فواید و مضرات تزریق کلاژن را بدانید

مجموعه : آرایش صورت
فواید و مضرات تزریق کلاژن را بدانید

فوائد تزریق کلاژن را بدانید 

کلاژن یکی از موادی هست که پزشکان به صورت شما تزریق میکنند تا ظاهری نرم تر و گوشتی تر به صورت شما بدهند.اگراز نظر جسمی سلامت کامل دارید
و از نظرروحی- روانی دارای ثبات هستید چنانچه واقعا”خواستار این هستید که جوانتر وشاداب تر به نظر برسید و ظاهر زیباتری داشته باشید بعد از این که کاملا” در اساس اینکار و عواقب احتمالی آن آگاه شدید برای تزریق مناسب هستید

 

گرچه باید بدانید با وجود داشتن همۀ این شرایط ممکن هست نسبت به تزریق کلاژن واکنش آلرژیک نشان دهید، پس حتما”گذشته از هرگونه تزریقی باید تست پوستی انجام دهید که شامل دو تست پوستی در عرض یکماه و به فاصله دو هفته هست که توسط دکتر برایتان انجام میشود ولازم به ذکر هست که حتی اگر تست انجام شده نیز منفی باشد ممکن هست برخی از افراد بعد از انجام تزریق دچار واکنش آلرژیک شوند.

 

تصمیم خود را بگیرید

اگر قصد انجام تزریق کلاژن دارید باید اطلاعات دقیقی از فواید اینکار،ماندگاری آن، هزینه آن و عوارض احتمالی آن داشته باشید. مفید فکر کنید که اینکار چقدر برایتان اهمیت دارد و از نظر روانی چقدر در دادن اعتماد به نفس به شما کمک کننده هست.بنابراین بهتر هست با یک متخصص جراجی زیبایی یا یک متخصص پوست که در این اساس تجربه کافی دارد مشورت کنید.

 

امروزه مواد مختلفی جهت پرکردن صورت وترمیم آن به کار میرونداما کلاژن مطلوب ترین ماده موجود در بازار هست. کلاژن یک پروتئین طبیعی هست که از سال 1976 جهت انجام کارهای زیبایی بهرهگیری میشود و توسط FDA نیز در سال 1981 تایید شده هست.بر طبق آمار ارائه شده از جامعه جراحان کشور آمریکا 576255 بیمار در آن کشوردرسال2003 تحت تزریق کلاژن قرار گرفته اند.کلاژنی که مورد بهرهگیری قرار می گیرد

 

از کلاژن تصفیه شده گاوی یا کلاژن انسانی میباشند. ZydermوZyplast کلاژن هاي گرفته شده از محصولات گاوی میباشند که درلایه درم در مناطقی که با گذشت زمان کلاژن از دست داده اند جایگزین می شوند.

این مواد گذشته از تزریق احتیاج به انجام تست پوستی دارند زیرا امکان واکنش آلرژیک به انها چندان هست.

CosmodermوCosmoplast محصولات کلاژنی گرفته شده از انسان میباشند که همان مصارف را دارند اما مزیتشان این هست که احتیاج به انجام تست پوستی گذشته از درمان نخست با آن ها وجود ندارد.

انتظار داشته باشید که…

فوائد تزریق کلاژن این هست که حالت کلی صورت را بهبود می بخشد ، فرورفتگی ها وچروکهای صورت را پر می‌کند، لبها را جذاب تر نشان می دهد،گونه ها را برجسته تر کرده وتو رفتگی چانه را اصلاح می‌کند ودر کل شما را زیباتر می کند اما مثل هر عمل دیگری عوارض جانبی نیز دارد.بعد از عمل ممکن هست قرمزی و دردوتورم در موضع ایجاد شود که بعد از یک تا دو روز برطرف میشود،گرچه در حدود 2 درصد از بیماران این عوارض بمدت طولانی تروحتی ماهها باقی می مانند.

 

عفونت محل تزریق،باقی ماندن اثر تزریق وپف کردن محل از عوارضی میباشند که بندرت دیده می‌شوند. یک مورد ناخوشایند تزریق موقتی بودن اثر آن هست.بعد از گذشت حدود شش ماه تا یکسال « که بسته به سن، نوع پوست،فعالیتهای هرروز متفاوت هست»کلاژن ممکن هست جذب بدن شود که بویژه در مناطقی که عضلات تحرک بیشتری دارند از بین رفتن کلاژن سریعتر هست،بنابراین افرادی که تزریق کلاژن را انجام می دهند برای باقی ماندن اثر آن ممکن هست مجبور شوند دو تا سه بار اینکار را تکرار کنند.هنوز دقیقا” مشخص نشده که بیماریهای خود ایمنی نیز می توانند در نتیجه تزریق کلاژن ایجاد شوند یا نه؟

جدیدترین مطالب سایت