حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

مجموعه : تغذیه سالم
حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

متخصصان تغذیه آگاه و ساده اي وجود دارند کـه بـه ما کمک می کنند تا از مدها عبور کنیم و غذاهایی را کـه بـه بدن ما مواد مغذی مورد نیازشان را می دهد، بچسبانیم. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب عده اي از باورهای نادرست رایج در مورد تغذیه سالم آورده شده اسـت.

 

باورهای غلط درباره غذاهای سالم

من خودم یک آجیل تغذیه هستم. من میتوانم ساعت‌ها صرف جستجوی پینترست و اینستاگرام برای یک کاسه اسموتی یا سالاد کینوآ کنم. با این حال، رعایت آخرین روندهای تغذیه میتواند کمی کسل کننده باشد. دانه چیا را روی همه ی چیز بگذارید! صبر نکنید، شـما در زندگی خود بـه گرده زنبور عسل نیاز دارید. و اگر نارگیل رابا کامیون نمی خورید، پس باید واقعاً بـه سلامتی خود اهمیتی ندهید.

 

شهد آگاو یک شیرین کننده بدون احساس گناه است

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

من شهد آگاو را در سراسر وبلاگ هاي‌ مواد غذایی سالم دیده ام. بـه جای ان قند کشنده، ادامه دهید و یک شیرین کننده طبیعی مانند شربت آگاو را روی کل کیک ها و کلوچه هاي‌ خود بریزید. با این حال، بـه نظر میرسد آگاو آنقدرها هم طبیعی نیست.

 

“شهد آگاو یک شربت بسیار فرآوری شده اسـت کـه 1.5 برابر شیرین تر ودر واقع از نظر کالری متراکم تر از شکر معمولی اسـت.” “این در درجه اول از فروکتوز «شبیه بـه شربت ذرت با فروکتوز بالا» ساخته شده اسـت.” از آنجایی کـه بدن ما نمیتواند از انرژی فروکتوز استفاده کند، بـه سادگی ان را در کبد ذخیره می کنیم تا بعدا بگذرد.

 

فروکتوز در کبد پردازش می شود ودر آنجا بـه عنوان انرژی پشتیبان ذخیره می شود. هنگامی کـه فروکتوز بـه مقدار زیاد مصرف می شود و کبد نمیتواند دیگر ذخیره کند، فروکتوز اضافی را بـه چربی، تری گلیسیرید و لیپوپروتئین هاي‌ با چگالی بسیار پایین «VLDL» تبدیل می کند کـه میتواند منجر بـه کبد چرب، چربی خون بالا و مقاومت بـه انسولین شود. همگی خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهند.”

 

بـه جای مصرف شهد آگاو شیرین کننده هاي‌ طبیعی تر را امتحان کنید. عسل خام، استویا و خرمای پوره همگی جای گزین هاي‌ سالم تری هستند.

 

غذاهای فوق العاده ضروری هستند

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

سوپر غذاها درسال هاي‌ اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. چرا اسموتی موز توت فرنگی داشته باشید در حالی کـه می توانید یک کاسه آکای بخورید؟ با این حال، هنوز در تب فوق العاده غذایی غرق نشوید.

“ما مدام در مورد گوجی بری و سایر غذا هاي فوق العاده عجیب‌وغریب میشنویم، اما همه ی غذا هاي گیاهی فوق العاده هستند.” سیب، توت فرنگی و حتی کلم قرمزی کـه اغلب بـه عنوان تزئین باقی می ماند، همگی مملو از مواد مغذی گیاهی هستند کـه همه ی غذا هاي گیاهی را بـه ابر غذاها و مبارزه با بیماری‌هاي‌ فوق‌العاده تبدیل میکنند.

 

“همه ی “غذا هاي فوق العاده” برای همه ی فوق العاده نیستند! همانگونه کـه ممکن اسـت کسی بـه مواد سالمی مانند توت فرنگی ارگانیک آلرژی داشته باشد، مردم نیز می‌توانند بـه عده اي از “غذا هاي فوق العاده” حساسیت غذایی داشته باشند.” من مشتریانی داشته ام کـه کاهو و آروگولا باعث میگرن، زردچوبه باعث آرتریت و کلم پیچ باعث سندرم روده تحریک پذیر شده اسـت. مطمئن شوید کـه از هیاهوی مواد غذایی فوق العاده دوری کنید و انچه را کـه برای بدن خود مناسب اسـت انجام دهید.

 

رژیم های کم کالری به کاهش وزن کمک می کنند

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، فقط باید کمتر غذا بخورید و بیشتر ورزش کنید، درست اسـت؟ تعداد زیادی از افراد با برنامه هایي کـه بـه آن ها کمک می کند غذا و کالری خودرا ردیابی کنند، موفقیت کاهش وزن را پیدا کرده اند. با این حال، کالری را خیلی کم نکنید.

 

“خوردن غذای کم کالری در واقع متابولیسم شـما را کاهش می دهد و بدن شـما را بـه حالت گرسنگی می فرستد. سپس بدن شـما تمام کالری هایي را کـه می‌گذارید نگه می دارد ودر واقع کاهش وزن را کاهش می دهد.” “علاوه بر این، بدن شـما بافت عضلانی کالری سوز را برای تامین انرژی تجزیه می کند. نکته کلیدی این اسـت کـه هر سه تا چهار ساعت یک وعده غذایی کوچک و سالم بخورید. این شـما را راضی نگه می دارد، متابولیسم شـما را بالا نگه می دارد و از پرخوری در آینده پیشگیری می کند. روز.”

 

سفیده تخم مرغ سالم تر از تخم مرغ است

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

من قبلاً دختری بودم کـه فقط در صبحانه املت سفیده تخم مرغ سفارش می داد. مطمئناً؛ من میموزا و کنار هاشبراون میخورم، اما زرده تخم مرغ؟ دیوانه اي؟ خوشبختانه بر ترسم از زرده غلبه کردم. “مردم اغلب فکر می کنند کـه سالم تر اسـت از زرده تخم مرغ خودداری کنند و فقط سفیده تخم مرغ را بخورند.”

 

با این حال، این درست نیست زیرا کلسترول موجود در غذایی کـه میخوریم عاملی برای افزایش کلسترول خون نیست. بیشتر ویتامین ها و موادمعدنی در زرده یافت می شوند کـه شامل ویتامین هاي‌ A، D، E، K، B12؛ B6؛ کولین می شود. و سلنیوم.”

 

سفیده تخم مرغ حاوی مواد مغذی زیادی نیست و میتواند خیلی زودتر از زمانی کـه تمام تخم مرغ را مصرف میکردید احساس گرسنگی کنید. و بیایید صادق باشیم، زرده تخم مرغ در مقایسه با چیز دیگری کـه در بشقاب شـما اسـت، چیزی نیست. اگر از املت سفیده‌ي تخم‌مرغ خود با یک طرف بیکن و تارت‌هاي‌ ترش لذت میبرید، سفیده تخم‌مرغ بـه تنهایی شـما را نجات نخواهد داد.

 

“برای اکثریت جمعیت، کلسترول رژیم غذایی تاثیر کمی بر کلسترول سرم دارد.” “در واقع، تخم مرغ کامل می‌تواند سطح کلسترول خوب را افزایش دهد و برای سلامتی مفید اسـت. خوردن تخم مرغ هیچ تاثیری بر بیماری قلبی یا خطر سکته ندارد.”

 

شما به آبمیوه گیری نیاز دارید

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

آب سبز یک شوق سلامتی اسـت کـه همان‌ گونه ادامه دارد. فقط کافی اسـت در خیابان قدم بزنید و بـه بخش یخچال نگاهی بیندازید. یک دیوار کامل پر از آب سبزیجات را خواهید دید کـه بـه شـما کمک می کند وزن کم کنید و جوان تر بـه نظر برسید.

 

آب سبز شـما یقیناً بـه اندازه خوردن میوه ها و سبزیجات کامل مغذی نیست. «اینطور نیست، زیرا وقتی آب میوه‌ها و سبزیجات را آب می گیرید، فیبر ان را از دست می دهید. “آب میوه همچنین قند بیشتری نسبت بـه میوه هاي‌ کامل دارد. اگر بخواهید یک فنجان کوچک آب پرتقال تازه درست کنید، تقریبا سه تا چهار پرتقال لازم اسـت. بیشتر مردم سه تا چهار پرتقال را هم زمان نمی‌خورند.”

 

کربوهیدرات ها شر هستند

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

وقت ان اسـت کـه این یکی را بخوابانید. بدن ما برای زنده ماندن بـه کربوهیدرات نیاز دارد! هر یک از کارشناسانی کـه با آن ها صحبت کردم، یک منبع سالم از کربوهیدرات را در طول روز توصیه کردند. کربوهیدرات ها منبع سوخت بدن ما هستند و منبع خوبی از فیبر و تعداد زیادی از ویتامین ها هستند. بـه جای پرهیز از تمام کربوهیدرات ها، روی غلات کامل، حبوبات و میوه ها تمرکز کنید و کربوهیدرات هاي‌ تصفیه شده را محدود کنید.

 

اگر تا بـه حال یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کرده‌اید، می‌دانید کـه در ابتدا چقدر احساس وحشتناکی دارید. شاید شـما وزن کم کرده‌اید، اما احتمالاً میخواستید تمام خانواده خودرا دریک نقطه بکشید. این تحریک پذیری از این واقعیت ناشی می شود کـه مغز ما بـه کربوهیدرات نیاز دارد.

 

“مغز ما در واقع ترجیح می دهد از کربوهیدرات ها بـه عنوان منبع سوخت خود استفاده کند، بنابر این حذف مواد مغذی لازم فقط بدن شـما را از تعادل خارج می کند.” غلات کامل بـه دلیل داشتن فیبر از بیماری هاي‌ قلبی محافظت می کنند.

 

پاپ کورن مایکروویو یک میان وعده سالم است

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

بـه نظر می‌رسد پاپ کورن میان وعده مناسبی برای کسانی اسـت کـه می‌خواهند وزن کم کنند. این یک غلات کامل، فیبر بالا و کالری کم اسـت. با این حال، هنگامی کـه کیسه مایکروویو را خریداری می‌کنید، بسیار بیشتر از انچه می‌دانید دریافت می‌کنید.

 

“در حالی کـه ذرت بو داده یک غلات کامل درنظر گرفته می شود، باید از نوع مایکروویو خودداری کنید. این یک غذای فرآوری شده اسـت کـه مملو از چربی و سدیم اسـت و بدتر از ان؛ آستر کیسه حاوی دی استیل اسـت.” این ماده شیمیایی بـه ذرت بو داده طعم کره‌اي میدهد، با این حال، وقتی حرارت داده میشود سمی اسـت.

 

گوشت گاو یک میان وعده عالی است

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

این یک میان وعده آسان و سرشار از پروتئین اسـت، بنابر این شـما را سیر نگه می دارد. با این حال، سرشار از نمک نیز هست. در حالی کـه این غذای آسان بـه سرعت بـه شـما امکان دسترسی بـه پروتئین را در حین فرار می دهد، اما بیشتر تندروها برای حفظ گوشت پر از سدیم هستند. “همه ی این سدیم باعث احتباس آب و نفخ می شود، نه این کـه بـه اثرات طولانی مدت فشار خون بالا اشاره کنیم. بوقلمون همان طعم لذیذ و بدون نمک را بـه شـما می دهد. گفتن هم جالب تر اسـت.

 

محصولات بدون گلوتن سالم تر هستند

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

محصولات بدون گلوتن همه ی جا هستند. من اخیراً در فروشگاه مواد غذایی بودم و متوجه شدم کـه ظروف شیر اکنون “بدون گلوتن” دارند! این روندی اسـت کـه راه بـه جایی نمیبرد. با این حال، اگر برای رها کردن شیرینی یا پیتزای مورد علاقه خود مردد بوده اید، ان را عرق نکنید. تعداد زیادی از ما نیازی بـه مصرف بدون گلوتن نداریم.

 

“فاقد گلوتن فقط برای افرادی کـه مبتلا بـه بیماری سلیاک یا حساسیت یا عدم تحمل گلوتن هستند واقعا ضروری اسـت. وقتی این شرایط را نداریم، بدن ما میداند کـه چگونه گلوتن را پردازش کند زیرا بـه طور طبیعی در غذاها یافت می شود.” “محصولات بدون گلوتن ممکن اسـت با آردهای تصفیه شده کـه مواد مغذی ضعیفی دارند ساخته شوند.”

 

خوردن یک جعبه کامل کلوچه هاي‌ بدون گلوتن سالم نیست. خیلی بهتر اسـت کـه چند لقمه از چیز واقعی بخورید. “محصولات بدون گلوتن اغلب چربی و قند بیشتری نسبت بـه محصولات معمولی حاوی گندم دارند تا مشکلات طعم و بافت را جبران کنند.” نان سبوس دار و پاستا بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند و اگر از نظر دکتری ضروری نباشد، دلیلی برای جستجوی محصولات بدون گلوتن وجود ندارد.

 

خوردن چربی ما را چاق می کند

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

ترس از چربی بسیار دهه 90 اسـت. در ان زمان بود کـه شاهد افزایش محصولات بدون چربی بودیم، اما فقط یک مشکل وجود داشت. چربی موجود در کراکر یا غلات مورد علاقه شـما بـه سادگی با شکر جای گزین شد. بدن ما در واقع هرروز بـه چربی نیاز دارد.

 

«از آنجایی کـه چربی بـه طعم کمک می کند، تعداد زیادی از اقلام بدون چربی مانند خامه قهوه و ماست، شکر اضافی را در آنجا قرار میدهند تا مطمئن شوید کـه هنوز طعم خوبی دارد. همچنین، چربی بـه شـما کمک می کند احساس رضایت و سیری کنید، بنابر این وقتی بـه سراغ بستنی بدون چربی می روید، ممکن اسـت بیشتر از انچه کـه فقط بـه سراغ بستنی پرچرب واقعی می‌رفتید، بیشتر بخورید.

 

مانند هر غذای دیگری در رژیم غذایی شـما، چربی ها نیز باید محدود شوند، اما آن ها را بـه طور کامل حذف نکنید. چربی یک ماده مغذی ضروری اسـت کـه بدن ما برای عملکرد صحیح بـه ان نیاز دارد. هنگامی کـه ان را مصرف می کنیم، بـه طور خودکار ما را چاق نمیکند.

 

«محصولاتی کـه چربی حذف شده‌اند، مانند سس‌هاي‌ بدون چربی یا محصولات پخته شده، اغلب دارای نمک، شکر و امولسیفایرهای بیشتری هستند و حتی کالری بیشتری نسبت بـه محصولات اصلی دارند». “گاهی اوقات بهتر اسـت با نسخه معمولی استفاده کنید – برچسب‌هاي‌ خودرا بخوانید! بهتر اسـت سس‌هاي‌ خودرا در خانه با روغن زیتون، سرکه‌هاي‌ طعم‌دار و ادویه‌ها درست کنید.”

 

بدن ما به سم زدایی منظم نیاز دارد

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

اینروزها تقریبا برای همه ی چیز زهر زدایی وجوددارد. می توانید یک برنامه کوتاه 24 ساعته انجام دهید یا دریک برنامه یک ماهه شیرجه بزنید. با این حال، وقتی در زهر زدایی شرکت میکنید، در واقع چه چیزی را ازبدن خود زهر زدایی میکنید؟ “این یکی از بزرگ ترین اسطوره هاي‌ موجود اسـت.” تعداد زیادی از ما فکر می کنیم کـه برای زهر‌زدایی بدن‌مان باید آب‌میوه‌ها، رژیم‌هاي‌ غذایی سوپ، یا یکسری مکمل‌ها مصرف کنیم. نه.

 

تعداد زیادی از محصولات پاک کننده زهر زدایی منظم را برای پاک‌سازی بدن ما توصیه می کنند. با این حال، ما در حال حاضر اندامی داریم کـه اینکار را بـه خوبی انجام می دهد. «پاک‌سازی‌هاي‌ کبدی زیادی وجوددارد، اما حقیقت این اسـت کـه کبد برای زهر‌زدایی نیازی بـه کمک ندارد.» عملکرد اصلی ان زهر زدایی طبیعی بدن با تنظیم سطوح شیمیایی در خون و پاک‌سازی خون از داروها و سایر مواد بالفعل مضر اسـت.

 

روغن نارگیل یک غذای سالم است

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

روغن نارگیل در حال حاضر همه ی جا هست. من وبلاگ نویسان مواد غذایی و سلامتی را دیده ام کـه با ان آشپزی می کنند، ان را در قهوه خود هم میزنند و حتی یک قاشق ان را میخورند. من در واقع از ان برای پوست خشک و ترک خورده روی دستانم استفاده می‌کنم. با این حال، ممکن اسـت این غذای معجزه آسایی نباشد کـه ما ان را می سازیم.

 

“روغن نارگیل این هاله سلامتی را دارد کـه واقعا لیاقتش را ندارد. روغن نارگیل یک چربی اسـت، درست مانند کره یا روغن زیتون، و مانند کره، دارای چربی اشباع شده مسدود کننده عروق اسـت.” “هیچ مطالعه‌اي برای تایید ادعای سلامتی روغن نارگیل وجود ندارد، بنابر این لطفاً از خوردن ان با قاشق دست بردارید و ان را در قهوه خود قرار دهید. شـما یک قاشق کره را نمیخورید، نه؟ با این حال، روغن نارگیل مفید اسـت. در آشپزخانه بـه عنوان یک جای گزین وگان برای کره در چیزهایی مانند پوسته پای!”

 

با این حال، این یک موضوع قطبی اسـت. در واقع، عده اي از مطالعات نشان داده اند کـه چربی ترانس، بـه جای چربی اشباع شده، مشکل واقعی در مورد گرفتگی عروق اسـت. با این حال، رژیم‌هاي‌ غذایی سرشار از چربی‌هاي‌ اشباع شده منجر بـه نرخ کلی بالاتر مرگ و میر میشوند، بنابر این احتمالاً راه‌هاي‌ بهتری برای دریافت چربی‌هاي‌ سالم شـما نسبت بـه ترکیب آن ها در جو صبحگاهی وجوددارد.

 

روی همه چیز باید دانه چیا بریزید

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

من دانه کتان را در بلغور جو دوسر مخلوط کردم، مافین هاي‌ آرد نارگیل پخته شده و پودینگ دانه چیا را مصرف کردم کـه انگار از مد افتاده بود. احساس می کردم برای این کـه واقعا سالم باشم باید روی مواد گرانقیمت زیادی سرمایه‌گذاری کنم.

 

من رسانه‌هاي‌ اجتماعی را بـه خاطر شوق کاسه اسموتی و نیاز بـه پر کردن همه ی چیز با دانه‌هاي‌ چیا، قلب کنف، گرده زنبور عسل و هر غذای «سلامتی» دیگری کـه میتوانید پیدا کنید، مقصر میدانم. “در واقع، شـما واقعاً بـه همه ی این مواد اضافی گرانقیمت نیاز ندارید، بـه خصوص اگر آن ها را دوست ندارید.

 

احساس نمی‌کنید کـه نیاز بـه تمام شدن انها ندارید و انها را بخرید، من شخصا دانه هاي‌ چیا را بـه دلیل بافت پروتئینی کمی دوست دارم. در بلغور جو دوسر و ماست من، اما اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، احتمالاً تمام مواد مغذی ضروری را دریافت میکنید.”

 

اسموتی شما به پودر پروتئین نیاز دارد

حقایق نادرست درباره غذاهای سالم + علت

ما میدانیم کـه پروتئین برای سیر ماندن در طول روز حیاتی اسـت. اگر سعی کرده‌اید چند پوند وزن کم کنید، صرف خوردن یک سالاد ساده در وعده ناهار ان را کم نمی‌کند – برای سیر کردن بـه کمی سینه مرغ یا نخود نیاز دارید. با این حال، با محصولات پروتئینی دیوانه نشوید.

 

“اهمیت برای دریافت پروتئین بیشتر در همه ی چیز بازاریابی اسـت. مردم بـه طور کلی پروتئین کافی دریافت می کنند اگر یک رژیم غذایی متعادل معمولی مصرف کنند.” کوکی هاي‌ پروتئینی، غلات پروتئینی، پنکیک هاي‌ پروتئینی. واقعاً ضروری نیستند. اگر احساس می‌کنید کمبود پروتئین دارید، یک لیوان شیر بنوشید یا یک ظرف ماست یونانی بخورید. نیازی نیست تمام کنید و پروتئین بخرید. پودر برای ریختن در همه ی چیز.”

 

ودر حالی کـه ما در حال انجام ان هستیم، می توانید جلو بروید و میله هاي‌ پروتئینی خودرا نیز پرتاب کنید. تعداد زیادی از آن ها فقط آب نبات‌هاي‌ جلالی هستند کـه پودر پروتئین در آن ها وجوددارد، بنابر این برچسب‌هاي‌ خودرا بخوانید. “اگر بیش از 15 گرم شکر وجود داشته باشد، شـما یک آب نبات میخورید.”

 

در پایان

تعداد زیادی از افسانه هاي‌ سلامتی کـه ما درگیر آن ها می‌شویم از گوش دادن بـه تأثیرات بیرونی ناشی می شود. هیچ وبلاگ نویس یا سلبریتی بهتر از شـما بدن شـما را نمی شناسد. انچه را کـه بـه شـما احساس خوبی می دهد بخورید و اگر سوالی دارید با دکتر یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید. و فقط از گرده زنبور عسل بـه طور کلی صرف نظر کنید. اوه!

جدیدترین مطالب سایت