رنگ‌های متضاد برای کنترل میزان غذایی که می‌خوریم

رنگ‌های متضاد برای کنترل میزان غذایی که می‌خوریم

کاهش وزن و تناسب اندام با زنگ ها

 

رنگ‌های متضاد برای کنترل میزان غذایی که می‌خوریم

 

بر اساس نتایج پژوهشی که در دانشگاه کرنل انجام شد وجود تن‌های یکرنگ در بشقاب و غذاها به پرخوری منجر می‌شود.

به عنوان مثال افراد به خوردن ماکارونی با مایه و سس قرمز در بشقاب قرمز رنگ علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند.

 

محققان مشاهده کردند زمانی که پاستا با سس سفید در بشقاب‌های سفید سرو می‌شود 20 درصد بیشتر خورده می‌شود با این حال زمانی که همین غذا در بشقاب قرمز سرو شد شرکت کننده ها کمتر از آن خوردند.

 
محققان معتقدند که تفاوت و تضاد رنگ‌ها باعث می‌شود که مغز نسبت به حجم غذایی که می‌خورد هشیارتر باشد؛ یعنی کمتر بخورد.

 

رنگ آبی اشتها را کاهش می‌دهد

البته مواد غذایی آبی رنگ در طبیعت کمتر دیده می‌شود. اما محققان معتقدند که خوردن غذا در بشقاب‌های آبی یا رنگ کردن در و دیوار آشپزخانه و سالن غذاخوری به رنگ آبی باعث کاهش اشتها می‌شود.
 
 

رنگ‌های متضاد برای کنترل میزان غذایی که می‌خوریم

 

یک چراغ راهنمایی رانندگی در یخچال آشپزخانه‌تان برپا کنید
روی مواد غذایی سالم نشان سبز، مواد غذایی متوسط نشان زرد و روی آن‌هایی که ارزش غذایی کمی دارند نشان قرمز بزنید. زمانی که این مواد غذایی را در یخچال یا گنجه ها می‌چینید مواد غذایی سبز را در دسترس و مواد غذایی قرمز را تا جایی که می‌شود دور از دسترس سریع قرار دهید. این کار باعث می‌شود شما کمتر به سراغ مواد غذایی ناسالم بروید.

 
در کافه تریای یک بیمارستان در آمریکا این سیستم اجرا شد. جالب اینجاست بدانید که فروش مواد غذاییِ قرمز نشان مانند نوشیدنی‌های گازدار پایین آمد و در عوض مواد غذایی سبز نشان مانند آب و محصولات لبنی کم چرب بیشتر به فروش رفت.

 
شما هم امتحان کنید. حتماً شما هم زمانی که در یخچال را باز می‌کنید و با یک نوشیدنی یا خوراکی با علامت قرمز برخورد می‌کنید زنگ خطری در ذهنتان روشن می‌شود و میل کمتری به مصرف آن پیدا می‌کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت