توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری دیابت

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری دیابت

دیابت را چگونه درمان کنیم ؟ 

بیماری قندخون و دیابت یکی از سخت ترین بیماری ها برای افراد است که هم میتواند ارثی باشد هم غیر ارثی در ادامه میتوانید با ایده هایي برای جلوگیري از بیماری دیابت تالاب را دنبال نمایید. 

 

دیابت یک بیماری سمپتوماتیک است. شما بدلیل یک شرایط زمینه اي جدی یعنی اختلال در عملکرد انسولین به دیابت مبتلا میشوید. اما یک ماده غذایی پایه ممکن است بر این بیماری غلبه کرده و شما را در مسیر سلامت مطلوب قرار دهد. در همین راستا، انچه باید مدنظر قرار دهید تنها افزایش مصرف فیبر غذایی است.

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری دیابت 

به گزارش تالاب به نقل از “ایزی هلث آپشنز”، انتظار میرود تعداد افراد مبتلا به بیماری دیابت تا سال 2030 به 550 میلیون نفر افزایش یابد.

 

این آمار و ارقام به معنای افزایش چشمگیر در تعداد افراد مبتلا به بیماری قلبی، آسیب عصبی، و دیگر مشکلات مرتبط با افزایش قندخون نیز است. قندخون افزایش یافته شرایطی است که می‌تواند به اسانی ودر نتیجه برخی رژیم هاي غذایی ناسالم شکل میگیرد.

 

اما نتایج مطالعه اي که در هشت کشور دنیا انجام شده است، نشان میدهد که تبدیل کردن فیبر غذایی به یکی از اجزا اصلی رژیم غذایی می‌تواند با دیابت مقابله کرده و فواید سلامت چشمگیری را ارائه کند.

 

این پژوهش نشان داده است که فیبر زمانی بیشترین تاثیر و فواید رابه همراه دارد که میزان مصرف روزانه آن بیش از 26 گرم باشد. زمانی که این مساله را مدنظر قرار دهید که یک شماره سیب دارای 4 گرم، یک فنجان تمشک دارای 8 گرم و یک فنجان جو دوسر دارای 4 گرم فیبر است، در می‌یابید که مصرف این میزان فیبر در روز چندان هم نباید کار دشواری باشد.

 

مشکل این است که شرکت هاي مواد غذایی تمام تلاش خودرا برای فروش محصولات فرآوری شده که فیبر از انها حذف شده است، انجام می‌دهند و افراد تعداد زیادی از انچه پیش از رسیدن مواد غذایی به دستشان رخ می‌دهد، اطلاعی ندارند. برهمین اساس است که ما بطور معمول حدود 15 گرم فیبر در روز مصرف میکنیم.

 

اما با روش هایي ساده می‌توانید میزان مصرف فیبر روزانه خودرا افزایش دهید که در ادامه به چند نمونه اشاره شده است:

 

به گزارش سایت تالاب اگر غذایی که از غلات تهیه شده است را مصرف میکنید، مطمئن شوید که آنچه می‌خورید از غلات کامل تولید شده باشد. غلات کامل دارای بیشترین میزان محتوای فیبر هستند. پس به برچسب محصولات غذایی و گزینه غلات کامل توجه داشته باشید.

 

سیب رابا پوست مصرف کنید. از این طریق فیبر بیشتری به واسطه مصرف این میوه دریافت خواهید کرد.

 

آب میوه و سبزیجات نمیتوانند جای مصرف سبزیجات و میوه هاي خام و کامل را بگیرند. فیبر موجود در میوه و سبزیجات کامل موجب میشود تا قند هرچه آرام‌تر آزاد شود و از فواید سلامت فیبر نیز هرچه بیشتر بهره‌مند میشوید.

 

بطور کلی، از نسخه هاي سفید غلات مانند نان هاي سفید، برنج سفید، یا پاستای سفید دوری کنید، زیرا آن ها فاقد فیبر هستند.

 

اگر قصد دارید میزان مصرف فیبر خودرا افزایش دهید، اینکار رابه تدریج انجام دهید. دستگاه گوارش انسان ممکن است برای عادت کردن به دریافت فیبر بیشتر به زمان نیاز داشته باشد. مصرف فیبر بیش از اندازه و بیش از اندازه سریع احتمالا به بروز مشکل و پریشانی دستگاه گوارش منجر میشود.

 

جدیدترین مطالب سایت