تمیز شستن 5 وسیله در خانه تان

تمیز شستن 5 وسیله در خانه تان

نکات ویژه ای شستن وسایل داخل خانه

5 وسیله خیلی مهم را باید در منزل شسته شوند مشابه از این وسایل را برای شما عزیزان قرار داده ایم با ما همراه باشید

 

ظرف نگه دارنده مسواک را با آب داغ و صابون بشویید

همۀ افراد به بهداشت و پاکیزگی آشپزخانه و سرویس بهداشتی اهمیت می دهند؛ اما جاهایی هم وجود دارد که در محدوده بهداشتی شما جای نگرفته هست. تعداد زیادی از اشیا در اطرافتان وجود دارد که هرگز آن‌ را نمی‌شویید و کاملاً آلوده هست. در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره و راه حلی برای تمیز کردن هر یک ارائه می‌کنیم.

 

این 5 وسیله در منزل تان که حتما باید شسته شوند!!
• بالش ها

آیا تاکنون با بینی گرفته یا سردرد خفیف از خواب بیدار شده‌اید؟ نتایج مطالعه اي درمورد بالش هاي نو و بالش هاي قدیمی نشان میدهد که حداقل یک یا دو نوع باکتری مربوط به آسم یا مریضی‌هاي دیگر در هر دو نوع بالش وجود دارد. بعضی از بالش‌ها نیز ده‌ها نوع موجود چندش آور داشته هست. سلول‌هاي مرده پوست، کرم‌هاي ریز، خاک و قارچ نیز در بالش‌ها مخفی هست. همینطور موضوع تعجب آور دیگر این هست که بالش هاي مصنوعی نسبت به بالش هاي طبیعی آلودگی‌ بیشتری دارد.

 

تمیز شستن 5 وسیله در خانه تان

چگونه بالش ها را تمیز کنیم

نحوه تمیز کردن بالش‌ها به نوع بالش بستگی دارد. اگر بالش از پر پرندگان پر شده هست، باید آن را به خشک شویی بدهید. اینکار اساس حساسیت را از بین خواهد برد. بالش‌هاي مصنوعی را نیز می توان در اتومبیل لباس شویی شست. گذشته از اینکار برچسب راهنمای شست وشو روی بالش را بخوانید.

 

تمیز شستن 5 وسیله در خانه تان

• ظرف نگه دارنده مسواک ها

طبق گزارشی، ۲۷ درصد ظروف نگه دارنده‌ مسواک، به باکتری هاي مریضی زا مثل استافیلوکوک آلوده هست؛ استافیلوکوک‌ها مریضی‌هاي گوناگونی مثل عفونت هاي پوستی موضعی مثل گل مژه را در انسان و حیوانات ایجاد می کند. همینطور این گزارش نوع ناشناخته اي از باکتری هاي مرتبط با اشریشیا کُلي یا E. coli را شناسایی کرد. در واقع محققان پس از انجام آزمایش‌هاي گوناگون به این نتیجه رسیدند که ظرفی که مسواک هاي خود را در آن میگذارید، آلوده ترین محل در سرویس بهداشتی هست.

 

چگونه ظرف نگهداری مسواک ها را تمیز کنیم

محققان پیشنهاد می کنند ظرف نگه دارنده مسواک را با آب داغ و صابون بشویید یا دو بار در هفته آن را در خودرو ظرفشویی بگذارید تا شسته شود.

 

تمیز شستن 5 وسیله در خانه تان

• گوشی همراه

موبایل همراه در همۀ جا همراه شماست، روی میز و پیشخوان‌هاي مراکز عمومی گذاشته می شود و معمولاً گرم هست؛ همین موضوع اساس‌ مناسبی را برای رشد باکتریها و میکروب ها فراهم می کند. تلفن همراه همراه شما آهنربای میکروب و آلودگی هست. صفحه شیشه‌اي صاف و صیقلی آن در واقع انتقال‌دهنده‌میکروب‌هاست.

 

چگونه گوشی همراه را تمیز کنیم

برای تمیز کردن تلفن همراه همراه دستمال‌ هاي ضدعفونی‌کننده برترین گزینش محسوب می شود. تلفن همراه خود را خاموش کنید و دستمال بکشید. تا زمانی که نم دستمال روی آن خشک نشده هست، تلفن همراه را روشن نکنید.

 

تمیز شستن 5 وسیله در خانه تان

• بندهای کفش

بندهای کفش‌ها نزدیک زمین هست و آلودگی‌ها و کثیفی‌هاي خیابان روی آن‌ها می نشیند. طبق یک تحقیق، کفش‌ها و بندهای آن میلیون ها ریزسازواره مثل ویروس‌ها و تک‌یاخته‌ها را در خود جای داده‌ هست.

 

چگونه بند کفش را تمیز کنیم

بندهای کفش خود را داخل آب داغ و صابون بگذارید یا زمانی که لباس‌هایتان را می‌شویید، آن‌ها را نیز در اتومبیل لباس شویی بگذارید. به خاطر داشته باشید که بند کفش ممکن هست به دور همزن خودرو لباس شویی بپیچد، این موضوع برای اتومبیل‌هاي نیمه‌خودکار صدق می کند. برایجلوگیری از این اتفاق، آن‌ها را داخل روبالشی یا جوراب بگذارید.

 

تمیز شستن 5 وسیله در خانه تان

• کیف دستی

کیف دستی شما نیز همۀ جا همراه شماست و هر روز حداقل چندبار در مکان‌هاي عمومی قرار می گیرد. طبق مطالعه اي در بریتانیا، یک کیف‌دستی معمولی از سرویس بهداشتی یک اداره معمولی کثیف‌تر و آلوده‌تر هست. بخش‌هاي آلوده‌تر کیف‌دستی بخش دستگیره و ته کیف هست.

 

چگونه کیف دستی را تمیز کنیم

تمیز کردن کیف‌ دستی به جنس آن بستگی دارد؛ اما اکثر آن‌ها را می توان با دستمال مرطوب یا آب و صابون تمیز کرد. اگر جنس کیف شما پارچه‌اي هست، برترین گزینش خشکشویی هست.

 

جدیدترین مطالب سایت