افراد زرنگ اسفناج را از خود دور نمیکنند !

مجموعه : تغذیه سالم
افراد زرنگ اسفناج را از خود دور نمیکنند !

خاصیت گیاه اسفناج 

 

اسفناج نام یک گیاه خوش طعم هست که در زمستان هنگام این گیاه هست و بعضی اوقات هم در داخل ماست بسیار خوشمزه میشود .

 

آیا می دانستید دلایل بسیاری وجود دارند تا اسفناج رابه برنامه خوراکی هر روز خود افزون کنید؟ بعضی از اسفناج متنفرند، اما بسیاری این سبزی را همچون منبعی شگفت انگیز از مواد مغذی با موارد بهرهگیری گوناگون درنظر میگیرند.

 

افراد زرنگ اسفناج را از خود دور نمیکنند ! 

به گزارش تالاب به نقل از “استپ تو هلث”، سبزیجات مقداری همانند اسفناج وجود دارند که از محتوای بالای موادمعدنی، ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی سود می‌برند. برهمین اساس، اسفناج میتواند بخشی از هر رژیم خوراکی باشد که سالم درنظر گرفته می‌شود.

 

اسفناج مواد مغذی لازم را برای کودکان فراهم می‌کند، سطوح انرژی بزرگسالان را افزایش میدهد و حتی به تقویت و ایجاد تراز در سالمندان کمک میکند. همچون مثال، اسفناج برای التیام عملکرد شناختی انتخاب خوبی هست.

 

در ادامه با بعضی از فواید شناخته شده اسفناج بیشتر آشنا میشویم.

 

اسفناج برای حافظه خوب هست

اسفناج در فهرست مواد خوراکی قرار دارد که برای مغز لازم و بی مشابه مهم درنظر گرفته می‌شوند. این سبزی شامل موادمعدنی مثل اسید فولیک و همینطور ویتامین هاي A، B6، C و آنتی اکسیدان هاي گوناگون هست، که به پیشگیري از انحطاط عصبی و عملکردهای شناختی کمک می‌کنند.

 

همینطور، پتاسیم موجود در اسفناج برای افزایش جریان خون به مغز خوب هست. این شرایط فرآیندهای اساسی مثل حافظه و تمرکز رابه حداکثر میرساند.

 

اسفناج از قدرت بینایی محافظت میکند

اسفناج منبع خوبی برای بتاکاروتن، لوتئین و زانتان هست. هر سه مورد آنتی اکسیدان هایي موثر برای بینایی میباشند.

 

همچون مثال، بتاکاروتن در صورتی که اسفناج رابه صورت پخته مصرف کنید می‌تواند فواید بیشتری نیز عرضه کند.

 

محتوای بالای ویتامین A اسفناج نیز یکیدیگر از دلایل موثر در این اساس هست. این ماده مغذی به درمان خارش چشم و همینطور التهاب یا دیگر ناراحتی هاي ناشی از آلرژی ها کمک می‌کند.

 

اسفناج به التیام شرایط عضلات کمک میکند

اگر برای کاهش وزن تلاش میکنید و نگران تنش هاي ناشی از این شرایط هستید، در مصرف هر روز اسفناج تردید نداشته باشید. اسفناج رابه سالادها، اسموتی ها یا هر مورد دیگری که دوست دارید، افزون کنید.

 

اسفناج شامل عنصری به نام C0-Q102 هست. این نوع آنتی اکسیدان به تقویت عضلات توسط تغذیه انها با خون غنی از اکسیژن و موادمعدنی کافی کمک می‌کند.

 

 افراد زرنگ اسفناج را از خود دور نمیکنند !

اسفناج با پوکی استخوان مبارزه میکند

اسفناج منبع خوبی برای ویتامین K هست. این ویتامین به حفظ کلسیم در استخوان هاي انسان کمک می‌کند و از این رو بسیار مهم هست. این شرایط به کانی‌سازی اسکلت ما، از جمله دندان ها و ناخن ها منتهی میشود.

 

همینطور، اسفناج سرشار از منیزیم، مس، منگنز، روی و فسفر هست.

 

اسفناج سوخت و ساز را التیام می بخشد

میزان پروتئینی که در اسفناج یافت می‌شود، قابل دقت هست. همینطور، گوارش آن آسان هست و اثر مثبتی روی سوخت و ساز شما دارد ودر حقایق به تسریع آن کمک میکند.

 

انرژی داخلی که با مصرف اسفناج برای بدن فراهم میشود، عملکرد بهینه سیستم هاي بدن رابه همراه دارد. افزون بر این، اسفناج به شکل‌گیری احساس سیری کمک می‌کند و از این رو برای افرادی که در پی کاهش وزن خود میباشند، انتخاب اي خوب قلمداد میشود.

 

اسفناج از تصلب شرایین پیش گیری میکند

تصلب شرایین به موجب سخت شدن شریان ها شکل می‌گیرد. این مریضی خاموش اما جدی یکی از بزرگ ترین دشمنان انسان هست.

 

با این وجود، اگر اسفناج رابه صورت هر روز مصرف کنید از فواید رنگدانه اي به نام لوتئین بهره‌مند میشویم. این آنتی اکسیدان در اساس پیشگیري از تصلب شرایین، حملات قلبی و رویداد های مغزی-عروقی خوب هست.

 

به لطف لوتئین، ما می‌توانیم رسوبات کلسترول و چربی را در رگ هاي خونی خود کاهش دهیم.

 

اسفناج از التهاب پیشگیري میکند

اسفناج سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها هست. هردو آن ها برای جلوگیري از التهاب در بدن موثر میباشند. التهاب برای قلب بسیار خطرناک هست. افزون بر این، التهاب با بعضی مریضی هاي رایج، مثل آرتریت و نقرس، مربوط هست.

 

جدیدترین مطالب سایت