مضرات استفاده مداوم از هندزفری

مضرات استفاده مداوم از هندزفری

مضرات خطرناک استفاده مداوم از هندزفری 

بهرهگیری بیش از حد از هدفون ها و نیز هندزفر ها باعث می‌شود تا آسیب هاي جبران ناپذیری را به گوش هاي خود وارد نماییم با دانستن این آسیب ها می‌توان جلوی این مشکلات را گرفت یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: اسفاده مداوم از هندزفری احتمال کاهش شنوایی و حتی ناشنوایی را به دنبال دارد.

 

پزشک علیرضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ضررها بهرهگیری دائمی از هندزفری بیان کرد: بهرهگیری مداوم از هندزفری به ویژه با صدای بلند، اثرات مخربی بر روی سلول‌هاي مویی گوش دارد و به تدریج گوش را ناشنوا میکند.

 

وی ادامه داد: این ناشنوایی به مرور اوایل به صورت “وزوز” کردن گوش هست که گرچه قابل ترمیم هست ولی به یکباره گوش به ناشنوایی می رسد که در این حالت شنوایی غیرقابل برگشت هست.

 

لطفی با بیان این که به علت اثبات ماندن هندزفری در مجرای گوش، احتمال عفونت مجرای گوش در قسمت بیرونی وجود دارد، عنوان کرد: این عفونت‌ها می تواند به صورت عفونت‌هاي قارچی و باکتری نمود پیدا کند که با رشد باکتری‌ها به گوش آسیب می رسد.

 

وی گفت: امواج برخی از هندزفری‌هاي غیر استاندارد نیز عوارضی مثل سردرد، سرگیجه، منگی و خستگی را به دنبال دارد.

 

لطفی با بیان این که صدمات محیطی نیز از خصوصیات هندزفری هست، بیان کرد: فردی با هندزفری به خیابان قدم میگذارد، هیچ صدایی جز صدای موزیک خود نخواهد شنید و با محیط بیرون خود ارتباط برقرار نمی کند؛ این موضوع نیز آسیب‌هایي را به دنبال دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت