عواقب قورت دادن آدامس را بدانید (+عکس)

عواقب قورت دادن آدامس را بدانید (+عکس)

عواقب خوردن آدامس را بدانید

قورت دادن آدامس دارای عواقب و مشکلات میشود که با دانستن این موضوع از انجام دادن منصرف می شوید ادامه مطالب را در سایت تالاب مطالعه کنید قورت دادن آدامس یکی از کارها و عادت های شایعی است که بسیاری از مردم دنیا انجام می دهند . عوارض قورت دادن آدامس بسیار زیاد است و قورت دادن آدامس می تواند بلاهای زیادی بر سر شما بیاورد.

 

به گزارش تالاب:جویدن آدامس از عاداتی است که بسیاری از افراد دارند. با ورود انواع و اقسام طعم ها و مزه های آدامس، میزان مصرف آن در میان افراد افزایش هم پیدا کرده. همیشه این هراس وجود داشته که وقتی ناگهان و به طور غیر عمدی آدامسی را قورت می دهیم چه اتفاقی در بدن مان رخ می دهد و همواره شایعات فراوانی مبنی بر ضررهای قورت دادن آن وجود داشته.

عواقب قورت دادن آدامس را بدانید (+عکس)

عواقب خوردن آدامس را بدانید

 

باید بگوییم اینکه آدامسی که قورت داده اید تا ۷ سال در داخل معده تان باقی خواهد ماند، درست نیست. این گفته یک کذب محض است. البته بدین معنا هم نیست که هرچقدر دلمان بخواهد چنین کاری را انجام دهیم.

 

پزشکان می گویند که آدامس به گونه ای ساخته نشده که قابل خوردن باشد، اما در بخش های داخلی بدن تان هم انسدادی را به وجود نیاورده و باعث به هم چسبیدن اندام های داخلی شما هم نمی شود.

 

پس وقتی آدامس را قورت می دهید، چه اتفاقی در بدن تان می افتد؟

 

بر طبق یافته های دکتر لیزا گانجو، متخصص بیماری های معده و روده، در مرکز پزشکی لانگون در شهر نیویورک، آدامس مانند هر ماده خوراکی دیگری همان مسیر همیشگی را طی می کند با این تفاوت که کمی سخت تر جذب می شود.

عواقب قورت دادن آدامس را بدانید (+عکس)

عواقب خوردن آدامس را بدانید

 

وی به وبسایت تالاب می گوید: “اگر معده شما بتواند مواد غذایی ای چون یک استیک سفت را هضم کند، مطمئن باشید که از پس آدامس هم بر خواهد آمد.”

 

وی بر این نکته هم اشاره می کند: “به دلیل وجود مواد شیمیایی در آدامس به طور کامل در معده حل نمی شود. همچنین مواد تشکیل دهنده آن توسط روده کوچک جذب کامل نمی شود.”

 

مواد تشکیل دهنده آدامس به غیر از ترکیبات اصلی آن شامل شیرین کننده ها، رنگ و طعم دهنده ها نیز است. آنچه قابلیت جذب ندارد همان ترکیبات پایه آدامس هستند که به عنوان مثال شامل الاستومرزها، رزین، چربی، ماده امولسیون و موم است.

 

اینها موادی هستند که توسط معده و روده کوچک قابل تجزیه شدن نیستند، درست همانند سایر ترکیبات مواد غذایی که در بدن به خوبی تجزیه و جذب نمی شوند.

 

دکتر گانجو می گوید: “نمی توان زمان مشخصی را برای هضم این مواد تخمین زد چرا که تحرک سیستم هضم بدن افراد گوناگون با هم تفاوت هایی دارد.”

عواقب قورت دادن آدامس را بدانید (+عکس)

عواقب خوردن آدامس را بدانید

 

جالب این جاست که در پژوهش دیگری که توسط دکتر دیوید میلو، از کلینیک کودکان در اورلاندوی فلوریدا انجام و نتایج آن به انجمن دانشمندان آمریکا اعلام شده بود نشان داد که کولونوسکوپی های انجام پذیرفته روی معده آشکار می سازد که عمر حضور این مواد هرگز بیش از یک هفته نیست.به این معناست که هر ماده ای غذایی که بخورید یا ببلعید احتمالا در عرض یک هفته دفع خواهد شد.

 

اما اگر در بازه زمانی کوتاه چندین بار آدامس هایی در اندازه های کوچک را قورت دهید و یا آدمس خیلی بزرگی را اشتباها ببلعید، می تواند سبب انسداد در بخش های هضم مواد غذایی در بدن شود. این اتفاق خصوصا در مورد کودکان که اندازه این اندام ها در آنها کوچک تر است، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

دکتر گانجو در مورد آدامس می گوید: “از آنجایی که آدامس، هیچ خاصیت غذایی و مفیدی برای بدن ندارد، بسیاری از متخصصان خوردن آن را منع می کنند.”

 

متاسفانه در مرداد ماه سال گذشته، گزارشی مبنی بر اینکه سامانتا جنیکسِ ۱۹ ساله نزدیک بود بر اثر مصرف و قورت دادن تعداد حدود ۴ بسته آدامس جان خود را از دست بدهد، اعلام شد.

جدیدترین مطالب سایت