علائم یائسگی در زنان

علائم یائسگی در زنان

آثار و علائم یائسگی چیست؟

بانوان به علت داشتن توقف کار رحم و بودن مشکلات آن از این مریضی ترس دارند را با روشهای طبیعی درمان کنید! علائم یائسگی در زنان سن متوسط یائسگی در زن ها 51 سالگی هست و علایم آن طبیعی و معمولی هست

 

 توقف کار رحم و یائسگی چیزی هست که هیچ زنی دوست ندارد آن را تجربه کند اما زا آنجایی که با بالا رفتن سن، طبیعت کار خود را میکند، سرانجام هر زنی- چنانچه خوش شانس باشد و بتواند عمری طولانی داشته باشد- یائسگی را تجربه خواهدکرد. سن متوسط یائسگی در زن ها 51 سالگی هست و علایم آن طبیعی و معمولی هست.

در حقیقت از هر 10 زن8 نفر این علایم را دارند. ولی فقط 2 نفر از 8 نفر دچار علایم شدید و سخت آن می‌شوند. علایمی چون گرگرفتگی، عرق کردن شبانه، بی خوابی، کاهش میل جنسی، خشکی واژن، درد مفاصل و افسردگی از علایم یائسگی هست. حتی بعضی از زنان به شدت دچار پوکی استخوان می‌شوند.

 
این علایم معمولا چهار سال طول می‌کشد و از هر 10 زن، فقط یک نفر ممکن هست به مدت طولانی حتی تا 12 سال این علایم را با خود داشته باشد. برای تخفیف دادن این مشکلات روشهای متفاوتی وجود دارد و از آنجایی که تعداد زیادی از زنان از روش هورمون درمان و خطرات آن نگران میباشند، سعی میکنند به منظور حفظ تعادل هورمونهای شان به سراغ درمان هاي طبیعی بروند.

 
روشهای طبیعی مقابله با آثار یائسگی
1. مصرف بروکلی

سبزیجات خانواده کلم مثل کلم، گل کلم، کلم چینی، کلم بروکسل و کلم قمری، حاوی ماده اي میباشند که در بدن طی فرآیند سوخت و ساز ساخت دی ایندولیل متان می‌کند. این دو ماده به تنظیم استروژن کمک می‌کنند و نشان داده اند که اثرات ضدسرطانی، به ویژه سرطان پستان، دارند.

2. حفظ وزن مناسب

وجود بافت هاي چربی اضافی، می‌تواند مثل یک غده مترشحه داخلی عمل و استروژن بیشتری در بدن ساخت کند. اما اگر وزن مناسب داشته باشید، بدن تان به ترشح بیش از حد بعضی از هورمون ها تحریک نمی‌شود و تعادل هورمونی بدنتان به هم نمی ریزد.

3. تنفس عمیق

دو بار در روز و هر زمان 15 دقیقه نفس عمیق بکشید. در درمان هاي بالینی معلوم شده هست که اینکار از گرگرفتگی و عرق هاي شبانه به شدت می کاهد و همینطور به فرد احساس خوبی میدهد. گرچه با بهرهگیری از مدیتیشن هم میتوانید از میزان ترشح هورمونهای استرس بکاهید و به بدن اجازه بدهید حالت طبیعی خود را حفظ کند.

   
4. افزودن فیتواستروژن به غذاها

این ماده در سویا، بذر کتان، تخم هاي گل آفتابگردان، جوانه هاي لوبیا و حبوباتی مثل نخود و نخودفرنگی پیدا میشود. فیتواستروژن در گیاهان وجود دارد و میتواند هورمونهای بدن را به طور طبیعی متعادل سازد. اگرچه در مورد سویا، بین کارشناسان تغذیه اختلاف نظرهایی وجود دارد اما هنوز تحقیقی کاملا علمی انجام نشده هست که نشان دهد غذا هاي حاوی سویا زیان آور میباشند، با این حال اگر مشکل تیروییدی دارید، آن ها را با فاصله اي دو ساعت از مصرف داروی تیرویید مصرف کنید.

 
5. استفاده از درمان های گیاهی

اثبات شده هست که بعضی از گیاهان میتواند در درمان علایم یائسگی- هم از نظر روحی و هم فیزیولوژی بدن- موثر باشند. از بعضی از گیاهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شبدر قرمز

اگرچه تحقیقات علمی درخصوص این گیاه اثبات نکرده هست که شبدر قرمز برای گرگرفتگی خوب هست، اما بنا بر تحقیقات از خانم هایي که از این گیاه بهرهگیری کرده اند، بعضی آن را بسیار خوب می دانستند. مصرف این گیاه عوارض جانبی ندارد.

علائم یائسگی در زنان

شبدر قرمز برای گرگرفتگی خوب هست

 
جنسینگ

تحقیقات نشان داده هست که این گیاه می‌تواند یکسری از علایم یائسگی را برطرف سازد. مشکلات مربوط به حالت روحی و اختلال خواب را حل می‌کند و به طور کلی به فرد احساس خوبی میدهد. اما عمده مناسب گرگرفتگی نیست. 

علائم یائسگی در زنان

تحقیقات نشان داده هست که گیاه جنسینگ میتواند یکسری از علایم یائسگی را برطرف سازد

 
گل مغربی

این گیاه از گرگرفتگی می کاهد و گرچه عوارض جانبی هم دارد که بعضی از افراد به آن مبتلا می‌شوند، عوارضی مثل تورم، مشکل در انعقاد خون و سیستم ایمنی بدن، تهوع و اسهال. افراد مبتلا به شیزوفرنی نباید از این گیاه بهرهگیری کنند. 

علائم یائسگی در زنان

 گیاه گل مغربی از گرگرفتگی می کاهد و گرچه عوارض جانبی هم دارد

 
دمنوش نسترن

نسترن، اضافه بر کاهش تعریق و گرگرفتگی، سرشار از ویتامین C و آنتوسیانین هست و مانع از بروز و عود واریس می‌شود؛ به همین علت به آن دمنوش سلامت گفته می‌شود. 5-7 عدد میوه نسترن را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کرده و آن را مصرف کنید. میوه نسترن نباید پودر شود، زیرا پرزهای داخل آن حساسیت زاست. 

علائم یائسگی در زنان

نسترن، اضافه بر کاهش تعریق و گرگرفتگی، سرشار از ویتامین C و آنتوسیانین هست

  
کرفس، کنگر، کدو، بامیه

تهیه خورش با بهرهگیری از هر یک از گیاهان فوق و یا مصرف آن به اشکال دیگر تا حد زیادی گرگرفتگی را کاهش میدهد. 

علائم یائسگی در زنان

تهیه خورش با بهرهگیری از کرفس گرگرفتگی را کاهش میدهد

 

مریم گلی و گیاه پنج انگشت

مریم گلی در کاهش گرگرفتگی و تعریف موثر بوده و گیاه پنج انگشت در زنان در شرف یائسگی که به علائمی نمونه سندروم پیش از قاعدگی مبتلا میباشند، موثر هست. 

علائم یائسگی در زنان

مریم گلی در کاهش گرگرفتگی و تعریف موثر هست

 
میوه های قرمز

میوه هاي قرمز رنگ مثل شاه توت، گیلاس، آلو و… میتوانند تعریق را کاهش دهند. مصرف داروهای گیاهی مثل دمکرده گیاهان خانواده زالزالک، قره قاط، برگ درخت انگور، کاسنی و برگ چنار خوب هست. 

 علائم یائسگی در زنان

میوه هاي قرمز رنگ مثل شاه توت، گیلاس، آلو و… میتوانند تعریق را کاهش دهند

 

جدیدترین مطالب سایت