اصول و نکات بهداشتی برای تمیزی حمام

اصول و نکات بهداشتی برای تمیزی حمام

نکات بهداشتی برای حمام

1.حمام یکی از مرطوب‏ترین نقاط خانه است و وجود رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‏ها و قارچ‏ها و کپک‎ها فراهم می‏کند. بر اساس نتایج بررسی محققان بهداشت دانشگاه آریزونا، چاه، وان حمام و کف توالت و دوش حمام همگی محل تجمع باکتری‏اند و می‏توانند باعث ایجاد بیماری‏ها‏ی عفونی و اسهال در ساکنان خانه شوند.

 

به علاوه، طبق یافته‏ها‏ی محققان، حتی ویروس سرماخودگی هم در این مناطق دیده شده است. خلاصه اینکه لازم است حمام به طور مرتب شسته و ضدعفونی شود.

 

2 هفته‏ای یک بار تمام سطوح، شیرها و دستگیره در را با مواد شوینده و آب گرم بشویید و هر دو هفته یک ‏بار کابینت‏ها‏ و قفسه‏ها‏ی داخل حمام و دست‌شویی را با آب گرم و محلول ضدعفونی‏کننده بشویید.

 

3 بعد از هر بار استحمام، لیف‏ها‏ را بشویید و جایی که هوا جریان دارد آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. برای پیشگیری از بیماری‏ها‏ی قارچی بهتر است هر ماه لیف‏ها‏ را تعویض کنید.

 

4 بعد از هر بار استحمام، پرده حمام را بشویید و هر شش ماه، قبل از این که پر از قارچ و انگل شود آن را تعویض کنید.

 

5حمام باید سیستم تهویه مناسب داشته باشد. برای بیرون رفتن رطوبت، هنگام و پس از استحمام پنجره حمام را باز کرده و سیستم تهویه را روشن کنید.

 

6 هنگام تمیز کردن وان حمام به جای آنکه بیرون وان ایستاده و دستان‌تان را برای تمیز کردن به داخل وان دراز کنید، بهتر است داخل وان رفته و در حالت نشسته کف آن را تمیز کنید.

 

توجه داشته باشید که هنگام کار به تناوب با هر دو دست خود کار کنید و برای آنکه لیز نخورید همیشه از یک دست خود برای حفظ تعادل استفاده کنید. همان‌طور که سطح داخل وان را تمیز می‏کنید، روی زانوهایتان حرکت کرده و به محلی که تمیز می‎کنید نزدیک شوید.

 

7 در تمیز کردن کف حمام به جای آنکه با زانوهای صاف و کمر خمیده کار کنید، با کمر صاف و زانوهای خمیده کار کنید. این قانونی کلی است که برای تمیز کردن همه جای خانه باید آن را رعایت کرد.

جدیدترین مطالب سایت