از خوردن سیب غافل نشوید

مجموعه : تغذیه سالم
از خوردن سیب غافل نشوید

سیب یکی از بهترین میوه ها با فواید فراوان است….با خوردن سیب از فواید زیادی برخوردار شوید. فرقی نمیکند سیب قرمز سیب زرد همه پر از خواص فراوان هستند.

 

به گزارش تالاب شاید تا به حال درباره فواید سیب زیاد خوانده و شنیده باشید اما در این مطلب می خواهیم به شما اطمینان بدهیم که این میوه گرد خوشمزه قرمز یا سبز رنگ با ویژگی های مثبتی که دارد می تواند گزینه ای خوب برای سالم بودن باشد چراکه سیب نماد سلامتی است.

 

این میوه‌ی پرخاصیت علاوه بر این که یک میان وعده‌ی ایده آل محسوب می‌شود سرشار از مواد مغذی ضروری برای بهبود عملکرد بدن است. در این ایمیل فواید برتر این میوه‌ی آب دار و شیرین را با شما در میان می‌گذاریم. مسلما بعد از خواندن مطالب این ایمیل به نتیجه خواهید رسید که باید این میوه ظاهرا ساده و دم دستی را خیلی جدی تر از قبل مصرف کنید! با ما همراه باشید.

 

فایده اول: سیب، یک جنگجوی واقعی در برابر آلزایمر

حتما تا به حال متوجه شدت گرفتن بیماری آلزایمر به خصوص در بین افراد سالخورده شده اید. نگران نباشید، چون ساده ترین راه حل ها البته در طولانی مدت، می توانند خطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برسانند. اتفاقا همین جاست که اهمیت خوردن سیب پررنگ می شود. سیب حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام “کورستین” است که با محافظت از سلول های مغزی، مانع از بین رفتن آنها خواهد شد. اگر می خواهید از منفعت ضدبیماری سیب بیش از پیش بهره ببرید، حتما این میوه را با پوست میل کنید.

 

فایده دوم: سیب، سدی محکم برابر سرطان روده

وقتی فیبر طبیعی موجود در سیب در روده تبخیر می شود، از خود ماده ای شیمیایی تولید می کند که در برابر شکل گرفتن سلول های سرطانی در روده، یک جنگ واقعی راه می اندازد. این موضوع طبق آخرین تحقیقات انجام شده در آلمان ثابت شده است. سایر مطالعه ها هم مشخص کرده اند نوعی آنتی اکسیدان در سیب که “پروسیانیدین” نامیده می شود، سلول های سرطانی را شناسایی می کند و آنها را از بین می برد.

 

فایده سوم: سیب قندخون را ثابت نگه می دارد

سیب فیبر حلال دارد که با کند کردن روند هضم غذا، مانع از ورود سریع و کلی گلوکز به جریان خون خواهدشد. محققان به این نتیجه رسیده اند زنانی که روزانه به طور متوسط یک سیب می خورند، ۲۸ درصد کمتر از آنهایی که این میوه در برنامه غذایی شان نیست، به دیابت دچار خواهند شد.

 

فایده چهارم: سیب، ضامنی برای سلامت لثه ها

سیب مدت هاست که مسواک طبیعی دندان ها شناخته می شود. البته این بدان معنا نیست که خوردن سیب می تواند دندان ها را تمیز کند اما گاز زدن و جویدن این میوه ضمن اینکه لثه ها را تحریک می کند، باعث ترشح بزاق دهان خواهد شد که این بزاق با کاهش باکتری های موجود در دهان، مانع از پوسیدگی دندان ها می شود. از این رو خوردن روزانه یک سیب برای حفظ سلامت لثه و دندان توصیه ای است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

 

فایده پنجم: سیب از فشارخون بالا جلوگیری می کند

تحقیقات نشان داده است افرادی که سیب را منظم در برنامه غذایی خود مصرف می کنند، ۳۷ درصد کمتر از دیگرانی که چنین برنامه ای ندارند، گرفتار بیماری فشارخون خواهند شد. پس اگر می خواهید از فشارخون مصون بمانید، حتما حداقل روزی یک سیب را نوش جان کنید.

 

فایده ششم: اگر می خواهید وزن کم کنید، سیب بخورید

سیب متشکل است از فیبر و آب؛ بنابراین اگر سیب بخورید برای ساعت های طولانی سیر خواهید بود و تمایلی به خوردن پیدا نمی کنید. تحقیقات انجام شده در ایالات متحده و برزیل نشان داده افرادی که روزانه ۳ سیب می خورند، به مرور می توانند شاهد کاهش وزن باشند. پس در تب داغ لاغری، خوردن روزانه سیب را فراموش نکنید.

 

فایده هفتم: سیب مانع از ابتلا به بیماری های قلبی خواهد شد

یک سیب تازه می تواند میان وعده ای ایده آل به معنای واقعی باشد. این میوه منبع غنی آنتی اکسیدانی به نام “فلاونویید” است که از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند. البته اگر می خواهید از این خاصیت بهره مند شوید، باید سیب را با پوست میل کنید.

 

فایده هشتم: سیب با چربی خون بالا در جنگ است

سیب در عین حال که بسیار کم کالری است، درصد بالایی فیبر محلول “پکتین” دارد. این فیبر مانع بالا رفتن کلسترول بد خون که می تواند باعث آسیب دیدگی شریان ها شود، خواهد شد. پس افرادی که از کلسترول بالای خون نگران هستند، بهتر است حتما خوردن سیب را در برنامه منظم غذایی خود جای دهند.

فواید شگفت انگیز و بی نظیر سیب برای کودکان

از خوردن سیب غافل نشوید

همانطورکه ضرب المثل معروف انگلیسی می گوید “خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن به دکتر دور می کند” شما نیز مطمئنا نمی خواهید منفعت های سیب را از کودکانتان محروم کنید. سیب ها بخاطر خواص درمانیشان اغلب به اسم گیاهان دارویی نامیده می شوند، شما می توانید نوع های مختلف از بیماری را از کودک خود دور کنید و نیاز نخواهید یافت که با کوچکترین بهانه کودک را نزد دکتر مختصص ببرید.

 

سیب یک غذای کم کالری و غنی در سایر املاح مورد نیاز است. اگر شما می خواهید کودک شما وزن سالم خود را حذف کند و به چاقی دچار نشود، شما باید سیب را در برنامه غذایی او بگنجانید. در ادامه نگاهی دقیق تر به فواید مصرف روزانه سیب این میوه ی مقوی می اندازیم:

 

1. سیب ها سرشار از ویتامین هایی مثل ویتامین A، ویتامینB۱، ویتامینB۲ و ویتامین C هستند، آنها همچنین حاوی مواد معدنی مانند ید، فسفر، آهن و کلسیم هستند. مصرف یک عدد سیب برای کودکان می تواند، او را در برابر بیماری ها بیمه کند، مواد معدنی و ویتامین ها برای رشد بافت های ماهیچه ای، پوست، اندام ها، خون و استخوان های کودک شما لازم است.

 

2. سیب ها غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد گیاهی هستند که بر ضد مواد شیمیایی مضر و تحلیل عضلانی در چشم ها عمل می کنند، سیب همچنین در کاهش علائم آسم نیز موثر است.

 

3. سیب یک منبع خوب برای فیبرخوراکی، که به کم شدن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می کند است.

 

4. وجود مقدار زیاد کلسترول بد، کار غدد عروقی را سخت می کند، فشار خون و به همان اندازه خطر بیماری قبلی و سکته ی مغزی را افزایش می دهد، بنابراین شروع سیب دادن به کودکتان از همان سن کودکی برای دور کردن این مشکلات امری ضروری است.

 

5. سیب ها همچنین به خاطر جلوگیری کردن از اسهال شناخته شده اند، بهتر است قبل از مصرف داروهای مختلف با دکترتان در این باره مشورت کنید.

 

6. سیب ها کودک شما را شاداب، خوشحال و پر انرژی نگه می دارد، کودک شما مطمئنا عاشق خوردن سیب در میان وعده ها خواهد شد.

 


نکات مهم درباره فواید سیب برای کودکان :

 

در اینکه سیب ها مغذی هستند شکی نیست، اما برای مطمئن شدن از اینکه کودک شما مقدار زیادی از آن را دریافت می کند، در ادامه چند راهنمایی وجود دارد که شما می توانید آنها را در نظر بگیرید:

 

برای جذب حداکثر فواید سیب برای کودکان، مطمئن شوید که یک سیب تازه و با کیفیت را برای او انتخاب کرده اید.

 

بهتر است سیب را با پوست قرمزش بخورد به این دلیل که بیشتر فواید سیب در پوستش پنهان شده است.

 

شما می توانید به دستور غذاهایی که در آنها سیب موجود می باشد برای اینکه به برنامه ی غذایی کودکتان تنوع بدهید استفاده کنید، اما برای جذب حداکثر سود های آن بهتر است آن را بصورت خام مصرف کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت