تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

مجموعه : لوازم آرایشی
تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

آیا خوردن رژ لب ضرر دارد؟

رژ لب یکی از اصلی ترین ارکان زیبایی هر خانومی بـه حساب می‌آید و برای داشتن لب هاي‌ درشت و رنگی ازآن استفاده میکنند اما خیلی از رژلب هاي‌ موجود در بازار از آلیاژهای غیر اصولی استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود کـه سرطان زا و مضر باشد.

 

اکثر شـما تا حدودی از عوارض استفاده بی اندازه لوازم آرایشی آگاهی دارید. یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی در میان زنان و دختران رژلب هایي با جنس و برندهای گوناگون هستند. گاهی خانم‌ها نا خواسته با خوردن رژلب ماده هاي‌ سمی داخل آن را وارد بدنشان میکنند.

 

تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

رژلب، به عنوان اولین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده اسـت و تا بـه امروز هم چنان مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد. رژلب هاي‌ شیمیایی کـه امروزه استفاده بسیار زیادی دارند، دارای سرب زيادي برای دوام رنگدانه هستند. سرب ماده اي اسـت سمی کـه از طريق پوست جذب میشود و برای بدن بسیار زیان دارد.

 

مواد تشکیل دهنده رژلب

– موم

– سرب

– الکل

– معطر کننده

– رنگ

 

موم اصلی ترین عنصر اصلی رژ لب

یکی از عناصر اصلی سازنده رژ لب موم اسـت. موم حالت پذیر اسـت و انعطاف پذیری دارد. در رژ لب از سه مدل موم شامل موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا کـه از برگهای نخل برزیلی گرفته می‌شود، استفاده می‌شود. چنانچه در رژ لبی از موم کارنابا بیشتر استفاده شود قیمت آن گران تر اسـت.

 

تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

 

روغن مخصوص رژ لب

از روغن هاي‌ مختلفی در تهیه رژ لب استفاده میشود. از این روغنها می‌توان بـه روغن کرچک، روغن نباتی، لانولین، روغن معدنی و کره کاکائو اشاره نمود. حدودا ۶۰ درصد وزن رژ لب حاوی روغن و موم اسـت.

 

رژ لب های سمی موجود در بازار

سرب ماده اي اسـت سمی کـه از طريق پوست جذب میشود و برای بدن بسیار زیان دارد.

 

متأسفانه درصد بالایی از رژلب ها دارای ماده هاي‌ اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم هستند و خطر ابتلا بـه سرطان ریه و سرطان سینه موقع استفاده ازآن بالاست.

 

تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

 

رنگدانه های ذغال سنگ موجود در رژ لب

بـه عنوان رنگدانه برای رنگ آمیزی رژهای قرمز استفاده می‌شود. این مخلوط سمی در صورت بلع باعث حالت تهوع، سردرد و سوزش پوست میشود.

 

رنگ های آب دریاچه

استفاده از رنگ هاي‌ محلول در آب دریاچه ها« کـه در اثر واکنش هاي‌ شیمیایی، گیاهان و سنگ هاي‌ موجود در رودخانه ها بوجود می‌آیند، بسیار سمی و سرطان زا هستند کـه سبب تحریک پوست و ایجاد سرطان هاي‌ پوستی میشوند.

 

تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

 

اسانس های عطر رژ لب

این نوع عطرها بـه علت دارا بودن ترکیبات شیمیایی، می‌توانند التهاب، خشکی و ترک‌خوردگي لب ها را سبب شوند.

 

بر اساس امار گرد آوری شده، صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی، زنان در زمان زندگی خویش حدود 2 کیلو گرم رژلب را می بلعند کـه خطر ابتلا بـه سرطان هاي‌ ریه و سینه را در زنان بـه طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

مواد خطرناک موجود در رژ لب ها

– فرمالدئید

– اکسی بنزون

– بوتیل هیدروکسی

– پارابن

 

تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

 

تشخیص رژ لب اصل از تقلبی

راه هاي‌ مختلفی برای تشخیص وجود سرب در رژلب وجوددارد کـه دراین مقاله می خواهیم بـه یک شیوه خانگی و مؤثر اشاره کنیم. یک شیوه خانگی و مطمئن برای تشخیص سرب موجود در رژلب وجوددارد و آن هم طلاست! سرب بـه طلا واکنش نشان میدهد ودر اثر تماس با آن بـه رنگ سیاه در می‌آید.

 

برای ازمایش میتوانید قدری از رژلب را پشت دست تان بزنید و آنگاه تکه اي طلا را بر روی آن قرار دهید. پس از چند لحظه طلا را از روی آن بردارید.

 

چنانچه مشاهده کردید کـه رنگ رژ سیاه گردید و بـه طلا واکنش داد بدانید کـه این رژ حاوی سرب اسـت. ولی چنانچه پس از برداشتن طلا هیچ تغيير رنگی بر روی رنگ رژ مشاهده نکردید خیالتان از بابت سلامتی رژ آسان باشد.

 

خطرناک ترین رنگ رژ لب

شاید ندانید کـه پرخطر ترین رنگ رژلب رنگ قرمز اسـت! این رنگ زیبا و پرطرفدار در میان خانم‌ها دارای بالاترین ميزان سرب اسـت. وجود رنگ دانه هاي‌ قرمز نسبت بـه سایر رژلب هاي‌ عارضه هاي‌ بیشتری برای بدن دارند مثل ایجاد اختلال هاي‌ کبد، کلیه، گلبول هاي‌ سفید خون و…..

 

تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

 

بالاترین نکاتی را برای انتخاب یک رژ لب خوب و سالم و طبیعی را برایتان عنوان کردیم شـما میتوانید با استفاده از هرکدام از این نکات با خیال آسان رژ لب خوب و طبیعی را خریداری نمایید بدون نگرانی را استفاده کنید.

جدیدترین مطالب سایت