خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

مجموعه : تغذیه سالم
خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

کاربرد و خاصیت های فوق العاده هلو برای بدن

هلو،یک میوه فوق العاده و بی نظیر و سازگار با بدن انسانه کـه از قلب و عروق گرفته تا پوست و مو برای ما مفیده ؛ دراین پست قصد داریم خاصیت ها و کابرد هلو را برای بدن برای تان توضیح دهیم با تالاب همراه باشید.

 

باورها بر این اسـت کـه هلو ابتدا در چین کشف شده اسـت و همچنین بزرگ ترین تولید کننده هلو اسـت و پس از ان؛ ایتالیا در رتبه دوم قرار دارد ؛ ظاهر این میوه شبیه بـه یک سیب کوچک اسـت و بـه طور کلی بیضی شکل اسـت و 7 تا 10 سانتیمتر قطر و 130 گرم وزن دارد.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

سطح بیرونی هلو پرز مانند اسـت و گوشت داخلی ان تقریبا 87 درصد آب دارد. طعم ان ترش و شیرین اسـت و عطر دلپذیری دارد. انواع مختلف هلو در سراسر جهان رشد میکند و دارای رنگ هاي‌ مختلفی هستند و این میوه بین ماه اردیبهشت تا آبان در معرض اسـت.

 

هلو را میتوان بـه روش هاي‌ مختلف مصرف کرد اما باید قبل از خوردن، ان را پوست بکنید.می‌توانید ان را بـه سالاد، دسر، مربا و ژله ها اضافه کنید ؛ کمپوت هلو نیز در تمام طول سال در معرض و موجود اسـت.

 

میوه هلو چقدر ارزش غذایی دارد؟

هلو کالری بسیار پایینی دارد، 6 شماره هلوی بزرگ تنها 70 کالری دارد.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

 

چربی و پروتئین های هلو چقدر است؟

اکثر کالری هاي‌ موجود درهلو توسط 17 گرم کربوهیدرات دریک هلو بزرگ شامل می‌شود. همچنین حاوی 1/5 گرم پروتئین و 0/4 گرم چربی ناچیز اسـت.

 

فیبر هلو

یک شماره هلوی بزرگ حاوی حدود 2 گرم فیبر اسـت کـه بیشتر در پوست ان متمرکز اسـت.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

ویتامین های هلو

1 شماره هلوی بزرگ 570 واحد ویتامین A را فراهم میکند کـه 10 درصد بیشتر از میزان توصیه شده روزانه این ویتامین اسـت. همچنین دربخش سلامت تالاب می‌خوانید کـه هلو حاوی 1/4 میلی گرم نیاسین یا ویتامین B3 می باشد.

 

مواد معدنی هلو

هلو حاوی سدیم نیست، اما بـه طور خاص غنی از پتاسیم اسـت. همچنین 10 میلی گرم کلسیم، 30 میلی گرم پتاسیم، 16 میلی گرم منیزیم، 0/3 میلی گرم روی و 0/4 میلی گرم آهن اسـت.

 

ویتامین ها ارزش غذایی هلو چقدر است؟

یک فنجان هلو با وزن 154 گرم حاوی:

60 کالری

1/4 گرم پروتئین

0/4 گرم چربی

16/7 گرم کربوهیدرات

13 گرم شکر

2/3 گرم فیبر

9 میلی گرم کلسیم

0/4 میلی گرم آهن

0/4 میلی گرم منیزیم

31 میلی گرم فسفر

293 میلی گرم پتاسیم اسـت.

همچنین منبع خوبی از ویتامین هاي‌ A ؛ E ؛ K ؛ C در بین سایر مواد مغذی اسـت.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

هلو با داشتن ویتامین ها و موادمعدنی، آنتی اکسیدان و سایر مواد موثر، مزایای سلامتی ان را بخش سلامت تالاب بـه شـما ارائه می‌دهد:

 

هلو برای سلامت قلبی و عروقی

هلو با داشتن آهن و ویتامین K بـه حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.ویتامین K مانع از لخته شدن خون می‌شود، بنابر این در برابر چندین بیماری قلبی محافظت می‌شود. آهن برای تشکیل گلبول هاي‌ قرمز خون ضروری اسـت.

 

هلو خون شـما را سالم نگه می دارد و از کم خونی ناشی از کمبود آهن جلوگیري می‌کند.لیکوپن و لوتئین موجود در هلو نیز خطر ابتلا بـه بیماری هاي‌ قلبی را کاهش میدهند.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

همچنین حاوی پتاسیم و الکترولیت اسـت کـه فشار خون را تنظیم می‌کند.ضربان قلب را نظارت میکند و بدن را در برابر سکته مقاوم میکند.

 

خاصیت ضد سرطانی هلو

هلو دارای آنتی اکسیدان هایي هستند بـه ویژه اسید کلروژنیک کـه در پوست و گوشت انها متمرکز می‌شود و خواص ضد سرطانی دارند.همچنین منبع خوبی از ویتامین A هستند کـه در برابر سرطان هاي‌ ریه و دهان محافظت میکند.

 

مفید برای چشم

هلو منبع خوبی از بتاکاروتن اسـت کـه در بدن بـه ویتامین A تبدیل میشود.ویتامینA برای سلامتی چشم نقش مهمی ایفا می‌کند و کمبود ان ،باعث ضعیف شدن بینایی می‌شود.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

بنابر این، مصرف هلو یک راه حل عالی برای حفظ سطح کاروتن برای سلامت چشم ها اسـت.همچنین از شب کوری و بیماری ماکولار با افزایش سن پیشگیري می‌کند.کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین موجود در هلو در ارتباط با کم شدن شیوع آب مروارید اثرات مثبتی دارند .

 

پاکسازی بدن با هلو

مقدار بالای پتاسیم و فیبر هلو، خطر زخم معده، التهاب و بیماری هاي‌ مرتبط با بیماری هاي‌ کلیوی را کاهش می‌دهد.همچنین در درمان مشکلات گوارشی مانند گاستریت و کولیت مفید اسـت.دمنوش هلو نیز بـه عنوان یک درمان طبیعی برای زهر زدایی کلیه مصرف می‌شود.

 

مفید برای درمان استرس

هلو برای بازگرداندن آرامش ذهن و درمان بیقرار بودن مفید اسـت.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

آنتی اکسیدان خالص

پوست و گوشت هلو خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد و آنتی اکسیدان هایي مانند لوتئین، زآگزانتین و بتا کریتوکسانتین دراین میوه رادیکال هاي‌ آزاد مشتق شده از اکسیژن را مهار می‌کنند و ازبدن در برابر بیماری ها مراقبت می‌کنند. وجود اسید کلروژنیک در هلو نیز در اثرات محافظتی این میوه نقش دارد.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

ارتباط مستقیم بر سیستم عصبی

وجود منیزیم در هلو از بروز استرس و اضطراب در بدن پیشگیری می‌کند و سبب حفظ آرامش سیستم عصبی میشود. پیش از این هم دربخش سلامت تالاب گفته شد کمبود منیزیم روی عملکرد سیستم عصبی مرکزی تاثیر دارد.

 

هلو سبب فعالیت بیش از حد عضلات وافزایش فعالیت سیگنال هاي‌ عصبی می‌شود. مصرف غذا هاي غنی از منیزیم همراه با ویتامین B-6 در درمان تحریک بیش از اندازه ي سیستم عصبی مرکزی در کودکان اثرات مطلوبی دارد.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

تقویت سیستم بدن با هلو

هلو سرشار از ویتامین C اسـت کـه بـه عملکرد طبیعی بدن و حفظ یک سیستم ایمنی سالم کمک میکند. روی و ویتامین C بـه مبارزه با عفونت و کاهش شیوع بیماری هایي مانند سرماخوردگی، مالاریا، ذات الریه و اسهال کمک میکنند.

 

کاهش سطح کلسترول بدن با هلو

ترکیبات فنلی موجود در پوست و گوشت هلو سبب کاهش کلسترول بد LDL و تحریک کلسترول خوب HDL میشوند. همچنین این ترکیبات ابتلا بـه بیماری هاي‌ مربوط بـه قلب کاهش داده و سبب حفظ سلامت مطلوب قلب و عروق می‌شود.

 

درمان استاز خون

هسته ي درونی هلو اختلال استاز خون کـه در ان خون غیرفعال میشود را درمان می‌کند. استاز خون بر اثر کمبود طولانی مدت خون بـه وجود می اید، و بـه آب زدودگی خون منجر می‌شود. این اختلال در اثر زایمان، آسیب دیدن شکم، یا جراحی اتفاق میوفتد.

 

مفید برای دهان و دندان

هلو شامل فلوراید و مقادیر کمی از کلسیم کـه برای استخوان ها و دندان ها مفید اسـت، می‌باشد.موادمعدنی مانند آهن و فلوراید، از ایجاد حفره ها و سایر مشکلات دندانپزشکی پیشگیری می‌کنند. همراه با کلسیم، ویتامین C موجود در هلو نیز نقش مهمی در تقویت استخوان فک و لثه دارد.

 

خواص بی نظیر هلو + تقویت سیستم بدن با هلو

 

مفید برای سلامت استخوان

این میوه در پیشگیری از بیماری هاي‌ مختلف استخوان مانند کم شدن مواد آهکی استخوان، کـه میتواند منجر بـه پوکی استخوان بـه خصوص در زنان یائسه شود، تاثیر مثبت دارد.

مصرف غذا هاي غنی از فسفر مانند هلو معدنی شدن دوباره ي استخوان را ترویج و استحکام آن ها را حفظ میکند.

 

اگر بخواهیم بـه زبان ساده یک منبع غنی آنتی اکسیدان فوق العاده را برایتان معرفی کنیم فقط میوه هلو را میتوان گفت ؛ میوه هلو جز میوه هاي‌ عجیبی اسـت کـه خاصیت هاي‌ فراوانی را بـه همراه دارد.

جدیدترین مطالب سایت