8 روش طبیعی و آسان برای خلاص شدن از موهای خشک و کدر

مجموعه : سلامت مو
8 روش طبیعی و آسان برای خلاص شدن از موهای خشک و کدر

چگونه موهای خشک نداشته باشیم ؟ 

بیشتر در خانمها مو هاي خشک معضل شده هست برای پیشگیری از مو هاي خشک در ادامه میتوانید با 8 روش طبیعی و آسان برای خلاص شدن از مو هاي خشک و کدر ما را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب حنا یک گیاه سحر آمیز هست که می‌تواند مو هاي خشک و آسیب دیده شما را درمان کند. با ما همراه شوید تا این روش سحر آمیز خانگی رابه شما بگوییم.

 

آیا فکر میکنید که حنا فقط برای رنگ کردن طبیعی موها بهرهگیری می‌شود؟ اگر پاسخ تان بله هست، اجازه دهید تا حقیقتی را با شما در بین بگذارم. حنا یک گیاه سحر آمیزی هست که نه تنها باعث میشود تا مو هاي تان رابه شکل قهوه اي مایل به قرمز رنگ کنید، بلکه می‌توانید با بهرهگیری از حنا وز وز مو هاي تان را نیز نظارت کنید. حنا هم ایمن هست و هم ارزان هست که میتوانید با تولیدات مواظبت از مو که در بازار موجود می باشند، جای گزین کنید و همینطور می‌توانید به سهولت مو هاي خشک، فر و دقیقا آسیب دیده خود رابه مو هاي نرم، براق و درخشان تبدیل کنید، فقط کافیست که به مدت دوهفته ازآن بهرهگیری کنید.

 

اکنون، این سوال پیش می‌آید که چراباید از حنا برای مو هاي آسیب دیده بهرهگیری کنیم؟ واقعا مزیت هاي حنا برای موها چیست؟ فهرست زیر برترین پاسخ رابه شما عرضه می‌کند.

 

حنا تارهای مو را از ریشه تقویت می‌کند 

حنا به سهولت وارد فولیکول هاي مو می‌شود و باعث تغذیه ریشه موها میشود، از این رو، امکان شکنندگی مو را کاهش می‌دهد و تقویت موها را نیز فراهم میکند.

 

حنا نقش مهمی در ترمیم پولک آسیب دیده مو بازی می‌کند 

پولک همان لایه سطح سفت که همچون یک پوشش محافظتی برای هر تار موی مجزا عمل میکند» که سلول هاي داخلی مو را از آسیب حفظ میکند. از این رو، ساقه مو به نحو اثر بخشی تقویت می‌شود.

 

حنا همچون یک نرم کننده طبیعی مو، مقدار رطوبت در گیسوان شما را بیشتر می‌کند 

در نتیجه، موی هاي خشک و فر شما تبدیل به موهایی بی انتها نرم و دقیقا مرطوب میشوند. حنا به حفظ تراز PH پوست سر و مو کمک میکند که برای حفظ آب رسانی پوست سر، کاهش شوره سر و پیش گیری از ریزش مو لازم می باشد. 

بطور خلاصه، حنا میتواند از موی خشک و شکننده در برابر آلودگی، مواد شمیایی یا آب زدایی پشتیبانی کند.

 

مواد مورد نیاز برای ترمیم مو با حنا 

 

–    پودر حنا : 5 قاشق رستوران که بستگی به طول مو هاي تان دارد « سعی کنید از حنای طبیعی بهرهگیری کنید» 

–    ماست ساده : سه قاشق چایخوری 

–    لیمو : یک عدد بزرگ 

–    تخم مرغ : یک عدد 

–    چای سیاه : یک فنجان

–    آب ولرم : درصورت نیاز 

 

درصورت تمایل، میتوانید یک قاشق چایخوری پودر جوز هندی، 7 تا 8 قطره روغن اسطوخدوس و روغن  موی گیاهی هم به این ترکیب افزون کنید.

 

طرز تهیه و نحوه بهرهگیری 

1 – پیشنهاد میشود که ترکیب حنا را دریک ظرف آهنی تهیه کنید، چون به حداکثر رنگ از این گیاه به دست می‌آید. در غیر این صورت، یک ظرف شیشه اي یا پلاستیکی نیز مناسب خواهد بود. پودر حنا را داخل ظرف بریزید. ماست و چای سیاه رابه پودر حنا افزون کنید و آن قدر هم بزنید تا خمیر غلیظی به دست آید. 

 

2 – آب لیمو را داخل ترکیب بریزید و موثر هم بزنید. آنگاه، به مدت سه تا چهار ساعت به ترکیب استراحت دهید. 

 

3 – اکنون، تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بشکنید. آن رابه ترکیب اولی افزون کنید. با یک قاشق هم بزنید تا کمی لغزنده شود. 

 

4 – آب ولرم را داخل این ترکیب بریزید  سعی کنید به آن درجه غلظتی برسد که ترکیب مورد نظر از روی قاشق نیفتد. 

 

5 – اکنون دستکش هاي پلاستیکی را بپوشید و ترکیب حنا را روی سرخود بگذارید. همینطور می‌توانید از یک قلم رنگ مو نیز بهرهگیری کنید. 

 

6 – سرخود رابه دو بخش مساوی تقسیم کنید و این خمیر را دقیقا بر روی این قسمت ها بگذارید. اول از ریشه ها آغاز کنید تا تدریجی به نوک مو برسید و مطمئن شوید که هر تار مو دقیقا به حنا آغشته شده باشد. 

 

7 – مو هاي خودرا با یک کلاه پلاستیکی و یا کلاه مش بپوشانید. 

 

8 – بعد از سه الی چهار ساعت، با آب ولرم مو هاي خودرا بشوئید تا نرم تر و درخشنده تر شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت