روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

مجموعه : سلامت مو
روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

15 روش خانگی برای پر پشت شدن موهایتان|ماسک های خانگی برای مو

دراین قسمت از سایت تالاب می خواهیم بـه یکی از دغدغه هاي‌ بزرگ خانمها و اقایان در زیبایی ؛ یعنی موها بپردازیم .پرپشتی موها میتواند وراثتی بوده یا بر اثر عوامل محیطی ایجاد شود کـه دراین مطلب راهکار هی خانگی و ماسک مو هاي طبیعی کـه در خانه میتوان اماده کرد را برای استفاده شـما عزیزان قرار داده ایم همراه سایت تالاب باشید

 

چرا موهایمان دچار ریزش و کم پشتی میشود؟

از جمله عوامل موثر در نازک‌ شدن و ریزش مو می توان بـه استرس‌هاي‌ شدید روحی یا جسمی، عدم تعادل هورمونی، کمبودهای تغذیه‌اي، آلودگی، انواع آلرژی، استفاده از محصولات آرایشی- بهداشتی بی‌کیفیت یا نامناسب و عامل وراثت اشاره نمود. در هر صورت نازک شدن مو و کم پشت شدن موها بـه دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد کـه مهم ترین ان‌ها موارد زیر هستند:

ژنتیک

تغذیه ضعیف

روند پیری طبیعی

بیماری‌هاي‌ مختلف مثل انواع سرطان

واکنش نسبت بـه انواع مواد شیمیایی و شوینده‌ها

استفاده بیش از حد از محصولات زیبایی مو مانند انواع ژل‌ها

روش‌هاي‌ درمانی برای پرپشت شدن موها مثل کاشت مو بـه روش prp

 

نکته مهم: روش‌هاي‌ طبیعی بسیار زیادی برای ضخیم شدن و پرپشت شدن مو وجوددارد. اما برای هر فرد ممکن اسـت یک روش خاص نتیجه بخش باشد. بنابر این اگر از یک روش نتیجه نگرفتید، ناامید نشوید و روش‌هاي‌ دیگر را نیز امتحان کنید؛ زیرا ژنتیک هر فرد و پاسخگویی سیستم بدنی او با دیگری متفاوت اسـت.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

اگر شـما نیز از این مشکل رنج می برید، بهتر اسـت بدانید کـه نیازی بـه صرف هزینه‌هاي‌ گزاف درمانی و خرید محصولات گران‌ قیمت نیست و شـما می توانید بـه اسانی و با استفاده از درمان‌هاي‌ طبیعی و تقویت مو، موهایی ضخیم و پرپشت داشته باشید. در ادامه فهرستی از مواد طبیعی قابل معرض و ساده را بـه شـما معرفی می کنیم کـه بـه کمک ان‌ها میتوانید با مشکل نازک‌شدن ساقه موها و ریزش موها مقابله نمایید.

 

بـه طور متوسط صد تار از موی تمام ما روزانه می‌ریزد کـه اکثر آن ها، حدود ۸۰ درصد، هنگام شستن یا شانه زدن و بقیه در طول روز می‌ریزد. این مقدار ریزش مو تاثیری بر پرپشتی کلی مو ندارد، چرا کـه فقط درصد ناچیزی از انبوه مو هاي سر را شامل می شود، جالب اسـت بدانید کـه هر فرد بالغ بیش از ۱۵۰۰۰۰ تار مو دارد. بـه علاوه مقدار رویش مو بیشتر از ریزش مو اسـت.

 

روش‌هاي‌ مختلف درمان کم پشتی مو نیز بیشتر بر ضخیم شدن تارهای مو ودر نتیجه پرپشت بـه نظر رسیدن موها تمرکز دارند کـه در ادامه بـه ان میپردازیم.

 

روش های طبیعی برای پرپشت کردن موهایتان

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۱. تخم مرغ

برای افزایش ضخامت ریشه مو و پرپشت شدن مو بـه روش طبیعی، استفاده منظم از مواد پروتئینی ضروری اسـت کـه دراین زمینه تخم‌ مرغ بهترین گزینه اسـت.

 

روش اول: روش کار بـه این صورت اسـت کـه ابتدا بسته بـه بلندی موها، باید ۱ یا ۲ تخم‌مرغ انتخاب کرده و خوب بهم بزنید. بعد از حمام و وقتی مو‌ها هنوز خیس هستند، ساقه‌ها را بـه خوبی بـه تخم‌مرغ آغشته کنید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس مو‌ها رابا آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. بهتر اسـت از این روش یک یا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

 

روش دوم: روش دوم بـه این شکل اسـت کـه یک زرده تخم‌مرغ بـه اضافه یک قاشق غذاخوری روغن مو «تونیک مو» و دو قاشق غذاخوری آب «اختیاری» رابا یک دیگر ترکیب میکنید و پوست سر خودرا با این ترکیب ماساژ میدهید. از این روش نیز میتوان یک‌بار در هفته استفاده کرد.

 

روش سوم:یک زرده تخم مرغ رابا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید.این مخلوط رابا برس ماسک روی مو هاي خشک بمالید.۱۵ دقیقه صبر کنید.سپس با آب گرم و یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید.استفاده از تخم مرغ برای تقویت و پرپشت شدن مو هفته‌اي ۱ الی ۲ مرتبه و برای چند هفته توصیه میشود.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۲. پرپشت شدن مو با روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون بـه مو هاي شـما حجم داده و باعث پرپشت شدن مو و نرمی و تقویت ریشه‌ها خواهد شد. روغن زیتون سرشار از اسیدهای امگا ۳ و سایر مواد مغذی اسـت کـه برای سلامت کلی موها و افزایش ضخامت تارهای مو مناسب اسـت. همچنین این روغن باعث نرم شدن و رفع خارش کف سر میشود.

 

دستور کار: پوست سر، ریشه و ساقه موها رابا روغن زیتون گرم ماساژ دهید و بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس موها رابا استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید. همچنین میتوانید همین کار را شب انجام داده و صبح روزبعد موها را بشوئید. راه دیگر ترکیب روغن زیتون با عسل و آغشتن مو بـه این ترکیب اسـت. بـه همان ترتیب گفته شده، اینبار نیز باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس موها را آبکشی کنید. از هر یک از روش‌هاي‌ بالا میتوان یک یا دو بار در هفته استفاده کرد.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

 

۳. آووکادو

آووکادو با داشتن ویتامین E علاوه بر تقویت موها، باعث نرمی و خوش‌حالت شدن ان‌ها نیز می شود.

 

روش اول: برای تهیه ماسک آووکادوی خانگی یک شماره آووکادوی رسیده و یک شماره موز را خوب له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید سپس این ترکیب را بـه مو‌ها مالیده و پوست سر را بـه خوبی با ان ماساژ دهید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی این ترکیب جذب مو‌ها شوند. بعد از سپری شدن این مدت زمان، سر رابا آب و شامپو شستشو دهید.

 

روش دوم: علاوه بر ماسک آووکادو و موز، یک ماسک مرطوب‌کننده ساده دیگر نیز می توان در منزل تهیه کرد. برای تهیه ماسک مرطوب‌کننده دو قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم رابا یک آووکادوی رسیده ترکیب کنید. داخل حمام و بعد از شامپوکردن موها، این ماسک را روی مو‌هاي‌ خیس خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس مو‌ها رابا آب ساده شستشو دهید. میتوانید از هر یک از ماسک‌هاي‌ گفته شده، یک‌بار در هفته استفاده کنید.

 

روش سوم:یک میوه آووکادو را بـه‌صورت پوره در آورده و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.این مخلوط رابا برس ماسک روی مو و پوست سر بمالید.بگذارید ۳۰ دقیقه روی سر بماند.سپس موهایتان رابا آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۴. دانه شنبلیله

برای جلوگیري از ریزش و تقویت و رشد بهتر مو‌ها از دانه شنبلیله استفاده کنید.

 

روش استفاده: ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را بـه مدت ۱۰ ساعت در آب خیس کرده و خمیر یکدستی از ان تهیه کنید. همچنین می توانید بنا بـه سلیقه خود ۲ قاشق چایخوری شیر نارگیل نیز بـه این خمیر اضافه کنید. ساقه مو‌ها و پوست سر را بـه این ترکیب آغشته نمایید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت زمان، مو‌ها رابا آب ولرم شستشو دهید. استفاده منظم از این ترکیب خشکی پوست سر را درمان کرده و بـه مرور باعث تقویت و ضخیم تر شدن ساقه مو‌ها می شود.

 

روش دوم : استفاده از آبی اسـت کـه دانه‌هاي‌ شنبلیله در ان خیس خورده‌اند. درصورت شست و شوی مو‌ها با این آب، نه تنها از شر شوره سر آسان خواهید شد بلکه بـه مرور شاهد افزایش رشد مو‌ها نیز خواهد بود.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۵. انگور فرنگی هندی

آنتی اکسیدان موجود در انگور فرنگی بـه همراه خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و لایه برداری این میوه باعث سلامت و شادابی و همچنین افزایش رشد موها می شود.

 

روش اول: یک قاشق غذاخوری انگور فرنگی رابا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و روی حرارت قرار دهید تا بـه جوش بیاید. روغن ان را گرفته و قبل از رفتن بـه رختخواب، پوست سر خودرا با ان ماساژ دهید و صبح روزبعد موها را بـه صورت همیشگی شامپو کرده و آبکشی نمایید. از این روش می توانید یک مرتبه در هفته استفاده کنید.

 

روش دوم: استفاده از انگور فرنگی بـه این صورت اسـت کـه یک چهارم پیمانه آب گرم رابا یک و نیم پیمانه پودر انگور فرنگی ترکیب می کنید و اجازه می دهید برای ۱۰ دقیقه بـه همین شکل باقی بماند. سپس ترکیب را روی موها مالیده و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر می کنید. بهتر اسـت موها را بعد از این مدت با آب ساده و بدون شامپو آبکشی کنید. از این روش هر چند هفته یکبار استفاده کنید. علاوه بر استفاده از ماسک انگور فرنگی، خوردن خود میوه یا عصاره ان بـه عنوان یک مکمل غذایی مفید بـه مرور باعث تقویت و التیام رشد موها خواهد شد.

 

۶. روغن کرچک

ماساژ دادن پوست سر با روغن کرچک سرد یکی از ساده ترین و بهترین راه‌هاي‌ داشتن مو هاي پرپشت و ضخیم بدون استفاده از داروهای شیمیایی اسـت. روغن کرچک بـه دلیل داشتن ویسکوزیته بالا، بـه طور کامل از ساقه موها محافظت مي نماید و باعث کاهش ریزش مو میشود. بـه علاوه وجود مقادیر زیادی ویتامین E و اسیدهای چرب دراین روغن باعث افزایش رشد موها می شود.

روش اول:

برای درمان ریزش مو کافی اسـت بـه مقدار مساوی از روغن کرچک رابا روغن نارگیل مخلوط کنید و ترکیب بـه دست آمده را بـه صورت دورانی بـه پوست سر بمالید. روغن کرچک بـه تنهایی نیز در درمان نازکی و ریزش موها موثر اسـت اما ساقه‌ها را بیش از اندازه ضخیم خواهد کرد.

بعد از ماساژ کف سر، موها را شانه بزنید تا روغن بـه همه ی جای موها برسد و گره‌اي داخل موها باقی نماند. سپس یک حوله کوچک رابا آب گرم مرطوب کرده و موها رابا ان بپوشانید. حدود یک ساعت صبر کنید و بعد بـه روش همیشگی مو هاي خودرا شامپو کنید. یک‌بار انجام اینکار در هفته باعث ضخیم شدن تارهای مو و براق شدن و حفظ شادابی موها خواهد شد.

روش دوم: 

روغن کرچک را بـه میزان مناسب با یک برس رنگ یا ماسک کاملا بـه همه ی قسمت‌هاي‌ پوست سر و مو بمالید. «افراد دارای مو هاي چرب نباید هیچ نوع روغنی را روی پوست سر بزنند.»اجازه دهید این روغن بـه مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند.سپس با آب ولرم و یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۷. آلوئه ورا

یکیدیگر از مواد طبیعی بسیار مفید برای درمان ریزش مو، گیاه آلوئه وراست. خاصیت مرطوب‌کنندگی این گیاه باعث افزایش ضخامت تارهای مو شده و همچنین PH پوست سر را نیز متعادل مي نماید. ل استفاده از روغن آلوئه ورا بـه طور مستقیم بر روی پوست سر و ساقه هاي‌ مو باعث ضخیم شدن موها میشود و با استفاده منظم بـه مرور موها را تقویت و پرپشت می کند. تعداد زیادی از محصولات تجاری درمان نازکی مو نیز حاوی ژل این گیاه هستند.

 

روش اول: برای درمان ریزش موها کافی اسـت ژل داخل یک یا دو برگ گیاه آلوئه ورا رابا چاقو خارج کرده و بـه پوست سر بمالید و بعد از حدود ۳۰ دقیقه سر رابا آب ولرم شستشو دهید. برای نتیجه گرفتن از این روش بهتر اسـت بـه طور منظم و هر هفته یک یا دو مرتبه اینکار را تکرار کنید.

روش دوم: ترکیب دو قاشق چایخوری شیر نارگیل بـه اضافه ژل آلوئه ورای تازه اسـت. روش کار بـه این صورت اسـت کـه ابتدا ترکیب بالا را بـه پوست سر مالیده و حدود نیم ساعت بعد موها رابا آب و شامپوی معمولی شستشو می دهید. بهتر اسـت از این روش نیز یک یا دو مرتبه در هفته استفاده نمایید. نوشیدن روزانه یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا بـه صورت ناشتا نیز باعث التیام سلامتی و افزایش رشد موها خواهد شد.

روش سوم:  می توانید بـه ژل آلوئه ورا برای تقویت و درخشش بیشتر موها، مقداری روغن نارگیل یا روغن زیتون نیز اضافه کنید.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟  

 

۸. برگ حنا

یکیدیگر از راه‌هاي‌ طبیعی و ساده برای درمان ریزش مو، استفاده از گیاه حنا اسـت. برگ حنا رنگ طبیعی موها را بازیابی کرده و علاوه بر افزایش نرمی و استحکام موها، بـه مرور باعث ضخیم شدن و پرپشت شدن مو نیز خواهد شد.

 

روش اول: یک مشت برگ حنای تازه رابا مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر نرم و یکدستی بـه دست آید. ترکیب را حدود دو ساعت بـه حال خود رها کنید و بعد از سپری‌شدن این مدت، خمیر حنا را بـه مو هاي خود بمالید. سر رابا یک کلاه مخصوص رنگ‌کردن مو بپوشانید و چند ساعتی صبر کنید. سپس موها را شامپو کنید تا حنای اضافه از لابلای موها خارج شود.

 

روش دوم: راه دیگر ترکیب پودر حنا با مقداری آب اسـت بـه طوری کـه غلظت ترکیب چیزی شبیه بـه ماست شود. البته بـه جای آب میتوانید از مقداری چای سبز نیز برای این تهیه این خمیر استفاده کنید. خمیر بـه دست آمده را یک شب بـه حال خود بگذارید و روزبعد یک تخم‌مرغ خام و دو قاشق چایخوری آبلیمو بـه ان اضافه کنید. خمیر حنا را بـه موها مالیده و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس موها را شامپو کنید و خوب با آب شستشو دهید.

 

توجه: حنا رنگ بسیار قوی دارد پس موقع استفاده از ان حتماً دستکش بپوشید تا از قرمز شدن دست‌ها پیش گیری شود.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۹. بذر کتان

بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ اسـت کـه این خاصیت منجر بـه تقویت ریشه موها و افزایش ضخامت و پرپشت شدن موها خواهد شد.

روش استفاده: برای درمان نازکی تارهای مو کافی اسـت یک چهارم پیمانه بذر کتان را برای یک شب در آب خیس کنید و صبح روزبعد، روی بذرهای خیس شده دو لیوان آب بریزید و ان را روی حرارت زیاد قرار دهید و مرتب هم بزنید. زمانی کـه غلظت مایع بـه شکل ژل درآمد، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. درصورت تمایل میتوانید بـه ترکیب بالا چند قطره روغن نیز اضافه کنید. وقتی خوب خنک شد، از این ژل بـه موها بمالید.

ژل خانگی بذر کتان بـه خصوص برای مو هاي فر و موج‌دار بسیار مناسب اسـت و باعث خوش‌حالت‌شدن ان‌ها می شود. خوردن بذر کتان تازه یا روغن کتان نیز باعث براق‌شدن و افزایش استحکام تارهای مو میشود.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۱۰. رژیم غذایی سالم

داشتن یک رژیم غذایی سالم و صحیح شامل انواع پروتئین، ویتامین و موادمعدنی، لازمه داشتن مو هاي سالم و قوی اسـت. مصرف مواد پروتئینی و ویتامین B باعث افزایش استحکام، ضخامت و رشد بهتر موها خواهد شد. «ویتامینB۶ کـه بیشتر در غلات غنی شده، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و عده اي از میوه و سبزیجات وجوددارد. ماهی، گوشت قرمز، محصولات لبنی نیز حاوی میزان قابل توجهی ویتامینB۱۲می‌باشند. ویتامین‌هاي‌ B۵؛ B۶؛ B۸ برای رفع مشکل خشکی مو موثر عمل میکنند. این ویتامین‌ها در رویش مو و احیای مو هاي آسیب دیده نقش مهمی دارند. سبوس برنج دارای مقادیر بالایی از ویتامین­ هاي‌ گروه B اسـت.»

 

دقت داشته باشید کـه مواد پروتئینی مورد نیاز بدن شامل شیر، تخم‌مرغ، ماست یونانی، مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل، دانه‌هاي‌ خوراکی، غلات سبوس‌دار و سبزیجات تازه میشود.

 

در حقیقت، داشتن مو هاي نازک می تواند نشانه عدم دستیابی فولیکول‌هاي‌ مو بـه مواد مغذی کافی ودر نتیجه کم پشت شدن مو شود. برای کمک بـه رفع این مشکل، افرادی کـه مو هاي نازک دارند باید عده اي از غذا هاي غنی از مواد مغذی زیر را در رژیم‌هاي‌ غذایی روزانه خود قرار دهند:

 

ماهی قزل آلا کـه سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب اسـت.

تخم مرغ، حاوی پروتئین، امگا ۳ و آهن اسـت.

گردو، بادام و سایر آجیل‌ها کـه منبع اسیدهای چرب هستند.

لوبیا سبز، سیاه و سایر انواع لوبیا کـه سرشار از پروتئین هستند.

سبزیجات سبز برگ، کـه یکی از بهترین آن ها شاهی اسـت بـه دلیل طعم و شاید بـه سرعت زرد شدن ان کمتر در سبد سبزیجات قرار می­ گیرد. بـه طور کلی سبزیجات با رنگ سبز باعث تقویت مو و همچنین پیشگیری از ریزش مو می­ شوند.

جوانه گندم نیز حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A، ویتامین B، روی بوده و یک مکمل غذایی و همچنین ماده مغذی برای سلامت پوست و مو محسوب می­ شود.

تخمه کدو این دانه یکی از بهترین تقویت کننده­ هاي‌ مو اسـت و منبع عالی روی، ویتامین A بـه حساب می­ آید. ویتامین B موجود در ان شامل بیوتین نوعی ماده مغذی لازم برای تقویت مو اسـت کـه مانع نازکی و شکنندگی مو می­ شود.

 

نکته: برای تقویت بهتر موهایتان باید هرکدام از مواد غذایی بالا کـه در حد توان و باب میلتان هست را بـه‌صورت روزانه و یا حداقل ۳ الی ۴ وعده در هفته بـه رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین بـه مقدار کافی آب بنوشید

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۱۱. ماسک پوره پرتقال برای پرپشت شدن مو 

ویتامین C و مواد مغذی موجود در پرتقال میتواند باعث درخشش موها و ضخیم تر شدن ساقه مو شود. برخلاف برخی درمان‌هاي‌ دیگر مانند تخم مرغ، استفاده از پوره پرتقال برای تقویت مو بـه دلیل عطر عالی ان بسیار لذت‌بخش اسـت. برای استفاده از پرتقال در درمان نازکی مو بـه روش زیر عمل کنید:

یک یا چند پرتقال را بسته بـه اندازه موها و سایز پرتقال، خوب شسته ودر مخلوط کن پوره کنید.

قبل از شست و شوی موها این پوره رابا برس ماسک روی همه ی قسمت‌هاي‌ مو بزنید. «بـه دلیل اسیدی بودن پرتقال این درمان برای مو هاي چرب نیز مفید اسـت.»

اجازه دهید مواد پوره حدود ۱ ساعت روی سرتان بماند. «می توانید برای آسان‌تر بودن از کلاه رنگ روی مو نیز استفاده کنید تا مواد روی زمین یا لباستان نریزد.»

سپس موهایتان رابا آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید.

نکته: اگر بعد از استفاده از پوره پرتقال، یک نرم کننده مناسب مو نیز روی موهایتان بزنید نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۱۲. رزماری

این گیاه کـه اغلب بـه شکل روغن و بـه‌صورت ترکیبی با روغن زیتون برای مو استفاده می شود، باعث افزایش گردش خون در کف سر شده و رشد مو را تقویت می کند. همچنین از سفید شدن زودرس موها پیشگیري می کند و علاوه بر تغذیه رسانی یک آبرسان عالی برای موها محسوب می شود.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۱۳. نعناع

نعناع یک گیاه ارزان، قابل معرض، اما پرکاربرد اسـت. اگر کف سر دارای التهاب یا خارش باشد نعناع ان را تسکین می دهد و باعث تغذیه رسانی و رشد بهتر موها میشود. از نعناع بیشتر بـه شکل روغن نعناع برای مو استفاده میشود. حتی استفاده از دمنوش نعناع کـه مثل چای سیاه تهیه میشود نیز میتواند برای رشد موها مفید باشد.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۱۴. اسطوخودوس

این گیاه محبوب دارای خاصیت ضد باکتریایی اسـت، بنابر این همه ی موانع رشد مو را در پوست سر از بین میبرد. اگر پوست سر شـما انگل، قارچ یا موارد دیگر این چنینی داشته باشد، رشد تقریباً غیرممکن خواهد بود. این گیاه طبق معمول بـه عنوان یک داروی گیاهی موضعی بـه‌صورت روغن برای تقویت رشد مو مورد استفاده قرار میگیرد و رایحه عالی ان بسیار دلپذیر و آرام کننده اسـت.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

۱۵. جینسینگ

یکیدیگر از گیاهانی کـه طبق معمول در محصولات مراقبت از مو یافت میشود، جینسینگ اسـت. این گیاه برای تحریک گردش خون مورد نیاز برای رشد مو استفاده میشود. همچنین جینسنگ استقامت موها را افزایش داده و باعث پرپشت شدن موها می شود.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

داروهای شیمیایی برای پرپشت شدن مو

در تعداد زیادی از موارد کم شدن موها درصورت مراجعه بـه دکتر عده اي از داروهای زیر برای درمان کم پشتی و پرپشت شدن موها برای شـما تجویز میشود:

ماینوکسیدیل موضعی

فیناستراید خوراکی

داروهای آنتی‌آندروژن

داروهای کورتیکواستروئید

داروهای ضد قارچ

داروهای آنتی‌بیوتیک طبق نظر دکتر

داورهای ضد مالاریا برای کاهش التهاب

 

اقدامات پزشکی برای پرپشت شدن مو

۱. لیزر تراپی

لیزر نتیجه خوبی در درمان کم پشتی موها و کمک بـه پرپشت شدن مو دارد. توسط لیزر خون‌رسانی بـه پوست سر التیام یافته و تغذیه سلول­هاي‌ فولیکول­ مو افزایش می ­یابد.

 

 ۲. پی آر پی «درمان با پلاسمای سرشار از پلاکت»

دراین روش پلاسمای سرشار از پلاکت از خون خود بیمار آماده میشود این پدیده باعث می شود فاکتورهای رشد تحریک شود و سلول ­هاي‌ بنیادی را مجبور بـه تولید و رشد فولیکول­ هاي‌ مو میکند.

۳. مزوتراپی

دراین روش تمامی عناصر و ویتامین هاي‌ لازم برای رشد مو بـه نواحی کم پشت مو تزریق می­ شود و رشد مجدد موها را موجب می شود و هم زمان ریزش مو را کاهش می دهد. این روش همچنین می تواند فرآیند طاسی را در مردان با تاخیر مواجه کند. تزریق این ویتامین‌ها باعث التیام فرآیند چرخش خون در ناحیه سر و نیز اطراف پیازهای مو شده و فرآیند رشد مجدد مو را تسریع میکند.

 

روش هایی برای پرپشت شدن موها در خانه + چگونه در خانه موهایمان را تقویت کنیم؟

 

روش‌های پیشگیری از کم پشت شدن مو

مانند سایر بیماری‌ها، برای داشتن موهایی پر پشت و ضخیم، پیشگیری بسیار بهتر و آسان‌تر از درمان اسـت. روش‌هاي‌ پیشگیری از نازک شدن مو عبارت هستند از:

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مغذی

شست و شوی صحیح موها

شستن موها تنها یک مرتبه در حمام

عدم استفاده از آب داغ برای شستن موها

نشستن هنگام شستن موها برای افزایش جریان خون

عدم شانه زدن بـه موها هنگام خیس بودن

عدم بستن موها بـه‌صورت خیلی سفت؛ مانند مدل دم اسبی کـه موها بیش از حد کشیده میشوند.

 

استفاده از شامپوهای گیاهی و مناسب جنس مو «سعی کنید از شامپوهای دارای سولفات یا حاوی انواع مختلف الکل به دلیل خاصیت خشک­کنندگی، استفاده نکنید. افراد دارای مو هاي حساس کم پشت و ضعیف کـه طاسی درخانواده انها سابقه داشته اسـت، بهتر اسـت برای شست و شوی روزانه از شامپوهای ملایم با pH خنثی استفاده کنند؛ از فروشگاه‌هاي‌ عرضه‌کننده محصولات سالم، شامپوها و حالت‌دهنده‌هاي‌ ساخته شده از مواد طبیعی خریداری کنید.»

 

عدم استفاده از وسایل حرارت مستقیم مانند سشوار بـه‌صورت مکرر «پس از استحمام، مو هاي خودرا با سشوار خشک نکنید. پس از دوش گرفتن، مو هاي خودرا بـه آرامی با یک حوله نرم خشک کنید و از حرکت دادن شدید موها با حوله خودداری کنید. همچنین اجازه دهید مو هاي شـما بـه تدریج با قرار گرفتن در معرض هوا خشک شوند و از سشوار استفاده نکنید. استفاده از سشوار میتواند باعث گرم شدن مو و خشکی و شکستن ان شود.»

 

عدم رنگ کردن و دکلره کردن زیاد مو «بهترین فاصله زمانی بین هربار رنگ کردن با دفعه بعد ۶ ماه اسـت.»

 

استفاده از شانه­ هاي‌ دندانه پهن بـه جای برس؛ برس زدن موها باعث می شود بخش بیشتری از موها بریزند و این شرایط بـه‌طور خاص زمانی مشاهده می شود کـه مو هاي فرد خیس باشند.

 

در هنگام دوش گرفتن نباید سر خودرا ماساژ دهید. بـه این ترتیب لازم اسـت سر انگشتان خودرا بر روی سر قرار داده و با حرکت‌هاي‌ چرخشی سر را مالش دهید. این فعالیت را از نواحی نزدیک بـه پیشانی شروع کرده و مسیر مالش را بـه سمت پهلو و پشت سر ادامه دهید.

 

کاهش سطح استرس میتواند بـه کاهش مشکل ریزش مو و رفع ان کمک کند. سعی کنید بیشتر بخوابید. کمبود خواب می تواند باعث ترشح هورمون استرس بـه نام کورتیزول در بدن شود و مرتب ورزش کنید.

مرتبا موها را کوتاه کنید؛ این عمل باعث پیشگیری از نارک شدن تار مو ودر نتیجه پیشگیری از موخوره می­ شود.

 

 

ابَر مرطوب کننده مو:ماسک آووکادو

موارد مورد نیاز برای تهیه ي این ماسک:

•1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
•1 قاشق غذاخوری عسل
•1 شماره تخم مرغ
• نصف آواکادوی رسیده

1- همه ی ي مواد را بـه خوبی باهم مخلوط کنید تا کاملاً نرم و یکدست شوند.
2- قبل از حمام، ماسک را بـه موها ماساژ دهید.
3- یک کلاه حمام بـه سر بگذارید و زیر دوش آب گرم بروید؛ گرما بـه مخلوط پروتئین و مرطوب کننده ها کمک می کند تا بهتر بـه موها نفوذ کنند.
4- بعد از 20 دقیقه موها را آب بکشید و طبق روال همیشه بشویید.
اگر موهایتان نرم و نازک اسـت، بعد از استفاده از شامپو، بـه ان نرم کننده نزنید. چون موهایتان بـه قدر کافی آبرسانی شده اند.

 

 

افزایش حجم مو:ماسک سرکه و جوش شیرین

موارد مورد نیاز برای تهیه ي این ماسک:

• توپک پنبه اي
• 4/1 پیمانه سرکه سیب
• نصف پیمانه جوش شیرین
• 1 پیمانه آب

1- یک توپک پنبه اي را در سرکه بخیسانید و ان را بـه کف سرخود بزنید تا روغن اضافی ان گرفته شود. اینکار باعث التیام ریشه ي موها می شود. سپس موها رابا آب گرم آب بکشید .
2- سپس، جوش شیرین و آب را مخلوط کنید و ان را بـه نیمه ي پایین موها بزنید تا حجم شان بیشتر شود. حالا موها را آب بکشید.
اگر احساس کردید موهایتان خشک شده اسـت، بـه نوک موها نرم کننده بزنید تا نرم تر شوند.

 

 

چربی زدایی ریشه ی مو:ماسک کاکائو

موارد مورد نیاز برای تهیه ي این ماسک:

• 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
• پودر کاکائو بـه مقدار کافی
• براش آرایشی کهنه

1- کم کم مقداری پودر کاکائو رابا نشاسته ذرت مخلوط کنید تا بـه رنگ دلخواه تان برسید «اگر موهایتان بلوند اسـت، باید از مقدار خیلی کمی استفاده کنید». این مخلوط بوی خوشایندی هم دارد!
2- یک براش آرایشی قدیمی را دراین پودر فرو ببرید و با کمک ان پودر را روی ریشه ها بپاشید.
3- اجازه دهید پودر چند دقیقه روی ریشه ها بماند تا نشاسته ي ذرت، چربی اضافی را بـه خود بگیرد. سپس با استفاده از برس، پودرهای اضافی را پاک کنید.
اینکار را قبل از آرایش انجام دهید. چون ممکن اسـت کمی از این پودر روی صورت تان بریزد.

جدیدترین مطالب سایت