راه های کاهش وزن با طب سوزنی !

راه های کاهش وزن با طب سوزنی !

با طب سوزنی خود را لاغر کنید !

 

طب سوزنی یکی از روشهای درمان مریضی ها هست که برای کاهش وزن هم می‌توان از این طب بهرهگیری نمود در ادامه تالاب را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب نخستین روش مفید در درمان چاقی به گفته پزشکان، اصلاح سبک زندگی حاوی رعایت رژیم خوراکی سالم و انجام فعالیت بدنی هست اما بعضی بیماران چاق مقدور هست با این روشها درمان نشده یا با بازگشت وزن نخست روبه‌رو شوند؛ این چالش واسطه داغ شدن بازار درمان هاي غیرعلمی شده هست.

طبق آخرین آمار اعلام شده، از حدود 80 میلیون جمعیت ایران 30 میلیون نفر وزن غیرطبیعی دارند و همینطور 20 درصد کودکان ایرانی چاق میباشند.

 
 
به گفته پزشکان، چاقی عوارض زیادی دارد و بر کیفیت زندگی تاثیر مستقیم میگذارد؛ آرتروز زانو، دردهای کمری، آرتروز مهره هاي کمری، دیابت نوع 2، اختلالات چربی خون، کبد چرب، مشکلات گوارشی، بعضی از انواع سرطان ها، مریضی هاي قلبی عروقی و مرگ هاي ناگهانی در خواب در اثر آپنه تنفسی از جمله این عوارض هست.
 
 
تغییر شیوه زندگی با اصلاح سبک تغذیه و مصرف غذاها با حجم بیشتر و کالری کمتر، انجام فعالیت هاي هاي بدنی مناسب هر روز و همینطور بهرهگیری از روش دارودرمانی نخستین راه درمان چاقی به شمار می‌رود.
 
 
اما بعضی افراد مقدور هست با بهرهگیری از این روشها، نتیجه ضروری را نگیرند یا با شکست در درمان چاقی و بازگشت وزن نخست روبه‌رو شوند؛ بیماران مبتلا به چاقی مرضی «به توده بدنی «BMI» بالای 40 بدون مریضی هاي مربوط با چاقی و توده بدنی بالای 35 با مریضی هاي مربوط، چاقی مرضی گفته میشود» ازجمله این بیماران میباشند که پزشکان برای انها روشهای جراحی کم تهاجمی «لاپاراسکوپی» را توصیه میکنند.
 
 
اما درکنار روشهای علمی یاد شده، امروزه شاهد رشد قارچ گونه تبلیغاتی در سطح شهر هستیم که روشهای غیرعلمی برای رفع چاقی رابه بیماران توصیه می‌کنند؛ به گفته پزشکان و متخصصان این حوزه، این روشها نه تنها مریضی و افزون وزن بیماران را برطرف نمیکند، بلکه میتواند عوارض شدید و گاه جبران ناپذیری رابه همراه داشته باشد.
 
راه های کاهش وزن با طب سوزنی !

** روشهای غیرعلمی درمان چاقی در عطاری ها

دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس انجمن جراحان عمومی درون بین ایران و رئیس بنگاه تحقیقات جراحی هاي کم تهاجمی دانشگاه علوم دکتری ایران روز یکشنبه به خبرنگار علمی ایرنا توضیح داد: درمان هاي غیرعلمی برای رفع چاقی از طریق مراکز بی صلاحیت به مخصوصاً عطاری ها در کشور رواج دارد و تقریباً تمام عطاری ها تبلیغاتی تحت عنوان رفع چاقی و لاغری دارند.
 
 
وی گفت: داروهایی که عطاری ها به این غرض به بیماران توصیه میکنند حاوی موادی از گروه آمفتامین ها میباشند که جزو داروهای روانگردان هست ودر درازمدت عوارض جدی ایجاد می‌کند و خطری جدی برای سلامت جامعه به شمار میرود.
 
 
پازوکی افزود: تنها داروئی که مورد تایید مجامع علمی هست ودر ایران نیز تایید شده هست، داروی زنیکال هست؛ این دارو واسطه پیش گیری از ربایش چربی می‌شود و عوارض کوتاه مدت و درازمدت دارد اما باید تحت نظر دکتر تجویز شود.
 
 
وی ادامه داد: این دارو با باند شدن به چربی مانع از ربایش آن در بدن میشود، عارضه اي ایجاد نمیکند و تنها عارضه اي که مقدور هست در بعضی ها ایجاد کند، حساسیت داروئی هست.
رئیس بنگاه تحقیقات جراحی هاي کم تهاجمی دانشگاه علوم دکتری ایران در مورد طب سوزنی و تاثیر آن در درمان چاقی نیز گفت: طب سوزنی از جمله روشهای سنتی هست که در درمان چاقی مورد بهرهگیری قرار می‌گیرد اما این روش میتواند تنها در چاقی هاي غیرمرضی «توده بدنی بالای 30؛ چاقی و توده بدنی بالاتر از 25 ؛ افزون وزن» مفید باشد و برای بیماران چاق مرضی جوابگو نخواهد بود.
 
 
پازوکی با بیان این که طب سوزنی نسبت به داروهای عطاری ها عوارض کمتری دارد، یادآور شد: این روش برای افراد با توده بدنی پایین مناسب هست اما برای افرادی که توده بدنی بالایی دارند، مناسب نیست و مشاهدات نشان میدهد که در مورد این بیماران تنها درحدود 3 درصد موارد توانسته وزن را پایین بیاورد.
 
 
وی تاکید کرد: در مورد توده بدنی پایین نیز تاکید میشود که با مراجعه به مراجع علمی و مورد تایید از روش طب سوزنی بهرهگیری شود زیرا عوارض بهرهگیری از سوزن و احتمال انتقال آلودگی ها از طریق سوزن نیز وجوددارد.

** جراحی و چاقی مرضی

رئیس انجمن جراحان عمومی درون بین ایران در خصوص درمان بیماران چاق مفرط از طریق جراحی توضیح داد: بیماران چاق ابتدا باید تغییر رفتار و سبک زندگی را درپیش گیرند اگرچه این تغییر رفتار کار بسیار سخت و مشکلی هست ودر مورد بعضی ها به تنهایی جوابگو نیست. همینطور تعداد زیادی از این بیماران مقدور هست موادغذایی چندان و پرکالری مصرف نکنند و فعالیت بدنی خوبی نیز داشته باشند اما به علت استعداد ژنتیکی، چاق شوند. این بیماران و بیماران مبتلا به چاقی مرضی کاندید جراحی می‌شوند.
 
 
پازوکی افزود: مبتلایان به چاقی مرضی، نسبت به همسالان خود حدود 20 سال طول عمر کمتری دارند و مقدور هست به مرگ هاي ناگهانی و مریضی هاي مزمنی که در انتها به فوت آن ها منتهی می‌شود، مبتلا شوند؛ بهمین علت این بیماران با تشخیص دکتر معالج تحت عمل جراحی قرار میگیرند.
 
 
وی تاکید کرد: روش درمانی جراحی برای 15 تا 20 درصد بیماران چاق مورد بهرهگیری قرار میگیرد و 85 درصد بیماران باید با روشهای غیرجراحی و تغییر شیوه هاي صحیح زندگی درمان شوند.
 
راه های کاهش وزن با طب سوزنی !

** عوارض جراحی کم تهاجمی درمان چاقی

پازوکی در خصوص عوارض جراحی کم تهاجمی درمان چاقی گفت: جراحی هاي لاپاراسکوپی رفع چاقی مرضی مثل هر عمل جراحی دیگری با عوارضی روبه رو هست.
 
 
وی توضیح داد: چاقی و عوارض چاقی و جراحی و عوارض جراحی دوکفه ترازو میباشند؛ دریک کفه چاقی مرضی و عوارض آن هست که کیفیت زندگی و حیات بیمار را تهدید می‌کند و با عوارض و مریضی هاي متعدد ناتوان کننده مثل دیابت که خطراتی مثل نابینایی، دیالیز و قطع عضو رابه دنبال دارد یا آرتروزهای شدید که حتی قدرت حرکت عادی را از بیمار می‌گیرد، همراه هست.
 
 
وی افزود: در کفه دیگر، عوارض جراحی هست که بیمار را تهدید می‌کند؛ عوارض رایج جراحی کم تهاجمی رفع چاقی به غیر از خون ریزی و عفونت، آمبولی ریه هست که تیم جراحی باید تمهیدات ضروری را برای جلوگیري ازآن تدارک ببیند.
 
 
پازوکی ادامه داد: در درازمدت نیز به علت این که این جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود، احتمال بروز چسبندگی و انسداد روده ها وجوددارد؛ اگرچه این موارد نسبت به جراحی باز بسیار کمتر و حدود کمتر از یک درصد هست.
 
 
وی به کمبود ویتامین ها همچون عوارض درازمدت این جراحی اشاره کرد و گفت: بیماران باید دست کم سالی یک‌بار به تیم دکتری معالج خود مراجعه کنند و بررسی هاي آزمایشگاهی انجام شود تا اگر کمبودی پیش آید مثل کمبود رایج ویتامین D، گذشته از ایجاد عوارض مثل شکستگی هاي استخوانی، درمان شود.
رئیس بنگاه تحقیقات جراحی هاي کم تهاجمی دانشگاه علوم دکتری ایران همینطور به امکان بازگشت وزن در بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عضو تیم جراحی، خود بیماران میباشند؛ اگر رژیم خوراکی سالم رعایت و فعالیت هاي فیزیکی کافی انجام شود و مشاوره هاي روانپزشکی صورت گیرد «تعداد زیادی از موارد چاقی جنبه عصبی دارد»، وزن به دست آمده حفظ خواهد شد.
 
 
پازوکی افزود: اگرچه این بازگشت وزن به نوع و روش درمان بستگی دارد؛ مثلاً در جراحی بای پس «برگشت»معده 15 درصد احتمال بازگشت وزن وجوددارد و نسبت به نوع جراحی ها این درصدها تاحدودی متمایز هست.
 
 
وی تاکید کرد: با این حال مهم‌ترین روشی که میتواند در بیماران جراحی شده، واسطه حفظ
 
 
جدیدترین مطالب سایت