چرا بعضی اوقات سرمان خارش میگیرد ؟

مجموعه : سلامت مو
چرا بعضی اوقات سرمان خارش میگیرد ؟

درمان خارش سر 

بعد از حمام یا بعد از عرق  کردن گاهی اوقات برای بعضی از افراد خارش سر به وجود می‌آید و باعث میشود فرد بهم بریزد در ادامه برای درمان خارش سر همراه باشید .

 

به گزارش تالاب عارضه خارش موی سر را ناشی از بیماری قارچی دانست و تصریح کرد: این قارچ در پوست سر وجود دارد که به آن اگزمای سبورییک یا درماتیک سبورئیک میگویند که در پوست سرهمگان وجود دارد اما تحت شرایط و به دلایلی خاص به شکل مریضی‌زا در آمده و باعث التهاب، خارش و قرمزی در بعضی افراد میشود.

 

وی افزود: این قارچ به تعداد کم در پوست سر افراد وجود دارد اما در افراد خاصی تعداد این قارچ اکثر می شود و باعث ضایعات خارش دار و التهابی و گاهی قرمز رنگ یا پوسته پوسته شدن در سر میشود.

 

احسانی خاطرنشان کرد: عامل دیگر خارش سر یک نوع مریضی به نام صدف هست که ضایعات پوسته دهنده دارد که در سر و باعث خارش می‌شود.

 

این متخصص پوست و مو شست و شوی نامناسب پوست سر را از دیگر عوامل خارش موی سر دانست و گفت: در صورت شست و شوی نادرست سر روغن، مواد دیگر در پوست سر باقی بماند و باعث خارش شود.

 

وی تأکید کرد: شپش سر در بچه‌ها می تواند عامل دیگری برای خارش سر باشد و در بچه‌اي که به خارش سر مبتلاست باید وجود شپش سر بررسی شود.

احسانی افزود: معمولاً پوسته‌هاي عادی در سر بدون علامت و خارش هست ولی هنگامی که ملتهب شد همین مریضی اگزمای سبورئیک باعث خارش و التهاب پوست شود.

 

این متخصص پوست و مو درمورد دلیل افزایش قارچ سر گفت: دلیل این اتفاق عمده روشن نیست اما از عوامل تأثیرگذار می توان به استرس و شرایط محیط کار اشاره کرد یعنی افرادی که در محیط‌هاي گرم و مرطوب کار میکنند اکثر در معرض ابتلا به این عارضه میباشند.

 

وی درمورد تأثیر رژیم خوراکی بر بروز خارش در پوست سر گفت: این موضوع عمده ارتباطی در بروز بیماری ندارد.

 

احسانی خاطرنشان کرد: شیوع عارضه خارش پوست سر در دو جنس زن و مرد برابر هست و در دو جنس اکثر در سنین بین 20 تا 40 سالگی شیوع پیدا می کند.

 

این متخصص پوست و مو درمورد عوارض خارش پوست سر بر ریزش مو نیز گفت: ریزش موی سر ارتباطی به خارش موی سر ندارد و تنها ممکن است بر اثر خاراندن سر، موها کنده شود.

 

وی درباره نحوه درمان خارش موی سر نیز گفت: بهره گیری از شامپوها و داروهای ضد التهاب و ضد قارچ به صورت قطره‌اي یا خوراکی موقتاً این عوارض را کاهش میدهد ولی دوباره تکرار می‌شود پس عارضه‌اي عودکننده است.

 

منبع :فارس نیوز

جدیدترین مطالب سایت