چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

از بین بردن بوی بد سطل زباله

بعضی اوقات سطل آشغال را فراموش می کنیم تخلیه کنیم یا میوه هاي‌ آبدار و غذا هاي‌ ترش یا شیرین را برای مدتی می گذاریم بماند و باعث بوی بسیار نامطبوع در محیط و موقع تخلیه آن میشود ؛ دراین پست چند روش کاربردی برای از بین بردن بوی آشغال برای تان گرد آوری کرده ایم.

 

چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد سطل اشغال

 

جوش شیرین

جوش شیرین تنها برای پخت و پز مناسب نیست. پودر جوش شیرین می تواند کارهای بیشتری انجام دهد ؛ مثل جذب بو. همه ی کاری کـه شـما بایدانجام دهید این اسـت کـه: در قسمت زیر سطل خود قدری جوش شیرین بریزد و یک کیسه آشغال جدید درون آن بگذارید.

 

دانه قهوه

استرالیا یک کشور و ملت قهوه دوست اسـت، ولی آیا می‌دانید دانه هایي کـه این نوشیدنی را خیلی خوشمزه می‌کنند، بـه جز هوشیار نگه داشتن مردم، استفاده هاي‌ بیشتر دیگری هم دارد؟

 

خاصیت دانه هاي‌ قهوه بـه خصوص برای ازبین بردن بو بسیار مناسب اسـت. دانه هاي‌ قهوه را دریک ظرف کوچک پر کنید و آنرا در زیر سطل آشغال بگذارید.

 

چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

پوست میوه لیمو

جالب اسـت بدانید می‌شود از پوست لیمو برای برطرف کردن بوی بد سطل آشغال استفاده کرد. شـما میتوانید قدری از پوست لیمو را روی آشغال‌ها بگذارید تا بوی بد سطل آشغال کمتر شود یا بـه طور کامل از بین برود.

 

برای رسیدن بـه یک ترکیب قویتر، میشود پوست لیمو و جوش شیرین رابا هم ترکیب کرد.

 

وانیل

برای از بین بردن بوی بد سطل آشغال میتوانید از این راه کار استفاده کنید. عصاره وانیل بـه جز مصارف خوراکی میتواند بـه اسانی بوی بد سطل آشغال را از بین ببرد.

 

پس از خارج کردن کیسه آشغال از سطل، چند قطره عصاره را روی یک یا دو تکه پنبه‌ کوچک ریخته، آن‌ها را در ته سطل خالی بگذارید و درب سطل آشغال را ببندید. بگذارید پنبه‌هاي‌ آغشته بـه عصاره وانیل در طول شب در سطل آشغال بمانند تا بوی خوبی در سطل آشغال بـه وجود آید.

 

چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

وایتکس

چنانچه جرم یا بوی بد آشغال خیلی زیاد اسـت می توانید از ضدعفونی کننده اي مثل وایتکس رقیق شده استفاده کنید. 1/4 پیمانه وایتکس را در 4 لیتر آب گرم حل کنید. موقع استفاده احتیاط کنید و حتماً پنجره را باز کنید یا فن را روشن کنید.

 

روغن های صنعتی اسانس دار

استفاده از این شیوه برای مدتی سبب برطرف شدن بوی بد سطل آشغال می‌شود. آغشته کردن یک پنبه یا اسفنج بـه روغن اسانسی و گذاشتن آن کف سطل آشغال.

 

چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

ورق خشک کن

یک وسیله عالی ضد بو برای آشغال هاي‌ شـما بـه وجود می آورد. یک ورق خشک کن در سطل آشغال بیندازید. با ورق هاي‌ خشک کن دست دوم هم میتوانند بوی بد سطل آشغال شـما را از بین ببرد.

 

چنانچه از انها سطل و کیسه استفاده کنید ؛ چنانچه خیس شوند و خشک شوند ؛ بـه کناره قوطی می چسبند و جدا کردن آن ها سخت اسـت. یک ورق خشک کن جدید و بدون استفاده اضافه کنید. بوی بد بـه سرعت با رایحه اي تازه جای گزین می‌شود.

 

ظرف شن گربه

ظرف شن گربه نه تنها بوی نامطبوع دوستان چهار پای ما را کـه پشت سر می گذارند از بین می‌برد بلکه بـه همان اندازه در از بین بردن بوهای تندی کـه از سطل آشغال شـما بیرون می‌آید نیز مهارت دارد.بـه سهولت کمی شن گربه روی پایه سطل آشغال بپاشید.هر بوی نامطبوعی دریک چشمک زدن جذب می‌شود.

 

چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

سرکه

پما نمی‌توانیم سرکه را فراموش کنیم.اگر وقت آن اسـت کـه بـه سطل بد بو خود اعلام جنگ کنید ؛ سرکه را امتحان کنید.یک کتری پر از آب را بجوشانید ؛ وقتی آماده شد آنرا در سطل آشغال بریزید و بـه سادگی سرکه را بـه آن اضافه کنید.

 

چگونه بوی سطل آشغال را از بین ببریم؟

درب سطل آشغال را ببندید «بخار بـه شـما کمک می‌کند تا آلودگی هاي‌ سرسخت را از بین ببرید» و نیم ساعت صبر کنید.سپس آن«مخلوط اب و سرکه» را بیرون ریخته و خشک کنید.

 

برای از بین بردن بوی نا مطبوع سطل آشغال فقط کافی اسـت یکی از موارد بالا را انجام دهید و آشغال ها تر و خشک تان را از هم جدا کنید و کمی اگر برای تخلیه سطل آشغال منظم باشید هیچ وقت ممکن اسـت بـه فکر راه حل هاي‌ بالا نیفتید.

جدیدترین مطالب سایت