راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

مجموعه : تغذیه سالم
راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

چگونه خونمان را رقیق کنیم ؟

 

رقیق کردن خون میتواند بسیار برای بدن و متابولیسم بدن خوب باشد در ادامه میتوانید با راهکارهای کارساز برای رقیق کردن خون تالاب را دنبال نمایید.

 

رقیق کردن خون , به گزارش تالاب و به نقل از “اکتیو بیت”، برای پیشگیری از بروز چنین رویدادهایی به رقیق کننده های خون نیاز هست، که میتوانند برای کمک به احیای جریان خون دربخش هاي مهم بدن و پیشگیری از آسیب جدی ناشی از حمله قلبی یا سکته مغزی بهرهگیری شوند.

 

برای رقیق کردن خون، تعداد زیادی از پزشکان برای بیماران خود داروهای قوی تجویز می‌کنند، اما رقیق کننده هاي خون طبیعی بیشماری نیز وجود دارند که می‌توانند مورد بهرهگیری قرار بگیرند.

 

سیر

راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

 

جدا از کاربردهایی آشپزی و التیام عطر و طعم غذا، سیر می‌تواند برای سلامت انسان نیز خوب باشد. این ماده خوراکی توانایی پیشگیري یا محدود کردن تجمع پلاکت ها، یکی از مراحل نخست در تشکیل لخته خون، را دارد.

 

تالاب : این‌که سیر در مقادیر اندک توانایی پیشگیری از یک حمله قلبی یا سکته مغزی ناشی از لخته خون را دارد یا خیر نامشخص هست. با این وجود، در مقادیر چندان – مشابه زمانی که به شکل مکمل مصرف میشود – سیر مقدور هست در کمک به محدود کردن تجمع پلاکت ها نقش داشته باشد.

 

بطور خلاصه، اگر در موقعیتی قرار دارید که لخته هاي خون مقدور هست اساس ساز یک مشکل سلامت شوند، گنجاندن سیر در رژیم خوراکی ایده خوبی قلمداد می‌شود.

 

روغن ماهی

راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

 

احتمالا درمورد فواید سلامت روغن ماهی چیزهای گوناگونی را شنیده اید. روغن ماهی شامل اسیدهای چرب امگا-3 هست که در تعداد زیادی از انواع ماهی، مثل سالمون، یافت میشود و نشان داده هست که به تقویت عملکرد مغز و پیشگیری از مشکلات سلامت جدی، مثل سکته مغزی، کمک می‌کند.

 

اما اسیدهای چرب امگا-3 به سبب پیشگیری از تشکیل موادی که تجمع پلاکت ها را تشویق میکنند، میتوانند برای رقیق کردن خون نیز خوب باشند. سایت تالاب برای افرادی که در معرض خطر لخته هاي خون قراردارند، این ویژگی روغن ماهی رابه انتخاب اي ارزشمند در رژیم خوراکی تبدیل میکند. اگرچه برای بهره‌مندی از فواید اسیدهای چرب امگا-3 نیازی نیست تنها طرفدار مصرف ماهی باشید و میتوانید انها را در غالب مکمل نیز دریافت کنید.

 

ویتامین E

راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

 

ویتامین ها از جمله مواد مغذی مورد نیاز برای بدن انسان میباشند. این مواد مغذی را باید به میزان کافی از رژیم خوراکی خود یا مصرف مکمل ها دریافت کنید تا بدن از فواید انها بهره‌مند شود.

 

بعنوان مثال، ویتامین E در طیف گسترده اي از مواد خوراکی از جمله بادام، غلات کامل، دانه هاي آفتابگردان، تخم مرغ، دانه هاي خوراکی، و مغزهای خوراکی یافت میشود. این ماده مغذی نشان داده هست که از تشکیل لخته هاي خون پیشگیری میکند و احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

 

گیاهان داروئی شامل کومارین

راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

 

داروهای بیشماری برای کمک به پیشگیری یا درمان مشکلات سلامت جدی، مثل حمله قلبی یا سکته مغزی در معرض میباشند. اما آیا می‌دانید تعداد زیادی از این داروها از چه چیزی سرچشمه می‌گیرند؟ شاید سبب شگفتی شما شود اگر بدانید بعضی از این داروها مثل وارفارین، که برای کمک به پیشگیری از تشکیل لخته خون شکل گرفته اند، از گیاهان داروئی تهیه شده اند.

 

در حقایق، وارفارین شامل ترکیبی به نام کومارین هست که در گیاهانی مثل ریشه آنجلیکا، گل آرنیکا، بادیان رومی، بابونه، شنبلیله، ریشه شیرین بیان، جعفری و شبدر قرمز یافت میشود. اگر یک داروی رقیق کننده خون مثل وارفارین مصرف میکنید، مصرف این گیاهان داروئی مقدور هست مشکل آفرین باشد. از این رو، پیش از افزودن آن ها به رژیم خوراکی با دکتر خود مشورت کنید.

 

زنجبیل

راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

 

احتمالا شنیده اید که زنجبیل میتواند التهاب گوارشی را کاهش دهد و به التیام ناراحتی معده یا سوء تغذیه کمک کند، اما آیا میدانستید این ماده خوراکی می‌تواند به رقیق کردن خون نیز کمک کند؟ به گزارش سایت تالاب زنجبیل شامل سالیسیلات، یک نوع اسید که در بعضی گیاهان یافت می‌شود، هست. سایت تالاب : در حقایق، اسید سالیسیلیک نام فنی برای آسپرین هست، که می‌تواند به کاهش التهاب در بدن انسان کمک کند و مقدور هست در پیشگیری از سکته مغزی کارساز باشد.

 

زنجبیل به صورت تازه، ادویه یا چای در معرض هست و از این رو گنجاندن آن به صورت منظم در رژیم خوراکی هر روز دشوار نیست. تنها پیش از بهرهگیری از زنجبیل با دکتر خود مشورت کنید تا این ماده خوراکی با داروهای تجویزی برای شما تداخل ایجاد نکند.

 

آووکادو

راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون

 

آووکادو به دو روش میتواند از شکل‌گیری لخته هاي خون پیشگیری کند: نخست، این ماده خوراکی شامل اسیدهای چرب امگا-3 هست، که نشان داده اند تجمع پلاکت ها و تشکیل لخته هاي خون را محدود می‌کنند. دوم، آووکادو مشابه زنجبیل شامل سالیسیلات هست، که این ماده نیز نشان داده هست احتمال تشکیل لخته هاي خون را کاهش می‌دهد.

 

آووکادو نیز به سهولت قابل خریداری هست و میتوانید آن رابه شکلهای گوناگون در رژیم خوراکی خود جای دهید. پیش از مصرف با دکتر خود دراین اساس مشورت کنید تا از عدم تداخل با داروهای رقیق کننده خون که مقدور هست برای شما تجویز شده باشند، خاطرجمعی حاصل شود.

 

جدیدترین مطالب سایت