نفخ معده نشانه‌ 5 بیماری خطرناک

نفخ معده نشانه‌ 5 بیماری خطرناک

دلایل و راه درمان رفع نفخ شکم

نفخ معده باید دقت به مریضی هاي خطر ناک داشته باشیم این مریضی ها در سایت تالاب دیدن نمایید برای داشتن ,دلایل نفخ شکم یکی از نشانه‌هاي آپاندیسیت، شکم‌درد همراه با نفخ شدید هست

 

به گزارش تالاب:نفخ شکمی مشکل شایعی هست و بعید نیست که شما هم دچار دل‌درد ناشی از تجمع گاز در شکم باشید. شاید از نظر شما، گاز بدبوی انباشته در روده‌هاي شما، تنها مایه خجالت و آزار باشد، اما از نظر متخصصان، همراه شدن این مشکل با دیگر علائم میتواند از احتمال دچار بودنتان به مشکلات جدی‌تری خبر دهد. پس اگر نفخ را با نشانه‌هاي زیر تجربه می کنید، حتما به متخصصان مراجعه کنید.

 

درد لگن

اگرچه ابتلا به این مشکل نادر هست، اما همراه شدن نفخ با درد لگن می تواند نشانه ابتلا به سرطان تخمدان باشد.

متخصصان می گویند اگر این علائم در زمان غذا خوردن شدت بگیرد و با خونریزی واژینال همراه شود، باید دقت بیشتری به مشکلتان بکنید.نگران نباشید. در اغلب موارد، مشکل شما از توده خوش‌خیمی از فیبروئیدها ناشی میشود و بعد از بررسی علائم و سونوگرافی، میتوانید درمان را شروع کنید.

 

اسهال و کاهش وزن

حدود یک درصد از افراد به مریضی سلیاک مبتلا میباشند. مریضی که توان بدن را در تحمل گلوتن کم میکند و در صورت مصرف غذا هاي حاوی این ماده نوعی واکنش خودایمنی را ایجاد می کند. اسهال و کاهش وزن، در کنار نفخ شدید، مشکلی شایع در افراد مبتلا به سلیاک هست و اگر شما هم احساس می کنید با خوردن نان، غلات و دیگر مواد خوراکی حاوی گلوتن، دچار مشکلات گوارشی می شوید، این موضوع را با کمک پزشکتان بررسی کنید. با انجام آزمایش خون، می توانید از مبتلا بودن یا نبودنتان به این مشکل مطمئن شوید.

 

درد سوزناک در شکم

ملتهب شدن آپاندیس می تواند شما را به مشکل جدی و تهدیدکننده آپاندیسیت دچار کند. متخصصان هنوز دلیل دقیق این اتفاق را نمیدانند اما تصور میکنند که گاهی انگل‌ها یا باکتری‌ها منجر به ایجاد این التهاب میشوند. یکی از نشانه‌هاي آپاندیسیت، شکم‌درد همراه با نفخ شدید هست.

این درد از ناف آغاز می شود و به سمت راست و پایین شکم حرکت می کند. درد ناشی از آپاندیسیت، با سرفه و عطسه وخیم‌تر می شود. به جای این که به فکر آرام کردن دردتان در منزل باشید، فورا به اورژانس مراجعه کنید.

آپاندیسیت مشکلی هست که در صورت به موقع حل نشدن، میتواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

 

نفخ معده نشانه‌ 5 بیماری خطرناک

اسهال و کاهش وزن، در کنار نفخ شدید، مشکلی شایع در افراد مبتلا به سلیاک است

 

درد شکمی و استفراغ

اگر درد شکمی شدید و نفخ با استفراغ همراه شود، بعید نیست که روده‌هایتان با مشکل جدی روبه‌رو شده باشند.

انسداد روده‌اي یا ایجاد زخم و تومور در این ناحیه، می تواند این علائم آزاردهنده را ایجاد کند. اگر همۀ این نشانه‌ها با اسهال خونی یا خون در مدفوع همراه شد، بدون اتلاف وقت سراغ یک متخصص گوارش بروید. سرطان روده ممکن هست خود را با چنین نشانه‌هایي نمایان کند.

 

زود از کوره در رفتن

اگر بررسی‌هاي پزشکان می گویند که غده تیروئیدتان مفید کار می کند و دیابت هم ندارید، باید به دنبال دلیل دیگری برای نفخ کردنتان بگردید.

متخصصان معتقدند نفخ با دلیل‌هاي عجیبی میتواند شما را به دردسر بیندازد و از نظر انها، ابتلا به اضطراب و افسردگی هم میتواند نفاخ باشد.

متخصصان معتقدند افرادی که دچار اختلالات اضطرابی یا افسردگی میباشند، به‌مرور به مشکلات گوارشی هم دچار میشوند و مشکلات معده و روده انها می تواند به انباشته شدن این گازها در دستگاه گوارش‌شان بینجامد.

 

جدیدترین مطالب سایت