11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

نگهداری از غذای منجمد : با این ترفندهای ذخیره سازی هوشمند، غذا هاي منجمد مورد علاقه خودرا برای مدت طولانی تری در فریزر نگه داری کنید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ترفندهای نگه داری درست غذا در فریزر را منتشر کرده ایم.

 

11 غذای منجمد که احتمالاً اشتباه نگهداری می کنید

بـه نظر می رسد فریز کردن غذا یک کار ساده باشد. تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه غذایی را کـه می‌خواهید منجمد کنید در فریزر قرار دهید، درست اسـت؟ در حالی کـه منجمد کردن مواد غذایی کار سختی نیست، برای خاطرجمعی از این کـه ان را بـه درستی انجام میدهید، باید چند نکته را درنظر داشته باشید. همه ی، چه باور کنید چه نه، چندین اشتباه با مواد غذایی منجمد مرتکب می شوند. بـه خواندن ادامه دهید و هنگام پختن غذای منجمد احتیاط کنید.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات در نحوه فریز کردن مواد غذایی

 

1. توت های تازه: روی یک ورقه کوکی فریز کنید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

برای جلوگیري از تبدیل شدن توت‌هاي‌ تازه بـه ماس در فریزر، میوه‌ها را کاملا بشویید، خشک کنید و روی یک ورقه بیسکویت قرار دهید. ورق کوکی را در فریزر قرار دهید تا توت ها منجمد شوند، سپس توت ها را در ظروف دربسته بسته بندی کنید. با انجماد تکه هاي‌ میوه بـه صورت جداگانه، می توانید فقط انچه را کـه برای دستور پخت نیاز دارید خارج کنید و بقیه را بـه فریزر برگردانید.

 

2. گوشت: برچسب ها را ذخیره کنید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

هنگام بسته بندی مجدد گوشت از پیش بسته بندی شده برای انجماد، برچسب را از بسته بندی اصلی جدا کرده و روی بسته بندی جدید بچسبانید. شـما یک رکورد از برش گوشت، وزن ان و تاریخ خرید خواهید داشت. برای آماده کردن همبرگر خام برای انجماد، انها رابا رویه هاي‌ پلاستیکی کوچک قوطی قهوه جدا کنید، آن ها را دریک توده روی هم قرار دهید، آن ها را دریک کیسه پلاستیکی قرار دهید و مهر و موم کنید.

 

کوفته هاي‌ خام یا پخته شده را روی یک ورقه بیسکویت فریز کنید، سپس آن ها را در ظرفی قرار دهید، درب ببندید و فریز کنید. انها جدا خواهند ماند و شـما می توانید هر تعداد کـه میخواهید در زمان نیاز استفاده کنید.

 

3. نان: با احتیاط بپیچید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

نان در یخچال بـه سرعت خشک میشود، اما اگر در پلاستیک پیچیده شود و سپس فویل شود تا شش ماه بـه خوبی یخ میزند. هنگام قرار دادن نان در فریزر، نان را له نکنید. برای ترد شدن نان، نان را از بسته بندی خارج کرده، ذوب کنید و سپس در فر با دمای 350 درجه فارن هایت بـه مدت ده دقیقه قرار دهید.

 

4. پای: لایه و برچسب

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

برای یخ زدن یک پای تازه پخته شده، ان را در دمای اتاق خنک کنید. در پلاستیک و فویل بپیچید و با یک تکه نوار برچسب بزنید و نوع پر کردن و تاریخ را یادداشت کنید. اگر روی پایی پر چسبنده اسـت کـه بـه سختی بسته می‌شود، ابتدا پای را فریز کنید و سپس ان را بپیچید.

 

5. سبزی ها: ابتدا چرخ کنید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

می توانید عده اي از گیاهان تازه مانند جعفری، پیازچه و ریحان را فریز کنید. گیاه را بشویید، تکان دهید، سپس با حوله کاغذی خشک کنید. ان را چرخ کرده ودر ظرف پلاستیکی فریز کنید. علاوه بر این، ریشه زنجبیل تازه بـه خوبی منجمد می‌شود. زنجبیل را در کیسه پلاستیکی بریزید ودر فریزر بگذارید و بـه میزان لازم رنده کنید.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی جالب در مورد نگهداری نان در فریزر

 

6. بستنی: از پوشش پلاستیکی استفاده کنید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

برای تازه و خوش طعم نگه داشتن بستنی بعد از نخستین وعده، روی سطح باقی مانده بستنی، پوشش پلاستیکی را فشار دهید تا از تشکیل کریستال هاي‌ یخ پیشگیري شود. سپس روی کارتن را تعویض کرده و بستنی را بـه فریزر برگردانید. اجازه ندهید ظرف باز بستنی برای مدت طولانی در فریزر بماند. بهتر اسـت بلافاصله پس از خرید ان خورده شود.

 

7. تخم مرغ: ابتدا هم بزنید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

درست اسـت، می توانید با قرار دادن آن ها در فریزر عمر تخم مرغ هاي‌ خودرا افزایش دهید. اما یک هشدار وجوددارد: هرگز نباید آن ها را در پوسته منجمد کنید. در عوض، تخم مرغ ها را بشکنید و با همزن بزنید. می توانید زرده ها و سفیده ها را جداگانه یا باهم هم بزنید، اما زرده ها خود بـه خود در فریزر غلیظ و شربتی می شوند. کمی نمک و 1.5 قاشق چایخوری شکر بـه ان اضافه کنید تا کیفیت آن ها بهتر شود. 

 

8. موز: ابتدا پوست بگیرید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

موز بیش از حد رسیده بـه خوبی در فریزر نگه داری میشود تا زمانی کـه آماده استفاده از انها در نان موز یا اسموتی شوید. می توانید کل موز پوست‌کنده را داخل کیسه فریزر بریزید یا ان‌ها را بـه صورت ورقه‌اي برش دهید. اگر گزینه دوم را انتخاب کردید، قبل از انتقال بـه کیسه ها، ابتدا آن ها را روی یک ورقه پخت با کاغذ مومی فریز کنید تا قطعات بـه هم نچسبند.

 

9. سوپ: در کیسه ها ریخته شود

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

بـه نظر می رسد یک ظرف پلاستیکی برای نگه‌داری سوپ یا آب منجمد ظرف بدیهی اسـت، اما در واقع میتوانند بسیار سخت باشند. مایعات وقتی منجمد میشوند منبسط می شوند، بنابر این پر کردن ان تا بالا می تواند پلاستیک را ترکاند – بنابر این بهتر اسـت 1/2 اینچ فضای سر باقی بماند و سطح مایع رابا پوشش پلاستیکی بپوشانید تا از سوختن فریزر پیشگیری شود. 

 

10. سبزیجات: با بلانچ کردن شروع کنید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

سبزیجات خام دارای خاصیت منحصر بـه فردی هستند کـه باعث خراب شدن آن ها در فریزر میشود: انها اسیدیته پایینی دارند، بـه این معنی کـه فعالیت آنزیم ها کیفیت آن ها را پایین می آورد. خوشبختانه، بلانچ کردن – پختن جزئی انها در آب جوش – می تواند روند را کاهش دهد. آب را بـه جوش بیاورید، سپس سبزیجات را اضافه کنید. 

 

11. بیکن: روی نوار فریز کنید

11 اشتباه در نگهداری از غذای منجمد

هنگامی کـه بیکن فله اي را بیش از حد میخرید و نمی‌توانید بـه موقع از ان استفاده کنید، مطمئن شوید کـه مشکل مشابه با نوارهای منجمد شـما تکرار نمیشود. یک ورق بلند کاغذ مومی را پاره کنید، سپس یک نوار بیکن را نزدیک لبه قرار دهید.

 

کاغذ مومی را روی ان تا کنید تا روی بیکن پوشانده شود، سپس یک نوار بیکن دیگر درکنار اولی قرار دهید. تا زدن تک تک برش هاي‌ بیکن را ادامه دهید تا یک پشته خوب داشته باشید و هر تکه را کاغذ مومی جدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه نگهداری لیمو ترش در فریزر

 

در پایان

منجمد و فریز کردن مواد خوراکی یکی از راه ها برای نگه داری مواد خوراکی هست، اما همین فریز کردن مواد خوراکی هم قوانین خاص خودش را دارد کـه بهتر هست بدانید.

جدیدترین مطالب سایت