از بین بردن بوی بد کفش با بوگیر های ساده

از بین بردن بوی بد کفش با بوگیر های ساده

راهکار های رفع بوی بد کفش با بوگیری که خودتون می سازید

خیلی از افراد هنگام پیاده روی، ورزش و دویدن پاهایشان عرق می‌کند و همین امر موجب بوی بد پا و کفش میشود. اگر بعد از درآوردن کفش متوجه بو بدی شدید دست روی دست نگذارید و بـه دنبال روشهایی برای رفع این بوی اذيت دهنده باشید زیرا این بو مانع حضور شـما در جمع و خجالتتان میشود. در اینبخش از مجله تالاب ابتدا دستور ساخت بوگیر کفش خانگی و طبیعی را خواهیم گفت و سپس بـه ارائه روش هایي برای رفع بوی پا میپردازیم.

 

از بین بردن بوی بد کفش با بوگیر های ساده

 

آموزش درست کردن بوگیر کفش به صورت خانگی

مواد لازم برای درست کردن بوگیر کفش 
نشاسته ذرت : یک دوم فنجان
عصاره گل رز : 6 قطره
جوش شیرین : یک چهارم فنجان
بکینگ پودر : یک چهارم فنجان

دستورالعمل :

همه ی مواد رابا هم مخلوط نمایید و بـه اندازه یک قاشق یا کمتر درون کفش بریزید و کفش را تکان دهید تا پودر بـه تمام نقاط کفش برسد و برای رفع بوی بد کفش اجازه دهید، این پودر یک شب در کفش بماند.

 

قرار دادن کفش ها زیر آفتاب 

بیرون از خانه یک مکان آفتابی پیدا کنید یا کفش هاي‌ خودرا نزدیک بخاری قرار دهید . بندها و کفی کفش را بیرون آورده تا سریع تر خشک شوند.کفش هاي‌ خودرا بـه مدت 24 ساعت بیرون بگذارید تا مطمئن شوید واقعا خشک شدند.

 

برای پیشگیري از رشد باکتریها کـه باعث بوی بد میشود ؛ کفش ها را خشک کنید ،برای این کار می‌توانید یک فن درکنار کفش هاي‌ خود قرار دهید تا بـه خشک شدن سریع آن ها کمک کند.

 

از بین بردن بوی بد کفش با بوگیر های ساده

 

جوش شیرین 

اگر بوی کفش هایتان بـه خودی خود رفع نمیشود از جوش شیرین استفاده کنید. یک لایه نازک درون کفش خود بپاشید و اجازه دهید 24 ساعت بیرون بماند. قبل از این کـه کفش هاي‌ خودرا دوباره استفاده کنید ؛ جوش شیرین را بیرون بریزید.اگر میخواهید بوی نامطبوع را از بین ببرید ؛ 1 تا 2 قطره روغن گیاهی رابا جوش شیرین مخلوط کنید.

 

روزنامه 

تعدادی روزنامه را گلوله کنید و ان را یک شب داخل کفش قرار دهید تا رطوبت را جذب کند و بوها را از بین ببرد .اگر روزنامه ندارید از دستمال کاغذی استفاده کنید.برای افزایش قدرت جذب بو ؛ قبل از قرار دادن روزنامه کمی وانیل بـه ان بزنید.

 

نمک 

مقداری نمک داخل کفش خود بپاشید تا حدود 24 ساعت بماند ؛ سپس نمک را قبل از پوشیدن کفش ها بیرون بریزید. در مطلب ” با کفش و پایی کـه بو می‌دهد چه کنیم ؟ ” خواندید کـه نمک بـه جذب رطوبت و کاهش بو بـه طور طبیعی کمک می‌کند.این ترفند برای کفش هاي‌ کتان خوب اسـت اما برای چرم یا جیر چندان کارایی نخواهد داشت.

 

از بین بردن بوی بد کفش با بوگیر های ساده

 

ضد عفونی کردن با الکل 

یک روش عالی برای تمیز کردن کفش ها استفاده از الکل اسـت بـه همین منظور پنبه را آغشته بـه الکل کنید و برای از بین بردن باکتری هاي‌ ایجاد کننده بو و ضد عفونی کردن کفش قسمت داخلی کفش رابا پنبه آغشته بـه الکل پاک کنید.الکل بوی قوی دارد بنابر این این کار را در مکانی با تهویه مناسب یا بیرون از منزل انجام دهید.

 

نم کردن کفی کفش در آب و سرکه

آب و سرکه سفید را بـه نسبت برابر داخل سطلی ترکیب کنید و کفی ها را حداقل 24 ساعت داخل ان قرار دهید تا خیس بخورد. کفی ها رابا آب گرم بشویید و اجازه دهید تا قبل از قرار دادن داخل کفش ها، در هوای آزاد خشک شوند.

 

سرکه بو را جذب میکند بـه همین دلیل برای رفع بوی بد کفش مناسب اسـت. با این حال ؛ احتمال این کـه پس از خشک شدن کفی ها ؛ بوی سرکه را احساس کنید وجوددارد.

 

شست و شوی کفی 

کفی ها را از کتانی بیرون آورید ودر اتومبیل لباسشویی بیندازید، سپس اجازه دهید تا قبل از قرار دادن داخل کفش ها کاملاً خشک شوند.

 

کفی ها رابا آب گرم و صابون بشویید ؛ اگر نمی‌خواهید انها رابا اتومبیل لباسشویی بشویید.اگر بعد از شستشو هنوز کفی ها بومی دهند ؛ میتوانید کفی هاي‌ جدید خریداری و انها رابا جای گزین کنید.

 

از بین بردن بوی بد کفش با بوگیر های ساده

 

 کفی های طبی 

کفی هاي‌ کهنه و بدبو رابا کفی هاي‌ جدید تعویض کنید. کفی هاي‌ طبی در اکثر داروخانه ها موجود اسـت. کفی هاي‌ چوب سدر از جمع شدن قارچ و باکتری در کفش پیشگیري میکند و علاوه بر این، بوی خوبی دارند.

 

شست وشو 

برچسب کفش ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید قابلیت شست و شو در خودرو لباسشویی را دارد. بندها و کفی ها را بیرون آورید، سپس کفش ها را دریک کیسه قرار دهید تا از آن ها محافظت شود، سپس اجازه دهید حدود 24 ساعت در هوا خشک شود. بیشتر کفش هاي‌ کتانی برای قرار دادن داخل اتومبیل مناسب هستند اما باید از شستشوی کفش هاي‌ جیر و چرمی خود داری کنید.

 

بالاتر از مجله تالاب چند راهکار برای رفع بوی بد کفش بـه صورت خانگی گفته شد کـه میتوانید ان را بـه کار ببندید امیدوارم برای شـما عزیزان کارایی داشته باشد.

جدیدترین مطالب سایت