مراقبت بهتر از انواع پوست و مو

مجموعه : نکات آرایشی
مراقبت بهتر از انواع پوست و مو

دکتر سوزان ایوانس متخصص مشهور پوست و مو با طرح سؤالاتی پیرامون موضوعات رفتار با پوست و مو و ارائه نظریاتی در باره ی آن چند توصیه سودمند برای مراقبت بهتر از انواع پوست و مو ارائه داده است،که در ذیل به آنها اشاره میکنیم:

 

موارد زیر چند پیشنهاد اساسی است که من به بیمارانم می دهم تا بتوانند موهایشان را در فصل تابستان براق و زیبا نگه دارند.

 

1- اجازه بدهید چربی طبیعی موهایتان

مدت بیشتری در آنها بماند ، بنابراین بهتر است فقط دو بار در هفته آنها را با شامپو بشویید، زیرا مواد پاک کننده موجود در شامپو می تواند رطوبت طبیعی موهایتان را از بین برده و موجب خشک و شکننده شدن آنها بشود. همچنین فقط از یک نوع حالت دهنده استفاده کنید.

 

2- بهتر است موهایتان را با آب سرد بشویید

و با حوله و در هوای طبیعی خشک کنید. اگر برای خشک کردن موهایتان دائما از یک منبع گرمایی ( مثل سشوار ) استفاده کنید به مرور حالت ظاهری موهایتان آسیب خواهد دید.

 

3- پوست سرتان را فراموش نکنید.
برای نواحی بدون پوشش پوست سرتان از کرم ضد آفتابی که SPF  آن 30 یا بیشتر باشداستفاده کنید. وقتی در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار دارید حتماّ از یک کلاه لبه دار استفاده کنید. هنگامی که در فضای باز ورزش می کنید بهتر است موهایتان را ببافید و ببندید تا حداقل اشعه خورشید را به خود بگیرد. در شب موهایتان را با یک روسری ابریشمی بپوشانید تا رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

 

4- در گرمای شدید تابستان هدف اینست

که پیازهای موی شما خوب تغذیه شود، بنابراین بهتر است موهایتان را قبل از شستشو با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ دهید.

 

5- از مواد شیمیایی غلیظ و ناملایم دوری کنید.
اگر می خواهید در فصل تابستان موهایتان سبک و روشن باشد از محصولاتی که محتوی ” پروکسید ” می باشند اجتناب کنید. بهتر است از رنگ های طبیعی استفاده کنید مواد شیمیایی ناملایم و گرم همیشه به موهایتان صدمه می زند. اگر می خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید حتماّ قبل از شستشو به آن نرم کننده و هنگام خشک کردن حالت دهنده بزنید.حداقل هفته ای یک بار موهایتان را عمیقاّ ورز و ماساژ بدهید.

 

جدیدترین مطالب سایت