روش های شستشوی انواع پرده + نکات مفید در شستشوی پرده

روش های شستشوی انواع  پرده + نکات مفید در شستشوی پرده

شستن پرده ها

کامل ترین مقاله شب عید برای خانه تکانی و شستن پرده های منزل – سوال اینجاست چطور پرده ها را بشوریم بدون آن که خراب یا پاره شوند ؟ نحوه صحیح شستن پرده های منزل چگونه است ؟ بهترین مایع برای شستن پرده چیست ؟ و چگونه پرده را بعد از شستن آویزان کنیم ؟

 

نکات مفید در شستشوی پرده

1 – هنگامیکه پرده هاي خانه تان را بیرون می آورید، پیش از خارج کردن گیره ها از آنها، ابتدا محل هاي قرار گیری گیره ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با اینکار پس از شستشو میتوانید به اسانی گیره ها را در محل هاي قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.
 
 
2 – پرده ها را پس از شستشو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت چروک هاي موجود در پارچه همزمان با خشک شدن آن صاف می‌شود و دیگر نیازی به اتوکشی  به مدت طولانی نخواهد بود.
 
 
3 – اگر پارچه نخی جدیدی برای پرده هاي خانه تان تهیه کرده‌اید و احتمال آب رفتن آنها وجوددارد، ابتدا پارچه را در محلول آب و نمک به میزان 1 قاشق سر صاف نمک طعام در هر لیتر آب و به مدت 24 الی48 ساعت به صورت مچاله قرار دهید. پس از طی این مدت زمان، پارچه را آب کشی کرده و اتو بزنید. سپس شروع به دوختن پرده کنید. اینکار برای پارچه هایي که احتمال رنگ دادن آنها وجوددارد نیز سبب تثبیت رنگ هاي موجود میشود.
 
 
4 – برای گردگیری پرده ها و زدودن گرد و خاک، در هر یک از جاروبرقی هاي خانگی، سری مخصوصی برای این منظور قرار داده شده است. با نصب آن بر روی میله جاروبرقی هر چند وقت یک‌بار پرده هاي خانه تان را گردگیری کنید.
 
 
توصیه هایي برای نحوه شست و شوی صحیح و اتو کردن انواع لباس چطور و با چه شیوه اي از لباسهای خود نگهداری کنیم و آنها را بشوییم که خراب نشوند و بافت آنها دیر از بین بروند ؟ما توصیه هایي برای شما داریم…. چطور و با چه شیوه اي…
 
روش های شستشوی انواع  پرده + نکات مفید در شستشوی پرده
 
برای لکه زدایی از انواع پارچه ها به نکات زیر توجه فرمایید:
 
 
1. ابتدا علت و نوع لکه راکه از چه موادی است،پیدا کنید.
 
2. نوع پارچه را تعیین کنید؛ به خصوص از این لحاظ که قابل شستشو هست یا خیر….
 
خانه داری – نظافت لوازم خانگی – پاک کردن لکه از فرش پیش از تمیز کردن فرش، حتما خوب جارو بزنید تا گرد وغبار آن گرفته شود. با مقداری ماست لکه هایي راکه تازه روی فرش به وجود آمده پاک کنید. برای این منظور ماست را روی سطح لکّه…
 
 روش های شستشوی انواع  پرده + نکات مفید در شستشوی پرده

نحوه شست و شوی پرده هاي منزل

 پرده هاي کثیف و غبار گرفته هرچند وقت یک‌بار نیاز به شستشو دارند.

 

برای شستشو پرده از صابون ملایم یا مایع ظرفشویی و برای تمیز شدن حلقه ها از سرکه استفاده کنید.

 

۱ – قبل از شستشو، به پشت پرده خوب نگاه کنید. درصورت پوسیدگی در اثر آفتاب یا کشیدگی هاي مختلف بهتر است آنرا عوض کنید.

۲ – شستشو پرده هاي فاقد آستر رابا توجه به دستورالعمل روی لیبل انجام دهید.

۳ – شستشو پرده هاي آستردار رابه خشکشویی بسپارید.

۴ – بجای شستن پرده هاي بزرگ با خودرو لباسشویی، آنها را داخل وان خیس کنید تا آسیب نبینند.

۵ – حلقه هاي زنگ زده را داخل سرکه بجوشانید تا مثل قبل براق شوند. روی چوب پرده هاي قدیمی صابون بمالید تا گیره ها روان از داخل آن عبور کنند.

۶ – برای سریعتر خشک شدن پرده، از دور خشک کن و برای معطر شدن از نرم کننده لباس استفاده کنید.

 

روش های شستشوی انواع  پرده + نکات مفید در شستشوی پرده

نکته :
_ هر چند وقت یک بار برای غبار روبی، روی پرده ها جاروبرقی بکشید.

_ برای پیشگیری از رفتن پرده داخل جاروبرقی، میزان مکش آنرا کم کرده، بین پرده و لوله جاروبرقی از یک صفحه پلاستیکی مشبک استفاده کنید.

 

حتما بخوانید:

جدیدترین مطالب سایت