تاثیر کرونا بر روی زنان باردار + خطر ویروس کرونا برای بانوان باردار

تاثیر کرونا بر روی زنان باردار + خطر ویروس کرونا برای بانوان باردار

تاثیر کرونا بر روی زنان باردار

قبل از پرداختن بـه ویروس کرونا باید حتما بدانید کـه این ویروس با رعایت مواردی کـه در پیش گیری از کرونا توضیح داده شده اسـت قابل نظارت اسـت و سعی کنید آرامش خودرا حفظ کنید کـه اثر روانی و استرس از ویروس کرونا بدتر اسـت.

 

توصیه میکنیم خانم های باردار درباره پیشگیری ویروس کرونا حتما مطالعه داشته باشند.

 

ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا بیماری اسـت کـه باعث عفونت بافت‌هاي‌ نرم و مجاری تنفسی در اعماق ریه‌ها میشود. از علائم رایج این بیماری میتوان بـه تب، خستگی و مشکلات تنفسی« سرفه خشک» اشاره کرد. از آنجاییکه کرونا پنومونی «pneumonia» اسـت یعنی عفونت ریوی ناشی از ویروس اسـت، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در از بین بردنش بی‌فایده اسـت.

 

از سوی دیگر داروهای ضدویروسی کـه در برابر آنفلونزاها وجوددارد برای مهار این بیماری نیز موثر نیست. در حقیقت بهبودی دراین بیماری کاملا بستگی بـه سیستم ایمنی بدن دارد و تعداد زیادی از کسانی کـه جان خودرا از دست داده‌اند در وضعیت سلامت کامل قرار نداشتند.

 

در مادران بارداری کـه مبتلا بـه کرونا می‌شوند، احتمال زایمان زودرس و سقط بخصوص در سه ماهه نخست بارداری بیشتر اسـت.

 

بـه دلیل مشکلات ریوی و تنفسی کـه از علائم بیماری کرونا اسـت، درگیری ریوی و سرفه هاي‌ شدید را بـه دنبال دارد کـه خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش میدهد.

 

تاثیر کرونا بر زنان باردار

تاثیر کرونا بر روی زنان باردار + خطر ویروس کرونا برای بانوان باردار

آیا زنان باردار می توانند ویروس کرونا را بـه جنین خود منتقل کنند؟

هنوز شواهد کافی مبنی بر این کـه ویروس بتواند در دوران بارداری از مادر بـه جنین منتقل شود یا تأثیر بالفعل این بیماری بر روی کودک وجود ندارد. این موضوع در حال حاضر در دست بررسی اسـت. زنان باردار بایستی موارد احتیاطی مقتضی برای محافظت از خود در برابر این ویروس را بـه عمل بیاورند و چنانچه علائمی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس در خود مشاهده کردند، سریعاً بـه دکتر مراجعه کنند. 

 

شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از رو بوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس‌هاي‌ غیرضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ ضمن این کـه احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار در زمان حضور در جامعه و ارتباط با افراد دیگر بیشتر از زنان غیرباردار اسـت.

 

ویروس کرونا در زنان باردار

 


حتما بخوانید:  راه های پیشگیری و تشخیص ویروس کرونا


 

تاثیر کرونا بر روی زنان باردار + خطر ویروس کرونا برای بانوان باردار

دوره کمون این ویروس یعنی از زمانی کـه این ویروس وارد بدن می شود تا ظاهر شدن علایم ان ۱۴ روز اسـت و علامت این ویروس نیز تا یک ماه وجوددارد و احتمال این کـه فرد مبتلا خوب شود، ۸۰ درصد اسـت اما در زنان باردار با توجه بـه پایین بودن مقاومت بدنی امکان بهبودی آن ها کمتر از افراد عادی اسـت.

 

زنان باردار هنگام انجام تصویربرداری و سونوگرافی باید از ماسک استفاده کرده و پزشکان مربوط نیز برای انجام این آزمایشات باید حتما  از ماسک استفاده کنند؛ ضمن این کـه زنان باردار نیز مانند افراد معمولی در چنین شرایطی باید از خوردن غذا هاي فست‌فود و خارج از خانه خودداری کنند.

 

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند؟

کرونا در تعداد زیادی از موارد کشنده نیست و می تواند مانند یک آنفلونزا با طی کردن زمان مشخصی بگذرد، اما این مسئله برای گروه‌هاي‌ حساس بـه این سادگی نیست. الگویی کـه در آمار مرگ و میر ناشی از کرونا مشاهده میشود این اسـت کـه این بیماری برای افراد مسن، کسانی کـه دارای فشار خون بالا هستند، یا از بیماری مزمن ریوی رنج می برند «مانند کسانی کـه سالها سیگار می کشند»؛ مبتلایان بـه دیابت و بیماران قلبی و عروقی خطرناک‌تر اسـت. پس اگر جزو این دسته هستید باید بیش از دیگران نکات ایمنی را رعایت کنید.

 

در چه صورتی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

کرونا علایمی مشابه سرماخوردگی دارد و بدون انجام آزمایش تشخیص ان مشکل اسـت. اگر دچار سرفه، تب و یا تنگی نفس هستید باید بـه دکتر مراجعه کنید و کسانی کـه مشکوک بـه این بیماری هستند باید ترجیحا بـه مدت ۲ هفته از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

در حال حاضر واکسنی برای ویروس کرونای جدید وجود ندارد، در نتیجه افراد آسیب‌پذیر باید بیش از سایرین موارد بهداشتی مانند شستن دست و اجتناب از حضور در اماکن عمومی را رعایت کنند.

 

آیا باید وحشت کنیم؟

خیر، در حال حاضر گسترش این بیماری در خارج از چین نگران کننده اسـت اما غیر منتظره نیست. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی «WHO » برای کرونا وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام شده اسـت. اما مسئله مهم این اسـت کـه در حال حاضر این بیماری تا چقدر میتواند بـه سهولت منتقل شود و برای چه افرادی خطرناک بـه شمار میرود. فراموش نکنید کـه غالبا بیماری‌هایي کـه تا حد زیادی قابل انتقال هستند اثر کمتری دارند.

 

ماسک بزنیم یا نزنیم؟

تا کنون شواهد اندکی مبنی بر مفید بودن استفاده از ماسک منتشر شده اسـت. محققان اعتقاد دارند کـه شستن مداوم دست‌ها بخصوص زمانی کـه با دهان در تماس قرار میگیرند اثر بیشتری دارد. تنها در صورتی کـه مبتلا بـه کرونا هستید، علایم تنفسی« سرفه یا عطسه» دارید و یا از فرد مبتلا بـه این بیماری مراقبت میکنید استفاده از ماسک برای شـما توصیه میشود.

جدیدترین مطالب سایت