چگونه جوان و جذاب باشیم؟

چگونه جوان و جذاب باشیم؟

مطالعه جدیدی که نتایج آن به زودی در مجله Plastic and Reconstructive Surgery منتشر خواهد شد روش جالبی را ارئه می‌کند: تجمع چربی می‌تواند چین و چروک‌ها را پر کند و صورت شما را جوان‌تر نشان دهد بنابراین از کمی چاق شدن در سالمندی نهراسید.

 

دکتر Case Western Reserve سرپرست این تیم تحقیقاتی و جراحان پلاستیک دانشگاه Case Western Reserve تصویر صورت 186 جفت دوقلوی همسان را مورد بررسی قرار دادند و از آنان سوالات متعددی مانند سن ازدواج و میزان استفاده از ضدآفتاب پرسیدند.

 

دوقلوهای همسان از لحاظ ژنتیکی کاملا یکسان هستند بنابراین تفاوت‌های ظاهری آنها انحصارا با شرایط محیطی آن‌ها مرتبط است.

 

بیشتر این دوقلوها وزن مشابهی با یکدیگر داشتند اما گاهی بعضی قل‌ها جوان‌تر از دیگری به نظر می‌آمدند در این موارد قل‌ها BMI متفاوتی داشتند، BMI از طریق تقسیم وزن افراد بر مجذور قد آنها به دست می‌آید.

 

در مورد دوقلوهای جوان‌تر از 40 سال، قل‌های سنگین‌تر مسن‌تر به نظر می‌آمدند در حالیکه در سنین بالای 40 سال چاق‌تر‌ها جوان‌تر به نظر می‌رسیدند.

 

محققان معتقدند: پر شدن فضاهای خالی میان چین و چروک‌ها توسط چربی عامل این تفاوت جالب است. این تئوری در مورد دوقلوهای مسن‌تر از 55 سال قابل اثبات‌تر به نظر می‌رسد.

 

این پژوهشگران در پایان توصیه کردند: برای داشتن صورتی جوان‌تر سیگار نکشید، بدون محافظ در معرض آفتاب قرار نگیرید و سعی کنید از روابطی که موجب افسردگی شما می‌شود پرهیز کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت