7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

 افزایش قدرت مغز : این نکات دقیق را از متفکران برتر از سراسر جهان درنظر بگیرید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از کارهایی کـه باعث افزایش قدرت مغزتان می شود را منتشر کرده ایم.

 

برای افزایش توان مغز بعد از 40 سالگی باید چیکار کرد؟

وقتی بزرگ تر میشوید، برای داشتن قلب قوی تر می توانید تمرینات هوازی معمولی انجام دهید و برای توده عضلانی بیشتر وزنه بردارید. اما این تنها کاری نیست کـه باید برای حفظ بدن خود در طول سالها انجام دهید. شـما باید مغز خودرا نیز مشغول نگه دارید.

 

بـه هرحال، زمانی کـه حافظه شـما در اوایل 30 سالگی شروع بـه تند شدن می کند، و “شناخت اجتماعی” شـما – یا توانایی مغز شـما برای تشخیص نشانه هاي‌ بصری، مانند عده اي از حالات بدنی – با ورود بـه دهه پنجم زندگی شروع بـه محو شدن می کند.

 

اما کارهای زیادی وجوددارد کـه می توانید انجام دهید تا نوگین خودرا در حداکثر ظرفیت کار کنید. ما با عده اي از متفکران برتر صحبت کردیم تا نکات دقیق خودرا دریافت کنیم و آن ها را در این جا درج کردیم.

 

بیشتر بخوانید: خوراکی هایی که باعث تقویت مغز می شوند

 

1. اشتیاق فکری خود را پیدا کنید

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

تونی دوتینو، موسس گروه مشاوره دوتینو، کـه در مورد کاربردهای تجاری جدید ترین تحقیقات مغز بـه شرکت‌هاي‌ بزرگ و مؤسسات دولتی مشاوره میدهد، می گوید: مال من علم شناختی اسـت، اما میتواند ادبیات یا طراحی دوچرخه باشد – هر چیزی کـه مغز شـما را درخشان کند.

 

2. هر روز آن را مطالعه کنید

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

دوتینو می گوید: من همیشه بـه دنبال مطالعات و مقالات جدید درباره علوم شناختی هستم. “هرچه بیشتر در مورد موضوعی کـه ما را هیجان زده می کند یاد بگیریم، بـه طور کلی یادگیری ان راحت تر می شود.”

 

3. یک کادر همفکر ایجاد کنید

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

دوتینو می گوید: من بخشی از یک «گروه ذهن استاد» هستم کـه ایمیل‌ها را رد و بدل میکند، پیوندها را بـه داستان‌ها مبادله می کند و یک دیگر را در مورد جدید ترین علم بـه‌روز نگه می‌دارد. “شبکه سازی برای دانش فکری انباشت ان را تسریع می کند.”

 

بیشتر بخوانید: تقویت مغز و داشتن حافظه قوی

 

4. پهنای باند فکری خود را بهینه کنید

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

استفان ولفرام، دکترا، نویسنده نوع جدیدی از علم و برنده بورسیه جایزه مک آرتور، می گوید: «بـه این منظور، روزم را عمداً ساختار می دهم». صبح، بـه ایمیل‌هاي‌ ساده پاسخ می دهم. سپس در حالی کـه روی تردمیل هستم، جلساتی را برگزار می کنم «یعنی جلساتی کـه بیشتر شامل صحبت کردن اسـت تا حل مسئله». هوشیارتر باشید. با گوش دادن بـه ریتم هاي‌ فکری ام، مطمئن می‌شوم کـه همیشه انرژی ذهنی برای انجام وظیفه دارم.”

 

5. کار را با بازی متعادل کنید

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

گرت لیسی، Ph.D.؛ فیزیکدان و نویسنده مقاله «یک نظریه بسیار ساده درباره همه ی چیز» می گوید: «برای من موج سواری و اسنوبورد سواری اسـت. “زندگی عجولانه اي کـه صرف انجام کارها یکی پس از دیگری می شود، با تفکر خلاق عمیق ناسازگار اسـت. خوشبختانه، من شبکه اي از دوستان در مکان هاي‌ زیبا از مائویی تا کلرادو دارم، و آن ها بـه من کمک کردند تا این تعادل را پیدا کنم.”

 

6. هر روز را با یک تعطیلات ذهنی 10 دقیقه ای شروع و به پایان برسانید

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

اسکات هاگوود، استاد بزرگ حافظه آمریکایی و می گوید: “روی صندلی مینشینم، چشمانم را می بندم و یکی از دو صحنه را تجسم می کنم: ساحل مورد علاقه ام در آروبا، یا مزرعه اي در پایه کوه هاي‌ اسموکی کـه در ان بزرگ شده ام.” نویسنده کتاب قدرت حافظه “من نه تنها جایی کـه هستم را بـه تصویر می‌کشم، بلکه ان را حس می کنم – بوها، صداها، بافت ها.

 

با اینکار، مغزم را آموزش می دهم کـه در لحظه درگیر باشد، تمرکزش را تیز کند و عوامل حواس پرتی را کنار بگذارد. تجسم ذهن آگاهانه بـه من آموخته اسـت کـه ذهنم را بـه صورت دستوری آرام کنم.” 

 

7. پروتئین غذای مغز است

7 راه افزایش قدرت مغز بعد از 40 سالگی

افزایش قدرت مغز

 

فرانک لاولیس، دکترای روان شناس American Mensa و نویسنده The IQ Answer می گوید: “من اکثر روزها رابا یک وعده غذایی پر پروتئین شامل دو تخم مرغ آب پز و یک کاسه کوچک بلغور جو دوسر شروع می کنم.” مطالعات نشان می دهد دانش‌آموزانی کـه قبل از شرکت در آزمون تحصیلی چند تخم‌مرغ می خورند تا 20 درصد بیشتر از ان‌هایي کـه نمی خورند، امتیاز کسب می کنند.

 

بیشتر بخوانید: 10 راه برای تقویت مغز کودکان | تقویت هوش کودک

 

در پایان

بر اساس پژوهش‌هاي‌ گذشته، مصرف مواد غذایی حاوی گردو، فرآیند تخریب در مغز موش‌هاي‌ صحرایی را کاهش داد. رژیم‌هاي‌ غذایی حاوی گردو باعث تاخیر در فرآیند پیری، تخریب مغز ودر نتیجه تقویت پردازش اطلاعات میشود. 

جدیدترین مطالب سایت