خواص فوق العاده جالب گندم سیاه

خواص فوق العاده جالب گندم سیاه

خواص فوق العاده جالب گندم سیاه

گندم سیاه همیشه برای بدن مفید است دلیل هایی دارد که خیلی تعجب برانگیز است در ادامه مطلب سایت تالاب با ما همراه باشید.

 

گندم سیاه حاوی کربوهیدرات های پیچیده و فیبرهای محلول در آب مانند پکتین است. این ترکیبات خواص سیرکنندگی دارند. متخصصان می گویند که بعد از مصرف لازانیای تهیه شده از گندم سیاه بیشتر از خوردن لازانیای گندم معمولی احساس سیری می کنید

گندم سیاه ارتباطی با گندم ندارد

گندم سیاه ارتباطی با گندم ندارد و یک ماده بدون گلوتن محسوب می شود. این دانه ها خواص زیادی برای بدن دارند که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می شوید.

 

گندم سیاه: منبع پروتئین

اگرچه گندم سیاه جزو غلات نیست اما اغلب آن را با گندم مقایسه می کنند. گندم سیاه در مقایسه با گندم، پروتئین بیشتری دارد. با توجه به محل کشت این ماده غذایی میزان پروتئین گندم سیاه به ۱۵ درصد وزن آن (گندم سیاه خشک) می رسد. این ماده غذایی تمام اسیدآمینه ها را دارا می باشد. به همین دلیل برای گیاهخوارها یک ماده غذایی مفید است و از بروز کمبود پروتئین جلوگیری می کند.

 

گندم سیاه: برای سیری

به گزارش تالاب گندم سیاه حاوی کربوهیدرات های پیچیده و فیبرهای محلول در آب مانند پکتین است. این ترکیبات خواص سیرکنندگی دارند. متخصصان می گویند که بعد از مصرف لازانیای تهیه شده از گندم سیاه بیشتر از خوردن لازانیای گندم معمولی احساس سیری می کنید.

 

گندم سیاه: فاقد گلوتن

با وجود اینکه نام این ماده غذایی گندم سیاه است اما ارتباطی با گندم ندارد. این ماده غذایی برای افرادی که نسبت به گلوتن موجود در گندم حساسیت دارند مفید است چون فاقد این ترکیب می باشد. طعم گندم سیاه مانند فندق بوده و برای این افراد مناسب است.

 

گندم سیاه: خواص آنتی اکسیدانی

گندم سیاه در مقایسه با گندم یا جو میزان بیشتری آنتی اکسیدان دارد. این ماده حاوی اسیدفنولیک و همچنین فلاوونوئیدها است که اثرات ضدالتهابی دارند و سلامت قلب و عروق را تقویت می کنند. این ترکیبات همچنین از ابتلا به برخی سرطان ها جلوگیری می کنند.

 

گندم سیاه: شاخص گلیسمی پایین

شاخص گلیسمی گندم سیاه بین ۳۰ تا ۳۵ است که پایین تر از گندم و غلات دیگر می باشد. افرادی که خود را در معرض دیابت می بینند می توانند از این ماده غذایی برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری استفاده کنند.

 

گندم سیاه: منبع ویتامین و مواد معدنی

گندم سیاه منبع مهم مس، فسفر، زینک (روی)، کلسیم و همچنین ویتامین های گروه B و غیره است. گفتنی است که ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گندم سیاه بیشتر از گندم معمولی است. گندم سیاه باعث تحریک رشد باکتری های خوب روده ها شده و به هضم غذا کمک می کند.

جدیدترین مطالب سایت