خواص درمانی استفاده از جوش شیرین برای سلامتی

مجموعه : تغذیه سالم
خواص درمانی استفاده از جوش شیرین برای سلامتی

خواص درمانی استفاده از جوش شیرین برای سلامتی 

ماده جوش شیرین همانطور که برای سلامتی خوباست به علاوه اینکه سدیم بدنتان را پایین می آورد در ادامه با خواص درمانی استفاده از جوش شیرین برای سلامتی در سایت تالاب همراه شوید.

 

جوش شیرین و جو دو ماده ای هستند که برای سلامت انسان بسیار مفید می باشند و بهتر است تا در رژیم غذایی دائم قرار گیرند. جوش شیرین دارای طبع گرم است و یکی از مهمترین داروها جهت درمان امراض پستان است.جوش شیرین ماده ای همه کاره و طبیعی است که از کربنات سدیم ساخته شده است. در پخت نان، کیک، خوشبو کردن فضا و زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

خواص درمانی

به گزارش تالاب برای داشتن پوستی شاداب، خمیری متشکل از سه بخش جوش شیرین و یک بخش آب تهیه کنید و سپس این خمیر را به آرامی روی پوست صورت و بدنتان به صورت دورانی بمالید تا سلول های مرده پوست به آرامی جدا شوند، سپس با آب گرم خمیر جوش شیرین را از روی پوست تان بشویید.برای اینکه دندانی سفیدتر داشته باشید آنها را با جوش شیرین مسواک بزنید و زمانی که کار مسواک زدن تمام شد به دقت با آب زیاد، دهانتان را بشویید.

 

برای داشتن موهایی زیبا، درخشنده، نرم و حالت پذیر می توانید مقدار یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را در کف دستتان با شامپوی دلخواه تان ترکیب کنید و به موهایتان بزنید و طبق معمولی موهایتان را شامپو کنید و سپس با آب، این ترکیب جوش شیرین و شامپو را بشویید، مطمئن باشید که این ترکیب کمک خواهد کرد موهایتان تمیزتر شود.

 

برای نرم کردن پوست کنار ناخن ها و تمیز کردن ناخنها از جوش شیرین برای شستن آنها به همراه لیف زدن استفاده کنید. این کار ظاهری زیبا به ناخنهایتان میبخشد.محلول جوش شیرین محرک اسپرماتوزوئیدهای نر است و محلول سرکه محرک اسپرماتوزوئیدهای ماده. اگر نوزاد پسر می خواهید باید قبل از تخمک گذاری

 

زن مرتب با او نزدیکی نمایید «روزهای ۱۲-۱- ۱۰) تا اسپرماتوزوئیدهای پرتحرک در لولههای رحمی منتظر تخمک زن باشند و زودتر به او برسند. قبل از نزدیکی واژن با محلول جوش شیرین به رقت یک قاشق سوپخوری در یک لیتر آب شستشو داده شود و اگر جنین دختر می خواهید تا حوالی روز آ۱ با زن نزدیکی نکنید و پس از تخمک گذاری زن و پس از شستشو

 

با محلول سرکه این عملی انجام شود که تخمک از اسپرماتوزوئیدهای کم دوام نر مصون باشد و از اسپرتومازوئیدهای پردوام ماده برخوردار گردد.

 

درمان بیماری ها با جو

جو دارای طبیعت سرد و خشک است. جو ماده غذایی طراوت بخش، تجدید کننده قوا، هضم کننده و ترمیم کننده است. جو دارای مقادیر زیادی پروتئین و املاح معدنی نظیر کلسیم، منیزیم، مالتین، پتاسیم و فسفر است.

 

خواص درمانی

جو فشار خون را کاهش و در آغاز دوره رشد کودکان، تاثیر زیادی در رشد آن ها دارد.

 

نان جو برای حفظ جوانی و جلوگیری از سپید شدن مو مفید است.

 

جو برای مبتلایان به چربی خون و دیابت بسیار مفید است زیرا الیاف طبیعی موجود در آن تاثیر بسزایی در بیماری آن ها دارد.

 

خوردن غذاهای محتوی جو سبب آهسته شدن عملکرد معده و رودهها می شود و عناصر سرطانزا را به خود جذب می کند.

 

جور بھتریں دارو برای افراد صغراوی مزاج است و صفرا را به سرعت دفع و از بین میبرد.

 

جو احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را کاهش می دهد.

 

جو اگر در سرکه تند و پرمایه آب پز شود و بر روی گری چرکین گذاشته شود آن را درمان می کند.

 

نکته: جو مزاج را سرد می کند و باید با یک ماده غذایی مانند خرما که طبع گرم دارد مصرف شود.

 

جو همچنین برای درمان اسهال، ضعف معده و روده، التهاب کلیه و مثانه، تیفوئید، سرفه، بیماریهای ریه، سلی، عطش، سردرد، ورم چشم و ناراحتی های سینه به کار میرود.

 

مضرات

زیاده روی در مصرف جو سبب ناراحتی معده و اختلال در نیروی جنسی می گردد.

 

جو برای سردمزاجان و مبتلایان به ناراحتی مثانه مضر است.

 

جدیدترین مطالب سایت