فوایده استفاده از گیاه رازیانه مفید برای سلامت و جوانی

فوایده استفاده از گیاه رازیانه مفید برای سلامت و جوانی

فوایده استفاده از گیاه رازیانه مفید برای سلامت و جوانی

رازیانه نام گیاهی دارویی است که علاوه بر سلامت شما را هم جوان تر میکند در ادامه با فوایده استفاده از گیاه رازیانه مفید برای سلامت و جوانی سایت تالاب را دنبال کنید.

 

گیاه دارویی رازیانه برای سلامت پوست بسیار مفید است. این گیاه برای سلامت بدن و به خصوص رفع نفخ خاصیت های زیادی دارد. بخش زیادی از روغن رازیانه را آنتول تشکیل می‌دهد. روغن این دانه گیاهی یک آرام‌بخش، ضدعفونی کننده طبیعی است که می‌تواند باعث درخشش و شادابی پوست شود.

 

مقداری از روغن رازیانه با کمی روغن شی‌باتر (درخت قلم) ترکیب کنید و از آن برای کاهش سوزش پوست و آکنه و همچنین افزایش نرمی و لطافت صورت کمک بگیرید. این ترکیب برای پوست‌های حساس آسیب‌دیده نیز بسیار مناسب است.

 

خواص رازیانه برای مو
روغن رازیانه
از روغن رازیانه در قدیم برای افزایش رشد موها استفاده می‌شد که تاثیر آن نیز ثابت شده است. مقداری از روغن آن را با سرانگشتان به کف سر و ریشه موها بمالید و به آهستگی ماساژ دهید، این کار برای افزایش رشد موها، کاهش شوره سر و خشکی موها بسیار مفید و موثر است.این روغن به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کنندگی، در درمان عفونت پوست سر و همچنین شپش نیز کاربرد دارد.

 

خواص رازیانه برای زنان
این روغن دارای مقادیری از هورمون زنانه استروژن است که در درمان بعضی اختلالات هورمونی و قاعدگی کارآمد است. ماساژ آن بر روی شکم باعث می‌شود گرفتگی و درد قاعدگی در دختران کاهش یابد.
مصرف 2 تا 3 فنجان از دم‌کرده رازیانه می‌تواند باعث افزایش شیر مادران شود.

 

خواص رازیانه برای دستگاه گوارش
این گیاه ارزشمند برای درمان نفخ شکمی بسیار عالی عمل می‌کند. کمی از آن را با مقداری نمک، آب‌لیمو و کمی آب مخلوط کنید و بنوشید تا از پف‌کردگی شکم، دلپیچه و گاز معده خلاص شوید.این گیاه به عنوان یک ملین طبیعی است که یبوست و اختلالات هضم را برطرف می‌کند و کار روده‌ها را بهبود می‌بخشد.

 

اگر به هر دلیلی مبتلا به کرم روده‌ای شدید، حتما از رازیانه برای دفع آن زیاد استفاده کنید. رازیانه مانند یک حشره‌کش قوی عمل خواهد کرد و روده‌ها را از کرم و تخم آن‌ها پاکسازی می‌کند.

 

خواص رازیانه برای قلب
رازیانه در کاهش فشار خون بالا موثر است و از ناهماهنگی در کار قلب پیشگیری می‌کند.

 

اهمیت استفاده از رازیانه در آشپزی
استفاده از رازیانه در غذا باعث می‌شود دهان و دندان‌ها ضدعفونی و تمیز شوند. با مصرف غذایی که در آن رازیانه به کار رفته است، می‌توانید سردرد، تهوع، نفخ و بوی بد دهان را کاهش دهید. این ماده دارای آهن است که می‌تواند مقداری از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین کند.

 

خواص رازیانه برای درمان روماتیسم و اسپاسم
 به گزارش تالاب مفصل‌های بدن شود و درد آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همین خاصیت بهبود گردش خون در کاهش گرفتگی عضلات، اعصاب و رگ‌های خونی موثر است و اسپاسم را درمان می‌کند.

جدیدترین مطالب سایت