف کنید باید 100% بدنیال مکمل باکیفیت و اصلی در بازار باشید ما نشانه هایي که می‌توان فهمید مکمل اصلی است یا تقلبی رابه شما آموزش خواهیم داد .

 

استفاده از مکمل هاي‌ بی کیفیت و تقلبی باعث مشکلات قلبی و کلیوی و کبدی خواهد شد.

 

همیشه مکمل هاي‌ برندهای معتبر و معروف ؛ نمونه تقلبی ان فراوان یافت میشود پس سعی کنید از نمایندگی یا مرکز فروش معتبر ان را خریداری نمایید.

 

 

نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

هرروز با افزایش میزان عرضه مکمل‌هاي‌ تقلبی، تشخیص مکمل اصل بسیار سخت شده و این مشکل، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هاي‌ بدنسازان و اهالی ورزش محسوب می شود؛ زیرا با این انتخابِ اشتباه، نه‌تنها پول ورزشکار به هدر میرود، بلکه احتمال به خطر افتادن سلامتی فرد نیز وجوددارد «راهنمای جامع برای شروع مصرف مکمل ورزشی».

 

شاید با خودتان بگویید که خب یقیناً با خرید از سایت یا توزیع‌کنندگانِ معتبر، دیگر هیچ مشکلی پیش نمی آید، اما نکته مهم این است که با یاد گرفتن شیوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی، دیگر کاملاً خیالتان آسان خواهد بودو میتوانید مانند یک ورزشکار و بدنساز حرفه‌اي، اصالت مکمل خریداری‌شده را شخصاً بازرسی کنید. گروه فیتامین در ادامه این مطلب، تمام ترفندهای تشخیص مکمل اصل از تقلبی رابه شما آموزش خواهد داد.

 

درپوش محصول

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

روش تشخیص مکمل اصلی

 

۱٫۱ در قانون شماره یک برای تشخیص مکمل اصل از تقلبی، اگر درپوش به شکل نامرتبی روی لبه‌هاي‌ محفظه مکمل قرار گرفته بودو یا پد مخصوص نداشت، مکمل تقلبی است. اگر مکمل اصل باشد باید درپوش روی محفظه مکمل به شکل یکپارچه روی ان قرار گرفته باشد، بطوری‌که هیچ روزنه‌اي به داخل وجود نداشته باشد. اگر دیدید قسمتی‌ از این درپوش باز است، بی شک باید به اصالت کالای خریداری‌شده شک کنید. «در خرید این سه مکمل بیشتر دقت کنید!»

 

حال اگر درپوش مکمل را باز کردید و پد مخصوص داخل ان بود، حالا باید به شکل ظاهریِ ان دقت کنید. در مدل‌هاي‌ تقلبی، قسمت داخلی درپوشِ مکمل، مقوای معمولی چسبانده شده، اما در مکمل‌هاي‌ اصلی جنس ان؛ حالت پنبه‌اي دارد و دارای ساختار شبکه‌اي است.

 

۲/۱ نکته دومی که باید به ان دقت داشته باشید، پوشش آلومینیومی درپوش مکمل‌هاست. حتما به فرم لبه‌هاي‌ آلومینیومی دقت کنید که بسیار تمیز و شکیل بسته ‌بندی شده باشد.

 

طبق معمولً پوشش آلومینیومی، دارای نام برند و شرکتی است که محصول مرتبط با ان را خریداری کرده اید؛ اگر این شرایط را نداشت، بدانید که یا کیفیت پایینی دارد و یا کاملاً تقلبی است.«محتویات مکمل‌ها و اثربخشی ان‌ها»

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

از کجا تشخیص دهیم مکمل اصلی است؟

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

۲ هولوگرام و لوگوی شرکت Optimum Nutrition

قانون شماره دو برای بازرسی اصالت محصولِ خریداری‌شده، بازرسی‌کردن لوگو یا همان آرم تجاری شرکت و هولوگرام محصول است. تعداد زیادی از برندهای معروف مکمل، هولوگرام رابه نحوی طراحی می کنند که غیر قابل تقلید و کپی‌کردن باشد. در ادامه نمونه‌اي از هولوگرام یک مکمل اصلی را می بینید.

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

نمونه‌هایی از لوگوی تقلبی‌ای که برای مارک Optimum Nutrition طراحی و روانه بازار شده است:

 

۳ برچسب شبنم

قانون شماره سه برای تشخیص مکمل اصلی و بازرسیِ برچسب شبنمِ محصول است. باید به این برچسب دقت داشته باشید و اصلی‌بودن ان را بازرسی کنید.

 

آسان‌ترین راه برای بازرسی برچسب شبنم، استفاده از اپلیکیشن بارکدخوانِ راهبر است؛ برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا نرم‌افزار را نصب کرده و سپس کُد روی برچسب شبنم را داخل نرم‌افزار اسکن کنید تا اطلاعات مربوط به واردات محصول، برروی صفحه گوشیِ شما نقش ببندد.

 

۴ کد شناسایی محصول یا LOT

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

یکیدیگر از راه‌هاي‌ تشخیص مکمل اصلی از فیک این است که شماره LOT یا همان کد شناسایی درج شده در رو یا زیر محصول را چک کنید. تعداد زیادی از شرکت‌هاي‌ معتبر عرضه‌کننده مکمل‌هاي‌ بدنسازی، سرویسی دارند که بصورت آنلاین میتوانید شماره روی محصول را نظارت کرده و از اصالت کالای خریداری‌شده خاطرجمعی حاصل کنید.

 

۵ کیفیت بسته‌بندی و نام درج‌شده روی آن

مکمل‌هاي‌ تقلبی، طبق معمولً بسته ‌بندی مناسبی ندارند و حتی نام درج‌شده برروی محصول دارای نادرست‌هاي‌ املایی است. در تصویر زیر مثال‌هایي از این اشتباهات که بیانگر تقلبی‌بودنِ مکمل است رابه شما نشان خواهیم داد:

روش تشخیص مکمل اصلی و تقلبی | نکاتی برای شناخت مکمل های اصلی و تقلبی

عکس مکمل اصلی و تقلبی

 

جدای از قوانینی که در بالا به ان‌ها اشاره شد، راه‌هاي‌ دیگری نیز برای نظارت اصالت محصول وجوددارد که می توانید از ان‌ها نیز بهره بگیرید.

۶ طعم، بو و رنگ محصول

اگر مشتری پروپاقرصِ مکمل‌ها هستید و همیشه نوع خاصی را مصرف میکنید، لازم است که به طعم، بو، بافت و رنگ محصول دقت داشته باشید. اگر حس کردید که چیزی در طعم یا بوی محصول تغییر کرده، باید بیشتر هوشیار باشید و از اصالت کالا خاطرجمعی حاصل کنید.

 

البته شاید این تغییر از سمت کارخانه سازنده هم باشد، اما با این حال با مشاهده هر گونه تغییر، بهتر است حواس تان را بیشتر جمع کنید و کمی بیشتر در مورد مکمل خریداری‌شده پرس‌وجو کنید.

 

سخن آخر با شما ورزشکار عزیز:

باوجود اشباع بازار از مکمل‌هاي‌ تقلبی و واردکننده‌هاي‌ بسیار، بهتر است نسبت به محصولی که می خرید، خاطرجمعی حاصل کنید. در حال حاضر حدوداً ۶۰ درصد از مکمل‌هاي‌ موجود در بازار ایران تقلبی بوده و این زنگ خطری است که نشان می دهد، مشتری باید هوشیارتر باشد.

 

بهترین مکمل هاي‌ بدنسازی و دیگر مطالب مرتبط با مکمل ها را در پایین بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت