نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

مجموعه : سلامت مو
نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

نرم کننده های ارگانیکی مو

اگر هرروز صبح شانه کردن موهایتان کار سختی بـه نظر می‌رسد، بـه خواندن این مطلب از مجله تفریحی تالاب ادامه دهید. احتمالاً نیمی از انرژی خودرا صرف گره‌زدایی و مدیریت مو هاي خود با محصولات مختلف می کنید، اما همان‌ گونه هرروز صبح یک توپ مو از دست میدهید. مشکلات مو بـه ابعاد گسترده اي رسیده اسـت و تقریبا همه ی از مو هاي خشک، کدر و نازک رنج میبرند. در اکثر موارد، شـما می توانید محصولات مملو از مواد شیمیایی را کـه ما استفاده میکنیم سرزنش کنید، اما تغییرات آب و هوایی و عوامل محیطی بـه همان اندازه مسئول هستند.

 

درمان موها خشک و وز

مو هاي خشک، وز و غیرقابل نظارت نیاز بـه مراقبت مناسبی دارد کـه شامل روغن کردن، شامپو کردن و حالت دادن بـه مو هاي شـما در فواصل زمانی منظم اسـت، اما امروزه این کافی نیست. اضافه کردن ماسک هاي‌ مو را بـه روال مراقبت از موی خود درنظر بگیرید تا فواید بهینه داشته باشید. با گذشت زمان، افراد بیشتری محصولات ارگانیک و بدون پارابن را انتخاب می‌کنند و این مقاله بـه شـما کمک می‌کند تا همین مسیر را طی کنید.

 

دستور العمل های ماسک مو خانگی

چند ماده در کمد آشپزخانه شـما وجوددارد کـه می‌تواند بـه عنوان یک ماسک موی عالی عمل کند و می توانید یک اسپای موی فانتزی در خانه داشته باشید، با کمک این مواد طبیعی می توانید ماسک‌هاي‌ عالی برای موهایتان بسازید کـه موهایتان را سالم و هیدراته نگه می‌دارد.

 

1. ماسک موی عسل و روغن زیتون

اگر می‌خواهید مو هاي خودرا عمیقاً نرم کنید، این ماسک مو راه حل مناسبی برای شماست. عسل قرن هاست کـه بـه عنوان یک تقویت کننده زیبایی مورد توجه قرار گرفته اسـت و روغن زیتون بـه دلیل استفاده هاي‌ سالم مختلف در رژیم غذایی شناخته شده اسـت. این ماسک ترکیبی از این دو ماده اسـت و مو هاي شـما را ابریشمی و براق میکند. این ماسک فوق العاده عمل می‌کند زیرا عسل رطوبت مو هاي شـما را می بندد و روغن زیتون انها را تغذیه می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم موهای سالمی داریم؟

 

نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

 

مواد لازم برای ماسک مو عسل و روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری عسل

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

کلاه دوش

 

طریقه استفاده از ماسک مو عسل و روغن زیتون

عسل و روغن زیتون را دریک کاسه کاملاً مخلوط کنید تا مخلوط یک دستی بـه دست آید. مو هاي خودرا بـه چهار قسمت تقسیم کنید و مخلوط را بـه طور مساوی بمالید. مو هاي خودرا با کلاه دوش بپوشانید و ماسک را حدود نیم ساعت بگذارید. ماسک رابا یک شامپوی ملایم بدون پارابن بشویید و از سرم یا نرم کننده معمولی خود استفاده کنید. برای مشاهده نتایج مفید، این روند را دو بار در ماه تکرار کنید.

 

2. ماسک موی جوش شیرین

اگر شروع بـه استفاده از این ماسک مو کنید، می توانید با مو هاي خشک خداحافظی کنید، اما بسیار مهم اسـت کـه از مقدار صحیح جوش شیرین استفاده کنید در حالی کـه درست کردن ان یک ماده شیمیایی اسـت. استفاده از جوش شیرین در مقادیر قابل توجهی بـه حفظ سطح pH مناسب در مو هاي شـما کمک می‌کند، رطوبت را حفظ میکند و از پوسته پوسته شدن پوست سر مرده جلوگیري میکند.

 

نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

 

مواد لازم برای ماسک موی جوش شیرین

1/4 فنجان جوش شیرین

1/2 فنجان نرم کننده

کیسه پلاستیکی

حوله داغ

 

طریقه استفاده از ماسک موی جوش شیرین

جوش شیرین و نرم کننده مو را دریک کاسه باهم مخلوط کنید تا مخلوطی بـه خوبی ترکیب شود. مخلوط را از ریشه تا نوک مو هاي خود بمالید. مو هاي خودرا با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و یک حوله داغ روی ان بپیچید. ماسک را بـه مدت یک ساعت نگه دارید و سپس مخلوط رابا آب سرد بشویید. این روند را یکبار در ماه تکرار کنید تا نتایج مطلوب را مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید: حقایقی از مو و شامپو که بهتر است بدانید

 

3. ماسک موی سرکه سیب

سرکه سیب «ACV» بـه غیر از این کـه یک سس عالی برای سالاد شماست، فواید بسیار دیگری نیز دارد. بعد از این کـه سطح pH مو هاي خودرا متعادل کردید، زمان ان رسیده اسـت کـه مو هاي خودرا بـه حالت اسیدی آبکشی کنید. حتی اگر ACV در داخل بدن قلیایی اسـت، زمانی کـه ان را روی بدن خود استفاده می کنید اسیدی اسـت. ACV جرم و کثیفی را از مو هاي شـما پاک میکند و همچنین بـه عنوان یک عامل پاک کننده طبیعی استفاده می‌شود.

نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

 

مواد لازم برای ماسک موی سرکه سیب

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 فنجان آب

 

طرقه استفاده از ماسک موی سرکه سیب

این ماسک مو اسـت کـه باید بعد از شستن موها از ان استفاده کنید. سرکه سیب رابا یک فنجان آب دریک کوزه رقیق کنید. مخلوط را کنار بگذارید و مو هاي خودرا با شامپوی معمولی بدون سولفات بشویید. مو هاي خودرا حالت دهید و مخلوط ACV را روی مو هاي خیس خود بریزید. ان را بـه آرامی روی پوست سرخود ماساژ دهید و برای مدتی نگه دارید. معجون رابا آب سرد نهایی شستشو دهید.

 

4. ماسک مو سس مایونز و تخم مرغ

مطمئنم کـه شـما با ساندویچ هاي‌ تخم مرغ و مایونز آشنا هستید، اما این دو قادر بـه کارهای خیلی بیشتری هستند. این نرم کننده خانگی برای مو هاي تحت درمان شیمیایی عالی اسـت. سس مایونز دارای خواصی اسـت کـه بسیار شبیه بـه ماسک هاي‌ فروشگاهی اسـت. حاوی روغن اسـت کـه رطوبت را در مو هاي شـما حفظ می‌کند و همچنین از شکستن ان پیشگیری میکند. اگر چه سس مایونز حاوی مقدار کمی تخم مرغ اسـت، اما افزودن تخم مرغ بیشتر بـه ماسک، ان را برای مو هاي شـما مغذی تر می‌کند. تخم مرغ سرشار از پروتئین اسـت و بـه ضخیم شدن و تقویت مو کمک می‌کند. اگر شـما فردی هستید کـه هر سه ماه یکبار بـه سراغ متخصص رنگ موی خود میروید، این ماسک برای شـما ایده آل اسـت. مو هاي تحت درمان شیمیایی طبق معمولً کوتیکول‌هاي‌ آسیب‌دیده دارند و باعث خون‌ریزی ودر نتیجه محو شدن سریع‌تر ان می شوند. این ماسک کوتیکول هاي‌ شـما را ترمیم می‌کند و رنگ را برای مدت طولانی تری روی مو هاي شـما حفظ میکند.

 

نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

 

مواد لازم برای ماسک موی سس مایونزو تخم مرغ

2 شماره تخم مرغ کامل

5 قاشق غذاخوری سس مایونز

1 قاشق چایخوری روغن زیتون

 

طرقه استفاده از ماسک موی سس مایونزو تخم مرغ

تخم مرغ ها و سس مایونز را دریک کاسه با همزن بزنید تا مخلوط گلوله نشود. روغن زیتون را بـه مخلوط اضافه کنید. مخلوط را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید. پس از این کـه ماسک را کاملاً زدید، اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. ماسک رابا شامپو کردن مو هاي خود با یک شامپوی ملایم بدون پارابن بشویید و با نرم کننده معمولی خود ان را بـه اتمام برسانید. برای داشتن موهایی صاف و براق هفته اي یکبار اینکار را انجام دهید. مو هاي خودرا با آب گرم یا داغ نشویید زیرا باعث پختن تخم مرغ می‌شود و آبکشی ان را دشوار میکند.

 

5. ماسک مو آووکادو و موز

این مواد تشکیل دهنده یک اسموتی میوه اي سالم میتوانند برای مو هاي شـما معجزه کنند. این ماسک مو برای افرادی اسـت کـه از ریزش مو رنج میبرند و مو هاي شکننده دارند. آووکادو حاوی ویتامین A، B و روغن هاي‌ ضروری اسـت کـه برای پوست سر شـما عالی اسـت. آن ها همچنین بـه مو هاي شـما حجم، درخشش و رطوبت می‌دهند. موز می‌تواند مو هاي آسیب دیده شـما را تسکین و ترمیم کند. انها همچنین از وز شدن مو هاي شـما جلوگیري میکنند. این ماسک دقیقا همان چیزی اسـت کـه یال زیبای شـما بـه ان نیاز دارد.

 

نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

 

مواد لازم برای ماسک موی آووکادو و موز

1/2 موز

1/2 آووکادو

1 تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری. از عسل

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

 

طرقه استفاده از ماسک موی آووکادو و موز

آووکادو را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. ان را له کنید تا بـه صورت خمیری صاف درآید. نصف موز و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا همه ی مواد خوب باهم ترکیب شوند. تخم مرغ و عسل را داخل خمیر موز آووکادو بزنید تا یکدست و نرم شود. حالا ماسک را روی نیمه بالایی موهایتان بمالید و بـه سمت پایین بـه سمت پایین حرکت کنید. بـه طور کامل روی نوک مو هاي خود بمالید زیرا احتمال آسیب دیدن آن ها بیشتر اسـت. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

 

6. ماسک مو لیمو

وقتی زندگی بـه شـما لیمو می‌دهد، فقط لیموناد درست نکنید، این نرم کننده لیمو را نیز درست کنید و بـه موهایتان لطفی کنید! همه ی ما می‌دانیم کـه ویتامین C برای پوست بسیار عالی اسـت اما برای مو نیز مفید اسـت. این نرم کننده برای افرادی کـه از مشکلات شوره سر رنج می‌برند بسیار مناسب اسـت زیرا دارای خواص ضد التهابی اسـت کـه باعث کاهش تحریک و همچنین لایه برداری سلول هاي‌ مرده می‌شود. لیمو مو هاي چرب و کدر شـما تقویت می‌کند زیرا تولید چربی طبیعی پوست سر را متعادل می‌کند. همچنین باعث رشد مو می‌شود، بنابر این اکنون می توانید در نهایت موهایی مانند Rapunzel داشته باشید!

نرم کننده های ارگانیکی مو که می توان به راحتی در خانه درست کرد

 

مواد لازم برای ماسک موی لیمو

1/2 فنجان آب لیمو

1 فنجان آب

 

طرقه استفاده از ماسک موی لیمو

در حین انجام روتین شامپو، آب لیمو و آب را مخلوط کنید و قبل از این کـه موهایتان را آبکشی کنید، ان را روی موهایتان بریزید. بـه آرامی ان را روی پوست سرخود ماساژ دهید. ان را بشویید و سرم معمولی خودرا بمالید.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی در مورد مراقبت از مو

 

در پایان

یکی از این نرم‌کننده‌هاي‌ طبیعی و دست ساز مو را امتحان کنید و درخشش مو هاي شـما را بـه ان بازگردانید. بـه ما اعتماد کنید؛ شـما نمیتوانید تمام روز دست زدن بـه قفل هاي‌ نرم ابریشمی خودرا متوقف کنید!

جدیدترین مطالب سایت